יום חמישי, 5 ביוני 2014

קריטריום של הדופינה, קדימון - מסלול, משתתפים, ועוד מספר מילים


קריטריום של הדופינה - מרוץ הררי ל -7 תנועות ופרולוג.

הקריטריום של הדופינה יוצא לדרך ביום ראשון ומציע השנה הר: למעט הפרולוג (נגד שעון לכול דבר ועניין למעשה) בן 10 הקילומטרים, ההררי רק במידה (קטגוריה רביעית אחת, באמצעו), עוד 7 קטעים הרריים במידת סיבוך משתנה - חלקם מוגדר הררי וחלקם, משום מה, לא - ללא סיבה מאוד נראית לעין, טופוגראפית: למשל קטע 2. זאת ואף זאת: אמנם לפי המארגנים במרוץ אף שני קטעי מאיצים (קטעים 3, 6), אך ספק אם המאיצים יגיעו בזמן (סקיצות בתחתית).
מי מגיע. שוב המתאר מושך אליו את המתמודדים הבכירים של הטור הצרפתי, כמעט כולם (היתר ייקחו חלק במקביל השוויצרי שיוצא לדרך בהמשך השבוע), וזאת על אף שלא נמצאים בו קטעים שיופיעו באח הבכור, בהמשך – עדיין, הוא הינו החזרה האחרונה הרלוונטית מכולן - כוונון אחרון שמשאיר זמן התאוששות מספיק לפני ההצגה הגדולה של הקיץ.
המרוץ יפגיש את שלושת בעלי היומרה הראשיים למאבק בסיבוב הצרפתי הגדול (עם הרכב קבוצתי מאוד דומה לזה שיצא עימם גם בטור), חלקם בפגישה הראשונה המהותית השנה, קונטאדור ופרום (נפגשו פעם אחת במרץ, בטור הקטלוני), וחלקם אולי לאחר ששיקמו את כושרם (ניבלי); פרום נעדר מהמפגשים עם קונטאדור עד עתה עקב 'תחלואים' שמהם סבל כול אימת שזימן לו הזמן אפשרות של מפגש כזה קודם לכן (טיראנו אדריאטיקו, הטור הבאסקי), או עקב השינויים המתחייבים מאותן העדרויות שבעטיין נאלץ לבחור באחרים, חליפיים (הטור של רומנדי), אך לא מצא שם כבר את קונטאדור שמילא בעת זו את מכסת ימי המנוחה/התאוששות הבין-מרוצית שלו.
ניבלי, מנגד, נדמה שפשוט התבלבלו לו (ולקבוצתו) הזמן והכושר ביחס אליו (מכתב התראה נשלח בעניין אי ההתאמה הכספית החוזית הנובעת מכך על ידי אסטנה, קבוצתו), הוא אמנם הופיע מדי פעם השנה, אך כמדומה לא בזמן הנכון ובלי הכושר המתאים – מילאן סן רמו (עודפי שומן ניכרים, ששמו ללעג וקלס ניסיון פתטי להתקיף, לבדו, בצ'יפרסה, מרחוק, באופן חסר כול פשר וטאקט, ואז לטעון שסאגן הבטיח לשתף פעולה אך לא עמד בהבטחה...), פאריס ניס במקום טיראנו אדריאטיקו (מסלול שכלל לא שירת כול יתרון יחסי תיאורטי כנגד המתמודדים האחרים), ולאחרונה אף הטור של רומאנדי (ואבוי, באופן כה מפתיע נבהל, כשגילה עד כמה מהר מתרחק לו מר פרום בעליה – מעניין מה הוא חשב, שלעולם יהיה הבריטי מצונן?).
עוד מספר מתמודדים נוספים ראויים לשימת לב (רשימת המשתתפים המלאה בקישור), אף כי קשה להאמין שיישארו בתמונת הדירוג הכללי הגבוה לאחר קטע ההרים הראשון, כבר ביום שני. BMC מביאים את ואן גארדרן, שאמנם לא שבע השנה נחת מרובה, שאם אך יצליח להימנע מפגישות מוקדמות עם האספלט יוכל אולי להילחם על מקום דירוג גבוה ולרכוש ביטחון להמשכו של הקיץ. AG2R מביאה את ז'אן קריסטוף מורו ואף את רומא ברדה. היורופקאר מביאים את וואקלר - לאחר פתיחת הפערים ביום שני אולי יתאפשר בסיכוי בריחה שתניב הישג כלשהו. IAM מביאה את שאבאנל, שגם במקרה שלו תוצאות יום שני יאפשרו סיכוי להישג בהמשך. הגארמין מביאה את טלנסקי - לעד מעניין לראות עד כמה התקדם. האומגה מביאה, לאחר מנוחה נכונה, את קווייטקובסקי, שישמח שוב לראות עד כמה הוא מפגר אחרי המטפסים/מדורגים הבכירים (גם עימו מגיעה קבוצה חזקה אך ספק אם כזו שמסוגלת לתמוך בו גבוה בהר). נאט אפ אנדורה מביאה את לאופולד קוניג – מעניין לראות גם אותו אל מול רוכבי מירוצי הקטעים הבכירים.
שידורים חיים. היורוספורט יעבירו שידורים מהמרוץ השבוע אך לא בטוח שכולם יהיו גם שידורים חיים.

קטעים

קטע 1, פרולוג, 10 קמ', Lyon-Lyon
החלק המעניין, המתרחש לצידי מפגש נהרות הרון והסון בעיר, מלבד המהמורה הקלה שבמרכזו, הוא המעבר במנהרה - Le Tube – בת ה ~ 2 קמ מתחת לעיר. שימו לב - זו לא מנהרה רגילה (ווידאו, ועוד אחד), ומזכירה מאוד במקוריותה את מנהרות הרכבת התחתית בת"א – לא רק הישראלים יכולים!.
קטע 2, 158.5 קמ', Tarare-Pays d’olliergues-Col du Beal
בלי שהיות. כבר קטע 2, אמנם לא ארוך מדי, עם סיום פסגה. אבל זה רק בסיומו, לפני כן טרטור בדמות שתי קטגוריות שניות ועוד אחת בשלישית – סיכויים פעוטים שהמתמודדים הראשיים לא יכנסו כאן כבר לפעולה (ואולי על ידי כך יוצרו מרווחי זמן שיאפשרו חופש  מסוים למאיצים בהמשך).



קטע 3, 194 קמ', Ambert-Le Teil
יגיעו או לא? ספק. הקטע אמנם הרבה יותר מישורי (מקודמו), ואולי אף ללא ריבוי גדול של טיפוסים, מסווגים (בסך הכול שניים), אך הלזה יקרא קטע מאיצים? 37 הקמ' האחרונים אכן מישוריים אך ספק אם המאיצים יספיקו להספיק לרכבת שתנסה לברוח עוד הרבה לפני כן.  



קטע 4, 168 קמ', Montelimart-Gap
הצירוף של טיפוס ל- Col de Manse וירידה אל הקו בגאפ נשמע מוכר? הטיפוס בקטגוריה שנייה 12 קמ לפני הסיום אמנם לא מספיק תלול בכדי לגרום למהומה בקרב המתמודדים הבכירים, אך ימנע מכול אלה שאינם קלי רגליים (וגוף) להופיע בזמן לקו.


קטע 5, 190 קמ', Sisteron-La mure
טרטור.  זהו קטע טרטור קלאסי – עולים יורדים עולים יורדים כמעט כול היום, אך ללא אף קטגוריה מאוד גבוהה – קטע לקבוצת בריחה? הכול תלוי בכוונותיהם של המדורגים הבכירים וקבוצותיהם (ואולי בפערים שנוצרו בקטע 2).


קטע 6, 179 קמ', Grenoble-Poisy
סוף כול סוף קטע מאיצים?. אמנם הקטע נראה כמעט מיושר לגמרי, אך טומן בתוכו שתי מלכודות בדמות שני טיפוסים/טרטורים בקטגוריה הרביעית, מאוד קרוב לקו, בפרברים של אנסי – יותר מזה הם כבר לא יקבלו במרוץ.

קטע 7, 160 קמ, Ville-la-Grande-Finhaut-Emosson
קטע המלכה, הביקור השנתי במפקדה. לא ארוך, ומזמין עקב כך קצב מהיר, אך משופע בטיפוסים, מסובכים. אם קבוצות המתחרים בקטגוריה הכללית לא יבחרו להפעיל את המנועים כבר מהתחלה, לכאורה זהו קטע שמזמין קבוצת בריחה בעלת סיכויים – הטיפוסים מתחילים כבר לאחר 22 קמ' בתוך הקטע, עם טיפוס בקטגוריה שנייה, שעוקב קטגוריה ראשונה ושוב קטגוריה שנייה, ורק אז פאוזה, מסויימת, בדמות ירידה וקטע מעבר שיגשר לשני הטיפוסים האחרונים המצומדים של היום, מחוץ לקטגוריה, קרוב למפקדה של ה- UCI, ב-Aigle, שוויצריה. כאן כבר לא יהיו משחקים – משחקים כבר על כול הקופה – השאלה רק מתי מתחילים.
הראשון נראה שמחזיק בהחלט מספיק שיפוע, אך זאת רק אם לא מעיפים מבט בעוקב אחריו, שמטפס לסכר הגדול ב- Emosson(שמספק את החשמל לרשת הרכבות השוויצרית) – קטע מלכה כהלכתו.







קטע 8, 132 קמ', Megeve-Courchevel
הקטע המסיים קצרצר, במושגים הרלוונטים, והטיפוסים, בייחוד האחרון, לא יאפשרו לעשות ת'הבדל, כך שהמנצחים הוכרזו (בקטע הקודם) ומה שנשאר, מלבד הניצחון, לפרוטוקול.





3 תגובות: