יום שבת, 14 ביוני 2014

הטור השוויצרי, מי מגיע וכמה מילים על המסלול


Tour de Suisse
במקביל לשלביו המכריעים של הקריטריום של הדופינה ביום שבת וראשון, יוצא היום לדרך מרוץ ההכנה החשוב השני של 'הסיבוב הגדול', הטור השוויצרי. המרוץ השוויצרי הינו מרוץ בן תשעה קטעים שמורכב ממגוון קטעים בעלי איכויות טופוגראפיות משתנות בנוסף לשני קטעים נגד שעון (פרולוג בן 9.4 קמ' בקטע הראשון ועוד קטע נגד שעון בין 24.7 קמ בקטע השביעי). ארבעה קטעים הם קטעי הרים גבוהים (קטעים 2, 3, 8, 9), עוד שלושה הם קטעי מעבר (4+5+6), מתוכם רק שניים עשויים להתאים גם למאיצים (4, 5).
הפרולוג היום בקטע הראשון צפוי לגרור סלקציה ראשונית בין המועמדים הבכירים ('המסוגלים' ו'המסוגלים פחות'), ולגרור את הדבוקה לתצורה מסוימת בימי ההמשך שבהם ינסו בעלי אותה מסוגלות לשמור על יתרונם ו/או לא לאבד זמן ניכר בואך נגד השעון השני, ביום שישי הבא, שאז המרחק הארוך של הקטע צפוי לגרור אז להפרשים ניכרים הרבה יותר בין אותם מדורגים בעלי יומרה בדירוג הכללי, הפרשים שספק אם יהיו ברי מחיקה בקטעים העוקבים בהרים הגבוהים.
מי מגיע? מבין רוכבי הקטעים הבכירים שהעדיפו את הטור השוויצרי על מקבילו ה(דרום) צרפתי אפשר למצוא מספר מתמודדים לגיטימיים בכירים בהמשך הקיץ.
בלקין מביאה עימה את באוקה מולמה בכדי לברר מה חסר/ניתן עוד לשינוי לפני הסיבוב הגדול. מולמה ללא תוצאות מיוחדות השנה מסוגל לרכב מהר נגד השעון ויודע גם לטפס, וכך עשוי בהחלט להתחרות על המקומות הראשונים גם השנה לאחר שבמהדורה הקודמת הצליח להשיג את המקום השני.
לאמפרה מרידה מביאה את רוי קושטה. קושטה ניצח בשוויץ בשנתיים האחרונות ואף הוא מסוגל גם לטפס וגם לרכב מהר נגד השעון. מעניין יהיה לראות איך משפיעים על יכולתו כוונותיה הרציניות של הקבוצה לגביו בטור הצרפתי כמו גם לבוש הפסים שאותו הוא עוטה מאז אליפות העולם בפירנצה, שידועה נטייתו להפריע ולאו דווקא לעזור.
טינקוף סאקסו מביאה עימה לשוויצריה את רומאן קרויזינגר. גם קרויזינגר יודע גם לטפס וגם לרכב היטב נגד שעון, במקרהו מעניינת יכולתו לא רק אותו עצמו אלא דווקא את אלברטו קונטאדור, שקרויזינגר עתיד להיות איש הכנף המרכזי שלו בצרפת. ההרכב של הטינקוף ל'סיבוב הגדול' עדיין לא סגור, ולצד קרויזינגר יבחנו מספר רוכבים נוספים שמגיעים עימו לגבי כושרם והתאמתם להמשך.
ה- FDJ מביאה עימה את טיבו פינו. פינו ללא תוצאות מאוד מיוחדות העונה אך גם ללא ימי רכיבה מרובים (28), ונמצא שמעדיף בשלוש השנים האחרונות השתתפות בטור השוויצרי על מקבילו הצרפתי, בדופינה, ואין הדבר מפתיע. הוא הוכיח בשנה שעברה עם המקום הרביעי בסיום שהוא בהחלט מסוגל להתמודד עם הטובים ביותר אך עלול לסבול מחוסר יכולת מספקת להתחרות נגד שעון ולשלם על כך אף מחיר יקר בדירוג הסופי.
סקאיי מביאה למרוץ מספר רוכבים בעלי יכולות (ויומרה). בראדלי וויגינס מגיע בכושר גבוה לאחר הניצחון בטור הקליפורני לאחרונה. אופי קטעי ההרים בשוויצריה, בעלי השיפוע האחיד וחסרי השינויים התכופים, כמו אורכם של הקטעים נגד שעון במרוץ הופכים אותו למועמד מוביל לניצחון. סקאיי מחזירה לתחרויות אף את סרג'יו הנאהו לאחר השעייתו חסרת הפשר לפני חדשים מספר והייתה שמחה אילו היה הקולמביאני מצליח להוכיח עתה שהוא יכול לטפס גבוה במהירות בכדי לצרפו להרכב התומך בפרום בטור.
אומגה פארמה מביאה את קבנדיש והרכבת.  הרכבה של הרכבת של קבנדיש עדיין לא סגור לגמרי, אך למעט צירופו של פאטאקי היא צפויה לכלול כמעט את כול ההרכב שירכב לצידו בשוויץ. אמנם לקבנדיש לא צפויה יריבות של ממש במרוץ, אך חשיבות השתתפותו לצד פועליו חשובה לתיאום הפעולה בהמשך.  
שידורים חיים. היורוספורט אינה משדרת את הטור השוויצרי, אך ניתן לצפות בו בעזרת שידורים סטרימינג דרך רשת האינטרנט, שידורים שאת כתובותיהם אפשר למצוא גם ב-  www.steephill.tvוגם ב- www.cyclingfans.com

קטע 1

קטע 2

קטע 3

קטע 4

קטע 5

קטע 6

קטע 7

קטע 8


קטע 9

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה