יום שני, 16 ביוני 2014

קטע 8, יאללה בלאגן


Jonathan VaughtersWAaaaAaaaAaaAaAaaHoOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הג'ינג'י עשה את שלו, אבל הג'ינג'י לא הולך לשום מקום, הגי'נג'י הגיע כדי להישאר.

קריטריום של הדופינה 2014, קטע 8, לפנתיאון

מיקל נייבה, המטפס הבאסקי של סקאי מנצח את הקטע האחרון של הדופינה מקבוצת בריחה. נייבה התקיף את חבריו הנותרים לקבוצת הבריחה של היום מספר קילומטרים לפני הקו, כשהשיפוע הטמיר במקצת, וזה הספיק בכדי להציל משהו לקבוצה הבריטית שאי הצלחתו של פרום בשני הקטעים האחרונים העפיל על ביצועיה המשתפרים והולכים בקטעים המסיימים של המרוץ.

  



Jonathan VaughtersOh man... This is some good bike racing. Whichever way it goes.

It's not so much that the #Dauphine isn't sticking to the script as that there seems to be no script at all.

מרוץ ללא תסריט, יאללה בלגאן

קרוב לאחר שיצא הקטע הקצר לדרכו מ- Megeve והחל מסתבך, הצליחה לצאת לדרכה קבוצת הבריחה של היום, ושוב הייתה זו קבוצה גדולה בת 23 רוכבים :
David Lopez, Mikel Nieve, Richie Porte (Sky), Tanel Kangert, Lieuwe Westra (Astana), Dani Navarro, Yoann Bagot (Cofidis), Adam Yates (Orica GreenEdge), Igor Anton, John Gadret (Movistar), Romain Bardet, Alexis Gougeard, Jean-Christoph Péraud (Ag2r-La Mondiale), Thomas Voeckler (Europcar), Jurgen Van den Broeck, Tony Gallopin, Pim Ligthart (Lotto Belisol), Kristjan Koren (Cannondale), Tejay van Garderen (BMC), Yuriy Trofimov (Katusha), Ryder Hesjedal, Andrew Talansky (Garmin-Sharp) and Bartosz Huzarski (NetApp-Endura)  
הקבוצה צברה במהרה 3.30 דק' בידיה, אך כפי שבקבוצה רכבו גם טלנסקי וגם ואן דה ברוק, הדבר גרר תגובה של קבוצותיהם של פרום וקונטאדור שעברו לחזית הדבוקה והחלו לסגור את הפער. פרום ניסה בעזרת שלושה מפועליו להתקיף בטיפוס השני של היום ל- Col de Saisies, אך קונטאדור קפץ אחריו כשאליהם מצטרפים במהרה ניבלי וקלדרמן ועוד מספר רוכבים ואלו החלו לרדוף אחר הבורחים יחד.
50 קמ' לסיום הפער של הבורחים מחבורת קונטאדור פרום היה ~ 2 דק', ו-33 קמ' מהקו הפער ירד ל ~ דקה.
בשלב זה חזרו פורט ולופז לאחור בניסיון לעזור ולהחזיר את פרום לעניינים, אך אז, במזג אוויר ששינה פניו והחל ממטיר גשם התקיף ניבלי ביחד עם מספר פועלים, והחל מתרחק במהרה מקבוצת קונטאדור פרום.
בחוד עבר הייז'דאל קדימה והחל להכתיב קצב מהיר לבורחים שהחלו מטפסים בטיפוס הראשון מבין השניים שנותרו. ניבלי קלדרמן וחבורתם הצליחו במהרה לפתוח פער של ~ דקה מקבוצת פרום/קונטאדור, ורק אז, באיחור רב, התקיף גם קונטאדור את פרום ושומריו והחל מתרחק במהירות בניסיון להציל את החולצה הצהובה. למרות שהיה נדמה בתחילה לאחר שהצליח לצמצם את הפער לקצת פחות מדקה בתחילת הטיפוס המסיים של היום לקורשבל שקונטאדור יעשה זאת שוב, הסתבר לבסוף שהמאמצים שהשקיע כאשר רכב לבדו ללא כול תמיכה באותו פרק זמן גובים מחירם, והוא סיים לבסוף בפיגור של 1.06 דק' מטלנסקי ובשל זאת איבד את החולצה שבה זכה בסיכום לאמריקאי הצעיר.



לפרום הולכות ומתבררות עובדות החיים, בדיוק אלו שהתבררו בעבר לרוכבים אחרים שנתקלו באלברטו קונטאדור כשהוא הרגיש טוב – והוא לעיתים קרובות נוטה להרגיש כך – אך לאלברטו קונטאדור, גם לו, הולכות ומתבררות עובדות חדשות לגבי זהות יריביו בהמשך הדרך.
אולי יהיה זה עדיין בסופו של יום מאבק פנים אל פנים בין פרום לקונטאדור בסיבוב הגדול, והנפילה של פרום בקטע 6 היא זאת שגרמה לדברים להראות ככפי שנראו לאחר מכן, אולי, אך אם אין הדבר כך ופרום אכן פגיע, לא יהיה זה מפתיע אם נגלה שהמאבק על החולצה הצהובה והניצחון מתנהל ללא שליטה מוחלטת של קונטאדור אלא בינו למספר רוכבים נוספים אחרים מלבד פרום - טלנסקי ניבלי ואן דה ברוק ורומא בארדה ואולי גם מולמה בהחלט באים כאן בחשבון, אבל אולי נמצא שיש עוד כמה - חלק שמקרוב באו וחלקם קצת פחות.
קונטאדור מהמעולים שבטקטיקנים שילם אתמול מחיר גבוה, קריטי, על טעות בפענוח המציאות. התמקדותו של הספרדי במי שהיה נדמה עד לאחרונה כיריבו העיקרי, שלא לומר היחידי, עלתה לו לבסוף בניצחון בדופינה. קצת קשה להאשים את קונטאדור. מאזן ההרתעה שהשתרר בין פרום לבין יתר רוכבי הדבוקה היה כה מאיים, שקונטאדור המשיך ללכת שולל אתמול לאורך קילומטרים רבים, ומבלי יכולת להשתחרר, אחרי המחשבה שזה הוא נגד פרום, שוכח שיש שם במרוץ עוד כמה רוכבים בעלי יכולת והם כלל אינם מרוחקים ממנו מרחק רב בדירוג הכללי. בתחילה אפשרו הוא וקבוצתו לקבוצת בריחה שעל חבריה נמנו מספר רוכבים שהיוו איום ישיר על חולצתו הצהובה (בארדה, טלנסקי, ואן דן ברוק ואיתם עוד מספר רוכבים חזקים נוספים שנתנו לאלו תמיכה) לצאת לדרך ללא מאבק משמעותי ביחס לתמהילה וגודלה, ולאחר שיצאה לא עשתה קבוצתו מספיק בכדי שלא לאפשר לפער הזמנים לצמוח; לאחר מכן נמצא טועה שוב עת אותה התמקדות בטפל הביאה שאפשר לניבלי וכמה מעוזריו לקפוץ קדימה לנתק מגע ולהעלם. רק אז הבין קונטאדור כול שקרה והתקיף, אף היה זה כבר מאוחר מדי – גם קונטאדור הוא לא כול יכול.
נסיבות מקלות. אסור לשכוח שקונטאדור הגיע למרוץ ללא קבוצה ראויה ותומכת (מעניין מה היו השיקולים של הטינקוף סאקסו לכך), ונאלץ להסתדר לבד לאורך השבוע, ועל אף העובדה שזאת קונטאדור יודע לעשות לא רע הדבר אינו כך כאשר הוא לובש את חולצת המוביל ומעוניין להמשיך ולשלוט בנעשה, כי אז לעד דרושים לכול רוכב כלים נוספים מלבד כוחותיו שלו עצמו. רוכב בודד אינו מסוגל לדכא לבד ניסיונות של מספר רב של רוכבים אחרים לערער אחיזתו, ונזקק לקבוצה לא רק בכדי לסוכך עליו אלא גם בכדי לפקח ולשטר הנעשה מסביב. בהקשר זה כדאי אולי להתייחס שוב לדבריו של הספרדי לפני המרוץ כשהצהיר שתפקידו של הדופינה הוא כהכנה בלבד לטור ואינו מטרה בפני עצמה (קונטאדור מעולם לא ניצח במרוץ על אף שרכב בו כמעט תמיד כהכנה לטור), ביחס לכך קשה אף לדעת אם קונטאדור הגיע לדופינה לא במלוא היכולת ועדיין לא ראינו אותו בשיאו, ואנו נקבל אותו ביכולת גבוהה הרבה יותר בהמשך הקיץ בטור הצרפתי ובוואלטה הספרדית - ומי לא ישמח אם כך באמת יקרה.  

Perfect example of anything can happen,its a bike race! Happy to be a part of it.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה