יום חמישי, 12 ביוני 2014

טרופימוב מנצח בקטע 4 , ומה צפוי בקטע 5


יורי טרופימוב של קטיושה מנצח בקטע הרביעי של הדופינה מקבוצת בריחה. טרופימוב התקיף את חברי קבוצת הבריחה היומית שעליה נמנה מתחילת היום עמוק בתוך הטיפוס האחרון של היום ל- Col de Manse, מצליח ומתרחק במהירות וחובק ~ 30 שניות במעבר הפסגה, ואז ממשיך תנופתו בירידה לכיוון העיר, ירידה מסובכת ומפותלת בעלת משטח אספלט חמקמק כפי איכותו הרופפת מלאת הטלאים והחום שהשפיע על מוצקותו, וחצה לבסוף ראשון את הקו בגאפ, מקדים את הבורחים האחרים ב – 28 שנ'.
מאחור הצליחו מספר רוכבים בראשות ואן גארדרן, שלא מאוד עניין את חזית הדבוקה, לחמוק ולהדביק חלק מפליטי חבורת הבריחה, וסיימו את הקטע היומי 1.31 דק' אחרי טרופימוב. חזית הדבוקה עם מהמתמודדים הבכירים סיימה את הקטע בפיגור של 2.10 דק' אחרי המנצח וסדר הדירוג בין המדורגים הבכירים נשמר כשהיה.
לדבריו של פרום בסיום על כך שתכניתה של סקאיי אתמול הייתה לשחרר את החולצה הצהובה מגופו הכחוש ולהעביר את האחריות עד לקטעים המכריעים בסוף שבוע לקבוצה אחרת אין לייחס חשיבות מרובה, כפי שאם לא היה פרום מעוניין בנשיאת העול הצהוב על גבו היה הרי מוותר על התקפותיו הנלהבות בקטע השני, הלא כך?; בציטוט מדבריו לאחר הקטע ניתן למצוא פעם נוספת את אותה אירוניה בריטית דקה, חמידת הלצון הערמומית המוכרת, וזלזול מתנשא בפועלים קשיי היום של קבוצת הבריחה. פרום בוחר להלין על חוסר יכולתם לרכב מהר מספיק ולשמור על אותן דקות שהיו בידם עד לקו הסיום; אל לכריסטופר פרום לשכוח שגורל הבורחים מונח לפתחי רחמי הדבוקה ואינו נתון לשליטתם שלהם; יתירה מזאת - בקבוצת הבריחה רכב אף מקסים בואה של ה- AG2R, שפיגר ערב הקטע ב-2.43 דק' אחרי פרום בדירוג הכללי, וכך היה אותו שחרור 'חבל-החסד' מוגבל, כפי שהוא משתחרר תמיד רק כפי מידת 'גמישותם' של בעל היומרות לניצחון.  
 Notre plan, c'était de laisser le maillot jaune à une autre équipe jusqu'à ce week-end, mais finalement la course a été trop rapide dans le final. L'échappée n'a pas réussi a gardé suffisamment d'avance. »
טרופימוב (30), כבר ניצח פעם בדופינה, מזמן (2008), עת רכב ב- Bouygues Telecom, גלגולה המוקדם של היורפקאר, שבה רכב מ-2008-2011. באותה שנה ניצח קטע במרוץ הקטעים הצרפתי הוותיק ה- Étoile de Bessèges וזכה אף בחולצה הצהובה. בשנתו השנייה כמקצוען, עדיין בקבוצה הצרפתית (עתה תחת השם Bbox Bouygues Telekom) טרופימוב מנצח קטע בטור הבאסקי (מקבוצת בריחה), וזוכה במקום השלישי בדירוג הכללי שוב ב-  Étoile de Bessègesובמקום התשיעי בפאריס ניס.ההישג הבולט הבא שלו נרשם רק ב-2013, עם המקום ה-13 בדירוג הכללי בג'ירו, עת רכב כבר בעבור הקבוצה הרוסית.

מה חושב מרטינלי על פרום:  
« Quand je vois la vitesse de Froome quand il attaque, je suis épaté. Des attaques monstrueuses, voir même surnaturel. Giuseppe Martinelli


קטע 5, 190 קמ', Sisteron-La mure

בחזרה כמו במציאות. עוד לפני שהמרוץ מגיע לחלק המסיים בסוף השבוע עם הקטעים בהרים הגבוהים (יום שבת וראשון), הוא מוסיף עוד חלק חסר לפאזל, זה שמדמה את קטעי הטרטור ברמות הגבוהות.
שישה טיפוסים מסווגים בקטגוריות שנייה ושלישית לאורך 190 קילומטרים אינם משחק ילדים אך הינם כר פורה לקבוצות בריחה, והשאלה המכרעת בכול הקשור בהתעניינותה של הדבוקה היא הרכב רוכביה, אך ספק אם היא מתכוונת לנהל מלחמות מרובות בכדי למנוע יציאתה לדרכה וכך תשאיר את סיכויה נתונים להמשך ולקצב המתגבר הנתון לשליטתה.
הבורר האחרון של היום, עם הטיפוס האחרון של היום ל- Cote de Laffrey, והטיפוס בן 6.3 הקמ' ב-6.2% אינו מסתיים בפסגה המצוינת, 21 קמ לפני הקו, אלה ממשיך ומטמיר, ואחריו טרטור טופוגראפי נוסף שמסתיים רק ~ 10 קמ לסיום עם התחלת הירידה לכוון הקו ב- La Mure.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה