יום שבת, 21 ביוני 2014

מרטין מנצח בקטע 7. האם ישרוד ועוד משהו על הברך (והאופניים) של הנאהו


Another beautiful victory from our world champion @tonymartin85 #OPQS

טוני מרטין מנצח נגד השעון בקטע 7. מרטין אמנם ניצח אתמול, אך ספק אם זה יספיק. מרטין שיצא לדרך אחרון, הצליח להקדים את שאר המתחרים, אך הפערים שהשיג מבעלי היומרה האחרים לניצחון במירוץ השוויצרי ספק אם יספיקו בכדי לאפשר לו לצלוח את קטעי ההרים היום ומחר ועדיין להישאר ראשון בדירוג.
מי מספיק קרוב ויכול? טום דמולן שסיים אתמול שני (22 שנ' אחרי הגרמני) מפגר עתה ב – 28 שנ' בדירוג הכללי אך יודע לטפס היטב והוא היריב המאיים מכולם. רוי קושטה שסיים אתמול שלישי (28 שנ' אחרי מרטין) מפגר עתה אמנם ב – 1.05 דק' בדירוג הכללי, אך כפי הנדמה כושרו הולך ומשתפר והוא יודע פרק בהלכות הרים. מתיאס פראנק סיים את הקטע של אתמול בפיגור של 45 שנ' ממרטין, ומפגר עתה ב – 1.14 דק' בדירוג הכללי, אך בהתחשב ביכולתו הגבוהה בהרים ובכך שהוא רוכב בבית, גם הוא הופך למישהו שמרטין חייב יהיה לשים אליו לב.
מרטין יהיה חייב לשים לב אף למספר רוכבים נוספים, שעל אף שמיקומם מדורדר בדירוג הכללי הם כולם בעלי יכולות טיפוס וספק אם ימנעו ממעשים היום ומחר, ביניהם אפשר למנות את אַיון איזגירה של מוביסטאר (1.33 דק' בכללי), טיבו פינו של FDJ (1.48 דק'), באוקה מולמה של בלקין (1.55 דק'), ואף קרויזינגר של טינקוף (2.04 דק').


קטע 8. קטע בהרים הגבוהים, אך אלו יופיעו רק בחלק המסיים עם הטיפוס המפורסם לוֶרוְויֵאר שחולק הפעם לשניים. הראשון, 15 קמ' בקטגוריה שלישית, ללא שיפועים חדים מאוד, שאליו יגיעו הרוכבים אחרי ~ 195 קמ' ברגליים (195 קמ שצפויים להיות מהירים), ישמש כמקפצה לטיפוס המרכזי של היום - טיפוס בן 8 קמ' בשיפוע ממוצע של ~ 8% עם מספר ראמפות פנימיות לא מאוד חדות שיוביל ל- 2 קמ אחרונים מישוריים בתוך מבוך העיר ולקו.
קשה להאמין שמי מבעלי היומרות יחכה הפעם לקילומטרים האחרונים. הם (וקבוצותיהם) ינסו להכתיב קצב גבוה כבר בחלק הנמוך, בקטגוריה השלישית, וצפויים להתחיל לבחון את מרטין מיד עם ההגעה להתחלת הטיפוס המסיים ולנסות לנער משהו מיתרונו.






מזג אוויר נעים לרכיבה מצפה היום לרוכבים.
סרג'יו הנאהו
הנאהו הקולומביאני, שהיה מושעה על ידי קבוצתו, סקאיי, עקב ערכי דם 'חשודים' שגילתה בבדיקות פנימיות שעשתה, והורשה עתה לחזור (ניסיון למצוא בדקה האחרונה מחליף ראוי לפרום בטור?), נפגע בשעות הצהריים אתמול על ידי משאית שירות שחדרה לאיזור הסטרילי כשרכב רכיבת היכרות במסלול הנגד שעון. הנאהו כפי הנראה גמר את העונה, סובל משבר בפיקת הברך וצפוי להיות מנותח בימים הקרובים - עצוב.
מה שנשאר מהאופניים של הנאהו (צולם על ידי אולג טינקוף ש'מצא' את האופניים עת רכב אף הוא, כפי הרגלו, באותו תוואי).


Police Marshall's today standing in the shade as Sergio Henao was hit by a car whilst warming up, disgrace ! Actions need to be taken !



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה