יום ראשון, 8 ביוני 2014

קריטריום של הדופינה. מה היה בקטע 1 ומה צפוי בקטע 2.


קטע 1, פרולוג, ליון ליון
מה ראינו? שלושת המועמדים הבכירים הגיעו לעבודה, אך לא רק הם. ההפרשים בסיום, צפויים במידה, אינם כאלה שיחזיקו מים עד כדי מפלס שיספיק לניצחון במרוץ, אך 8 השניות (בין המנצח פרום, 'אני לא בוחר את ההרכב לטור', לבין השני, קונטאדור), וה- 13 בינו לבין ניבלי, 'הקטע היה קשה משציפיתי –  רוח...', שמסיים שמיני, הם עדיין עדות לעליונות של הבריטי/אפריקאי במקצים נגד השעון בתוואי טופוגראפי שכזה, גם כשהמרחק כה קצר (התוואי בטור הצרפתי די דומה אך המרחק גדול הרבה יותר – 54 קמ'). קשה לשער שרוכבים משיעור קומה זה מושפעים מנטאלית מתוצאות והפרשים בקטע ראשון מסוג זה, ואף לא מצבע החולצות שיוחלפו עתה (פרום בצהוב, קונטאדור בירוק, כשני בקטגוריה, לאחר פרום, ניבלי בחולצה המנוקדת, ואף ג'אנגלס, שסיים שלישי - פיגור 9 שנ' מהמנצח - ב'לבן הצעירים'), אך מיד, ללא כול שהיות, מגיע הקטע השני, ההררי, עם סיום בפסגה, שעשוי לדייק הרבה יותר בפרטי ההבדלים.
מי עוד? 'פיטבול' טלאנסקי (רביעי, 11 שנ' מפרום), קלדרמן, שרגליו כנראה עדיין נושאות כושרו מהג'ירו (חמישי, 11 שנ'), ואן גארדרן ('בינתיים שום דבר עדיין לא השתבש', תשיעי, 13 שנ'), ואן דה ברוק, 'ברוכים החוזרים' (17, 15 שנ').  
מי פחות? ריצ'י פורט לא היה נראה חד (23, 19 שנ'), קוויטקובסקי (20, 16 שנ'), ואף שאבאנל (19, 16 שנ'), שנדמה שהתוואי והמרחק אמורים היו להתאים ולשרת יתרונותיו יותר.

Great ride by pitbull today. Starting off on the right foot, which is needed, as tomorrow will already be decisive in this Dauphine.

ניבלי בפיג'מה – מראות קשים

שטיבאר מתחמם עם חליפת קירור לפני היציאה

קטע 2, 158.5 קמ', Tarare-Pays d’olliergues-Col du Beal
קטע הררי מסובך אך ספק אם כך גם אחריתו. האם הטיפוס ל-  col du Béal, זה שמוגדר על ידי המארגנים כטיפוס מחוץ לקטגוריה, כפי הנראה יותר עקב מיקומו - האחרון בסדרה הארוכה של הטיפוסים היומיים – יותר מאשר סיבוכו, יספיק בכדי לגרום למרווחי הזמנים בין המתמודדים הבכירים לתפוח? ספק רב. הטיפוס הוא אמנם טיפוס ארוך (13.6 קמ'), אך חסר בשיפועים חדים מספיק (סקיצה בתחתית), כאלה מהסוג שמאפשר לבעלי יכולת טיפוס גבוהה להביא לידי ביטוי יתרונות. וכך הבורחים ינסו לברוח כבר בתחילה, וספק אם למישהו יהיה מאוד איכפת, אך כפי שכולם למדו להכיר כבר, סקאיי אוהבת מאוד לשלוט בנעשה, ואף בעלת נטייה קלה לנוירוזה, כול עת שנדמה שמשהו חומק; זאת ועוד - הבוס הכול יכול בריילספורד, הודיע, ש'שום דבר לא סגור...'  (ביחס להרכב שיצא לטור הצרפתי), ואולי ימצא עקב כך למי מהמשתתפים בצוות ההגנה של פרום צורך להרשים, גם את הבוס אך גם את היריבים, ולהוכיח, למי ששכח (וסובל), שהצורה הטובה ביותר להילחם ב'הפרעות' היא פשוט לא לחשוב אלא לרכב, מהר מכולם, מההתחלה.




מזג אוויר. נעים לרכיבה עם סיכוי נמוך לגשם באזור הסיום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה