יום ראשון, 15 ביוני 2014

הפעם ווסטרה מנצח, קונטאדור עומד בהבטחתו, ומה יקרה היום. ועוד קצת


Fabio Aru : Impressionante @lieuwewestra Sei un grandeeeee!!
ליואה ווסטרה של אסטנה ניצח בסיום דרמטי, מקדים קרוב לקו את טרופימוב וסילין של קטיושה וכול זאת לאחר שבחר להצטרף גם אתמול לקבוצת הבריחה לאחר שלא עלה בידו לנצח שלשום עת הפסיד על הקו לבאקלנטס. שני הרוסים של קטיושה התקיפו את חברי קבוצת הבריחה של היום בתחתית הטיפוס האחרון – קודם התקיף טרופימוב ולאחר מכן הצטרף אליו גם סילין, והם טיפסו ועלו שניהם במעלה ההר בצמוד עת הופיע בחלק המסיים לפתע ווסטרה, הולך וסוגר עליהם ומצליח לעוקפם סמוך מאוד לקו ולנצח.
“Contador is single-handedly building excitement for next month's TDF”. P. Geyer
לאחר קטע 7 של הקריטריום של הדופינה קיבלנו תשובה מי הוא המועמד הנוסף לפודיום בפאריס ב- 21.8.2014: אנדרו טלנסקי. טלנסקי התמיד בקצב המתגבר שהכתיבה קבוצת סקאי, שהמשיכה ופרקה פועליה אחד אחר האחר במעלה הטיפוס האחרון של הקטע ל-  Finaut-Émosson, לא התפתה אז לקפוץ אחרי קונטאדור שהתקיף באלימות 1.2 קמ' לפני הקו, חיכה בסבלנות לפרום שיאמר את דברו, ורק אז הוכיח שהוא יכול להם, לטובים ביותר כשהם מטפסים גבוה גבוה בהר. טלנסקי הקדים בסוף את פרום וסיים 2 שנ' לפניו, וממוקם כעת במקום השלישי במרוץ בפיגור של 39 שנ' מקונטאדור. בהקשר אליו יש לזכור דבר נוסף וחשוב - האמריקאי הוכיח בעבר שהוא מסוגל לרכב בשבוע השלישי של מרוץ קטעים ארוך לא פחות טוב מאשר בתחילתו, וכך אם חפצה נקודות דירוג יקרות ומעמד היא הגארמין שארפ, יהיה עליה לשמור עליו היטב בשבוע הראשון ביולי, בצרפת.
ואיפה כול היתר? פרום הצליח לבסוף, בכוחותיו האחרונים (עמוק עמוק באדום: I ran out of steam at the end...), לסיים 21 שנ' אחרי קונטאדור, ואיבד כתוצאה מכך את החולצה הצהובה. נדמה היה שהקצב שהכתיבו פועליו של הבריטי יליד קניה היה קצת מהיר בשבילו הפעם, וגרם על ידי כך לא רק לאחרים אלא גם לו נזק. פרום ניסה להגיב בהמשך, אך נראה היה שהוא נתקל בחומות מגבלות הכוח, והוא הפסיד מקום ושניות בודדות אף לטלנסקי קרוב לקו. האם זו הפציעה משלשום שהגבילה את פרום אתמול או שמא היה זה פשוט יום רע – un jour sans - פשוט יום רע? קשה לדעת, אבל האמת שזה הרי לא בדיוק יום רע כפי הגדרתו, בסך הכול ולאחר זמן רב סתם התברר שגם פרום פגיע, וגילוי זה לשמחת כולם פותח פתח לאופטימיות ביחס למאבקים הצפויים ביולי בצרפת.
ניבלי דווקא נראה שהולך ומוצא את רגליו ואת הקצב המתאים לו, שהתברר שאינו מאוד רחוק מקצב המתמודדים הבכירים האחרים. ניבלי סיים לבסוף 18 שנ' אחרי פרום והוא ממוקם עתה במקום השישי (1.16 דק' פיגור אחרי קונטנאדור), אך לא מאוד רחוק מואן דן ברוק (1.14) וקלדרמן (0.59), שממוקמים מעליו.
רומה בארדה שמר על הקצב ועלה עם הבכירים עד למעלה, סיים לבסוף לא מאוד רחוק מאחור (43 שנ' אחרי קונטאדור), ודילג כתוצאה מביצועיו מהמקום ה-11 למקום השביעי, והוא מרוחק עתה 2.11 אחרי הספרדי. בארדה בהחלט התקדם מאוד והוא מועמד לגיטימי לעשירייה הראשונה (אם לא יותר).
גם רייכנבאך השוויצרי הוכיח שוב, לאחר ביצועיו בתחילת השבוע בקטע השני של המרוץ (סיים אז 44 שנ' אחרי פרום), שהוא מסוגל לטפס עם הבכירים גבוה בהר (סיים היום 46 שנ' אחרי קונטאדור ומקפץ ממקום 12 ל-8 ומפגר ב- 2.14 דק אחרי הספרדי). מעניין אם IAM CYCLING יבחרו להוציאו לצרפת, ואם כן איך יתפקד אז בתנאי הלחץ הגבוהים.



צהוב באדום

קטע 8, 132 קמ', Megeve-Courchevel

זה לא מספיק. הקטע המסיים קצרצר, במושגים הרלוונטים, והטיפוסים, בייחוד האחרון, לא יאפשרו לפרום לעשות ת'הבדל, כך שהמנצח הוכרז (בקטע הקודם) ומה שנשאר, מלבד ניצחון הקטע, רק לפרוטוקול.
זה פשוט: הטיפוס המסיים לקורשבל אינו ממש טיפוס קטגוריה ראשונה אלא דומה יותר לקטגוריה שנייה; השיפועים אינם חדים מספיק והמרחק קצר, ואלו אינם תנאים בררניים מספיק בכדי לאפשר למי מהמתמודדים הבכירים בדירוג הכללי לברוח לאחרים.


Côte de Montagny

Montée de Courchevel Le Praz


מזג אוויר. נעים לרכיבה עם סיכויים לגשם באיזור הפסגה בקורשבל


שידורים חיים. יורוספורט חוזרת ותעביר את הקטע האחרון משעה 16.30.

מה אוכלים הרוכבים  של קבוצת סקאי/ מה מבשל השף (Søren Kristiansen) של קבוצת סקאי לרוכבים

Roasted/glazed organic chicken with honey and balsamic

Roasted/steamed red onions peppers tomato and leeks served with carrot-risotto and sweet potato's

Brick pastry filled with sweet peas and emmentaler cheese/egg yolk cantaloupe melon with courgette tagliatelle


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה