יום שבת, 28 ביוני 2014

TDF 2014, הקטעים


TDF 2014 , הקטעים

Leeds-Harrogateקטע 1, 19.5 קמ',
ביקור באי הבריטי. קטע לקבנדיש למאיצים. שלושה טיפוסים בקטגוריות שלישית (2) ורביעית (1), טיפוסים קצרים שממוקמים מרחק רב מהקו דרך מפותלת  ומתח עלולים לגבות מחירם, אך קשה להאמין שימנעו מאוץ המוני. קבוצות המאיצים צפויות למרות הקשיים לשחרר את רוכביהם המיועדים קרוב לקו, (חלקם) במקום הרצוי להם, בכדי לנהל את הקרב הראשון ראש בראש. הגישה לקו נוחה וללא מכשולים מיוחדים.


קטע 2, 201 קמ', York-Shefield
קטע שני על אדמת האי הבריטי. יום מלא טרטורים טופוגראפיים צפוי למנוע מהמאיצים הטהורים להגיע בזמן. אמנם למעט קטגוריה שנייה אחת (4.7 קמ ב- 7% בקילומטר ה-147) יתר הטיפוסים הם בקטגוריות הנמוכות (3 ו-4), אך המקבץ המסיים עם רצף של ארבעה טיפוסים ב-32 הקמ' האחרונים, האחרון קצר (0.8 קמ') ואף תלול (10.8%), ונתיב מסובך קרוב לקו ישאיר את הבמה לבעלי יכולת בעיטה. קשה להאמין שמי מהבכירים ירצה להסתכן בשבוע הראשון (גם כך יש מספיק סכנות וגם את קטע 5).


קטע 3, 150 קמ'Cambridge-London
יום אחרון באי הבריטי ושוב קטע לקבנדיש למאיציםקטע קצר יגרום לדבוקה לנוע במהירות וחוסר באלמנטים טופוגראפיים לאורך הקטע ימנע כול אפשרות שקבוצת בריחה תשרוד. הנתיב המוביל לקו אינו מסובך ויאפשר לרכבות זמן ומרחב בכדי לארגן כוחותיהן לקראת הראש בראש השני.



קטע 4, 163.5 קמ', Le Touquet Paris-Plage  ›  Lille
חוזרים ליבשת. ביקור בבלגיה. קטע מאיצים שלישי. קטע קצר יגרור מהירות גבוהה, אך המאיצים קטעיהם קצובים ולא יוותרו על כול הזדמנות להופיע בחזית הבמה. ללא בעיות מיוחדות באזור הקו.



קטע 5, 155.5 קמ',  Ypres  ›  Arenberg Porte du Hainaut
קטע 5 שעליו כולם מדברים, חוזרים לצרפת. הומאג' הדבוקה המקצוענית (לא בראשונה העונה) לנופלים בשדות הקטל  במערב פלאנדריה, חללי מלחמת העולם הראשונה, שוכני עפר בתי הקברות ההמוניים באזור YPRES.
הקטע שיפגיש בתחילתו את הרוכבים עם משמעות אחד ממצעדי האיוולת האנושיים הגדולים בהיסטוריה יפגישם שוב בחלקו השני עם שדות קטל אחרים, אך הפעם 'שדות קטל' תרבותיים, ספורטיביים, שאמנם נוטים לעיתים גם הם לגבות מחיר אך 'מבורך' - חלק בלתי נפרד מדרמת אירוע ספורט שאינו גובל בטרגדיה קטסטרופלית מסוג זו שלה גרמו הראשונים.
9 קטעי הפָּאבֶה בצפון צרפת, חלק מהם הינם אותם קטעי מעבר קלאסיים מוכרים מהפאריס רובה, יאפשרו לחלק קטן מרוכבי הדבוקה, אלו בעלי המיומנות הניסיון והיכולת, שאינם מחויבים במשימות הגנה על כוכבי קבוצתם, לנסות ולנצח. יתר חברי הדבוקה יהיו מרותקים בניסיונות הגנה לשלומם של מלאכיי ההרים הדקיקים - תשתית הקרקע בקטעי המעבר הללו עלולה לגרום לאלה נזק בלתי הפיך ולסיים מסעם כבר בשלב זה.



קטע 6, 194 קמ', Arras  ›  Reims
קטע מאיצים רביעי. המרוץ מתחיל מסעו דרומה לפנים הארץ ויאפשר שוב למאיצים וקבוצותיהם לשלוט במרוץ ולדאוג לכך שיגיעו בזמן לאיזור קו הסיום בכדי לנהל את מאבקיהם ראש בראש. ללא בעיות מיוחדות באזור הקו.


קטע 7, 234.5 קמ', Epernay  ›  Nancy
קטע ארוך (שני באורכו רק לקטע 16) עם שני טיפוסים בקטגוריה רביעית בחלק המסיים ספק אם ימנע מהמאיצים שוב להגיע בזמן. חלק מהקבוצות (קנונדייל) יעשו מאמצים להכתיב קצב מהיר לקראת הסוף בכדי למנוע זאת אך ספק אם יעלה הדבר בידם. נתיב הסיום ללא סיבוכים מיוחדים אך בהתחשב בעובדה שרוב 5.5 קמ' האחרונים הינם בירידה מהפסגה האחרונה עלולים להיווצר עומסים כבדים עם ההתקרבות לאזור הקו.
  


קטע 8, 161 קמ', Tomblaine  ›  Gerardmer
סיום הפסגה הראשון במרוץ – המרוץ מגיע לוואג'. 3 טיפוסים ב– 20 הקמ' האחרונים, שניים בקטגוריה השנייה ואחד, המסיים, בשלישית – 1.8 קמ' ב- 10.3%, יאפשרו לחלק מחברי הדבוקה להתבטא אך לא יכניס את המתמודדים הבכירים לפעולה – אלו כול עניינים יהיה להגיע לחוף המבטחים צמודים ליריביהם.


קטע 9, 170 קמ', Gerardmer  ›  Mulhouse
קטע הררי בוואג', מידת הסיבוך עולה. למעט טיפוס אחד בקטגוריה ראשונה חמשת הפסגות האחרות של הקטע התשיעי הינן בקטגוריות ה'משניות' – 2 ו- 3 - אך את רוב שעות הרכיבה היומיות (למעט 20 הקמ' האחרונים) יעבירו הרוכבים בהרים, עולים ויורדים עולים ויורדים. קבוצת בריחה צפויה לנסות לצאת לדרכה מוקדם ככול האפשר - אופי הקטע עשוי לאפשר לה לשרוד. המדורגים הבכירים? ספק.
  


קטע 10, 161.5 קמ',  Mulhouse  ›  La planche des Belles Filles
קטע נוסף בוואג' והאחרון לפני יום המנוחה הראשון של המרוץ. לאחר הביקור המוצלח הקודם ב- La planche des Belles Filles, שאז, ב – 2012, לאחר יום חסר הטרדות טופוגראפיות הצליח פרום להשיג את ניצחונו הראשון בסיבוב הצרפתי רק לאחר שווידא היטב שרוכבו המוגן וויגנס צמוד צמוד לאחוריו, הפעם הכול שונה – אמנם זה אותו סיום אך פרום אין לו מטלות שמירה אלא כוונות ניצחון. יש לצפות שסקאיי יחלו להכתיב קצב גבוה כבר בטיפוס המקדים ל -  Col des Chevrères ,  18 קמ' מקו הסיום, וינסו לנער כול הפרעה של עוזרים למתמודדים האחרים, משאירים את הכול ברגליו.
הטיפוס מספיק עמוק – בעל שיפועים חדים ואף אורך בלתי מבוטל – מתאים בדיוק לסלקציה הראשונה  של המרוץ.




קטע 11, 187.5 קמ',  Besancon  ›  Oyonnax
מהוואג' לג'ורה, קטע למתמודדי החולצה הירוקה. מספר טיפוסים בקטגוריות 3 ו- 4 בחלק המסיים יאפשרו לאלו מבין  מתמודדי החולצה הירוקה לנסות להשיג נקודות. מהפסגה האחרונה של הקטע יוותרו 13 קמ' של ירידה טכנית ומהירה עד לסיום ב-Oyonaux, כך שצריך גם לעבור את הרמות וגם לדעת לרדת מהן מהר.



קטע 12, 185.5 קמ', Bourg-en-Bresse  ›  Saint-Etienne
הקטע נראה על פניו שיזמין מי מהמאיצים לנסות להגיע בזמן, אך שתי הפסגות האחרונות של היום, אמנם בקטגוריות נמוכות וחסרות תלילות ארוכות מדי. שוב קטע שיאפשר למתמודדי החולצה הירוקה לצבור נקודות.



קטע 13, 197.5 קמ', Saint-Etienne  ›  Chamrousse 
ביקור קצר באלפים. המירוץ מגיע לקטע הראשון באלפים עם סיום בפסגה מחוץ לקטגוריההטיפוס ל- Chamrousse ארוך (18.5 קמ') ודי תלול לפרקים - יאפשר למתמודדים הבכירים להתבודד ולהלחם בינם לבין עצמם – המשך תהליך הסלקציה.





קטע 14, 177 קמ',  Grenoble  ›  Risoul 
יום שני ואחרון באלפים.  הביקור החטוף באלפים יסתיים בקטע הרים קצר ומסובך שיציג שלושה טיפוסים, שניים בראשונה ואחת מחוץ לקטגוריה. הזמן והתוואי מזמינים קבוצת בריחה, אך קשה בשלב זה לדעת אם לא יזמין גם ניסיון של מי מקבוצות הבכירים להחזריר זמן אבוד, כזה שאבד בקטעים הקודמים.
מעניין יהיה לראות גם אם מי מהמתחרים ינסה להתקיף מוקדם, בטיפוס הקודם לאחרון, ב- Col d'Izoardספק אם הטיפוס המסיים של היום מספיק תלול בכדי לאפשר למי מהבכירים להתרחק מיריביו. 




קטע 15, 222 קמ', Tallard  ›  Nimes
המרוץ יוצא בדרכו מערבה. קטע מאיצים נוסף לפני יום המנוחה השני של המרוץ. אופ הקטע יאפשר למאיצים זמן מספיק בכדי להתכונן ולארגן את הרכבות עוד לפני שכולם יגיעו לאזור הקו. ראש בראש.


קטע 16, 237.5 קמ',   Carcassonne  ›  Bagneres-de-Luchon
השבוע השלישי. המרוץ נכנס לפירנאים עם הקטע הארוך במרוץ השנה. הקטע אמנם אינו קטע עם סיום פסגה אך הטיפוס האחרון ל-  Port de Balès הוא טיפוס מסובך עם מספר רמפות פנימיות תלולות שיבררו בין בעלי היומרות שלהלכה לבין אלו שלמעשה. הירידה בת 21 הקמ' מהפסגה לקו מהירה וטכנית ברובה, ופער זמנים שיצליח להצבר במעלה הטיפוס ספק אם יצליחו לסגרו המפגרים בירידה.



קטע 17, 124.5 קמ', Saint-Gaudens  ›  Saint-Lary-Soulan (Pla d'Adet)
עדיין בפירנאים. אחד משני הטוענים לכתר 'הקטע הקשה במרוץ'. אחת משתי ההזדמנויות האחרונות של המטפסים להרוויח זמן לפני יום שבת. קטע קצרצר עם סיום פסגה מחוץ לקטגוריה, אך עוד לפניו הצליחו המארגנים לדחוס עוד שלוש פסגות בקטגוריה ראשונה ו- 28.9 קמ' טיפוס. הטיפוס האחרון ל -Montée de Saint-Lary Pla d'Adet   הוא טיפוס מסובך ותלול ויספק תפאורה מתאימה לקרבות בין המתמודדים הבכירים.




קטע 18, 145.5 קמ',  Pau  ›  Hautacam
פירנאים. קטע ההרים האחרון במרוץ. המתמודד השני על תואר 'הקטע הקשה במרוץ' אמנם ארוך במקצת מיריבו ומציג בניגוד לקודמו 'רק' שני טיפוסים מחוץ לקטגוריה (ועוד שניים בקטגוריה השלישית), אך אולי הרזון יהווה יתרון, ויאפשר למי מבעלי היומרות שהגיעו עד הלום, אלה שכוחם עדיין ברגליהם לנסות להכריעו עכשיו. שני הטיפוסים האחרונים במרוץ השנה הם הטיפוסים המסובכים עד למאוד לטורמאלה ולהוטקאם. שניהם טיפוסים ארוכים בשיפועים חדים – (לחלק מהמתחרים זה) או עכשיו או אף פעם.





קטע 19, 208.5 קמ',  Maubourguet val d'Adour  ›  Bergerac
קטע מאיצים אחרון בדרכים. מה קורה בשלב זה בדבוקה? החלק הארי מתקדם עתה על אדי האנרגיה האחרונים. המתמודדים הבכירים ינסו לנוח לאחר המאמץ הגדול בימי ההרים בפירנאים וקטע נגד השעון ביום הבא, וכך קבוצות המאיצים ייקחו עתה פיקוד ויובילו את הדבוקה לכיוון ברג'רה. ראש בראש בין מי שנשאר.



קטע 20, 54 קמ',  Bergerac  ›  Perigueux
קטע ההכרעה של המרוץ, אם ואם ואם. ממרחק הזמן קודם ההתרחשויות אין לדעת אם זהו הזמן וזה הקטע או שמא הכול כבר הוכרע. אם ואם ואם. שילוב הקטע היחידי נגד השעון במרוץ ביומו האחרון עשוי, כפי תקוות המארגנים, לגרור קביעת דמות המנצח עתה. אם ואם ואם.



קטע 21, 137.5 קמ', Evry  ›  Paris Champs Elysées 
תהלוכה ומאוץ בפאריס









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה