יום שישי, 13 ביוני 2014

קטע 5, איך מכניעים את פרום, קטע 6, מה צפוי


סיימון שפילק מנצח בקטע 5 מקבוצת בריחה וקטיושה כבר עם כפולה. שפילק הצטרף לקבוצת בריחה שיצאה לדרכה 44 קמ' בתוך הקטע, והורשתה בהגדלת הפער מהדבוקה כפי זהות אחד ממשתתפיה, דארווין אטפומה של BMC, שפיגר ערב הקטע ב- 3.44 דק' מהמוביל פרום. הרכבה מרובה המשתתפים של קבוצת הבריחה

הכריח את סקאיי לעבוד שוב בחזית, אך הפעם לבד, ללא עזרה של קבוצות אחרות - חלקן יוצג בקבוצת הבריחה והאחרות נמנעו, מקפידות שלא להתערב בנעשה ולחסוך כוחן לימים הקרובים. עם תחילת הטיפוס האחרון של היום ל- Cote de Laffrey, התקיף שפילק את הנותרים מקבוצת הבריחה שהחלה מאבדת לכידותה, והחל רוכש לעצמו יתרון, כשבמקביל, מאחור, התקיף קונטאדור את קבוצתו של המוביל פרום בירידה המובילה לטיפוס, והחל אז מטפס במעלה ההר. לרגעים היה נדמה בשלב זה שהוא מצליח לצבור לעצמו שלל שניות יקרות (בשלב מסוים נפער פער של דקה), ומצליח לשנות את פני המרוץ, אך אף שהתקפתו לא הניבה לבסוף פירות, היא הכריחה את קבוצת סקאיי להגביר את הקצב, ועל אף שהייתה בשלב זה מדולדלת כוחות (פרום נותר רק עם פורט ונייבה), הצליחה לתפוס את קונטאדור בקטע המישורי העוקב לפסגה.


Contador: “Siempre que la carrera se sale del guion puede pasar algo”
קונטאדור: "כשאין תסריט דברים קורים"

איך אפשר להכניע את פרום? זו כמובן שאלה קשה, פי הנראה הַשאלה - שאלה שעל פתרונה עמלים המנהלים הספורטיביים של מספר קבוצות מזה זמן רב, (וגם העיתונאים, והצופים...), ליתר דיוק מאז הקיץ שעבר. רמזים מסוימים לדרכי פתרון אפשריות ניתנו שלשום ואתמול על ידי הדבוקה, שנדמה היה לעיתים שהיא משתפת פעולה היטב עם הקבוצות בעלות האינטרסים בדירוג הכללי.
מה בכלל רוצים להשיג? התכנית מתבססת על בידודו. הקבוצות צריכות להביא לידי כך שפרום יבודד - חייבים לבודדו - להפשיטו ממחלפותיו - לגרום לו לרכב לבד, ללא תמיכת קבוצתו. פרום אמנם רוכב כבר מספר שנים בדבוקה, אך בהשוואה ליריביו העיקריים הוא חסר ניסיון; פרום אף לא הרפתקן גדול ואינו מהמר– הוא בסך הכול מעוניין לרכב עטוף באנשי קבוצתו החזקה שמסוגלת לגונן עליו לאורך המרוץ ולשחררו אז גבוה בהר, עת הוא יוצא למתקפותיו האלימות שמולם עדיין איש לא מצא תשובה.
איך מבודדים את פרום? זה כלל לא פשוט. הואיל וקבוצת סקאיי הינה אחת הקבוצות החזקות בדבוקה, מחויבות קבוצות המדורגים הבכירים האחרות לפעול במשותף, והן חייבות לאלץ את סקאיי לעבוד, לעבוד קשה, הגנה על רוכבם המיועד לא מספיקה. סקאיי ללא אופציה שנייה – זה או פרום או שום דבר, אך הרי גם אצל טינקוף סאקסו זה או קונטאדור או אף אחד - או שמא דווקא יש לטינקוף אופציה B? ומה עם אסטנה? אסטנה אמנם לא מביאה את ארו לטור אך בשורותיה עוד מספר רוכבים מעניינים – האם לאסטנה ולטינקוף ולמוביסטאר וללאמפרה (אם הורנר יגיע) אין אופציה שנייה? בשימוש בכלי האופציה השנייה, אף במחיר שחיקתו והורדתו ממצבת אנשי הכנף המרכזיים של אותם מועמדים בכירים, יוכלו הקבוצות האחרות לסבך ולערער עד אין קץ את יכולתה של סקאיי לשלוט בנעשה, ולהכריח את פרום לרכב בקטעים מסוימים לבדו, חשוף. בכדי לשמור על סיכויים להכריעו, לפני כול דבר אחר, פרום חייב להיות מבודד.
וויגנס. בהתחשב בכול שקרה ביומיים האחרונים בדופינה, יש לשער שאם קבוצת סקאיי עדיין לא איחרה את הרכבת עם וויגנס, היא תקדיש עתה מחשבה נוספת עמוקה ורצינית בכדי לשקול שוב האם לא לזמנו ולצרפו להרכב שיוצא בעוד מספר שבועות ליורקשייר הוא רעיון טוב כה כך. וויגינס הוא מנוע עצום נפח, שיכול למשוך את הדבוקה על גבו למרחק כמעט בלתי מוגבל, אך יותר מכך וויגנס בעל ניסיון ומעמד בדבוקה, ויודע מלכת שיטור מהי.



קטע 6, 179 קמ', Grenoble-Poisy

קטע מאיצים. קבוצות המאיצים ישתפו היום פעולה עם סקאי בכדי להביא את מאיציהן בזמן לאיזור הקו. הקטע אמנם אינו מישורי לחלוטין ובתוכו משולבים שלושה טיפוסים בקטגוריה רביעית, אך הרכב המאיצים במרוץ הוא כזה שלחלקם טיפוסים שכאלה בכלל ושני האחרונים בפרט, שמופיעים ב-20 הקילומטרים האחרונים (הטיפוס האחרון פסגתו 7.5 קמ' מהקו) אינם אמורים להוות בעיה.  אך עוד לפני הקו מופיעים מספר טלטולים נוספים קרוב מאוד לקו (ראה בתחתית), שיבררו מספר רוכבים נוספים וישאירו רק חלק נבחר באזור האש חסר הסיבוכים הנוספים בפרברי אנסי.









מזג אוויר צפוי להיות חם אך לא בלתי נעים לרכיבה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה