יום חמישי, 19 ביוני 2014

הטור השוויצרי, קטעים 4, 5, עידכון


 קטעים 4 ו- 5 Tour de Suisse
קטע 4, אחד משני קטעי המאיצים שבתכנון, התברר שתכנונו עלה יפה (זאת דווקא קל עתה לדעת, ואף בוודאות), והביא באמת את רוב המאיצים שבמרוץ לאזור קו הסיום עם סיכויים שווים, פחות או יותר.
קבנדיש הצליח לבסוף לעבור ראשון את הקו אך גם לא הוא, כמו כמעט כול המאיצים האחרים, לא קיבלו את שביקשו: הפעלתה של רכבת, וכך קיבלנו בסיום מאוץ חסר סדר וארגון – כול אחד לעצמו. אומגה הביאו בהרכבם כמעט את כול הקרונות והקטרים שיצאו לטור הצרפתי עוד שבועיים בכדי לתרגל איך והאם זה עובד, ופניו של קבנדיש לאחר הקטע אמרו הכול: כמעט כלום לא עובד. האומגה עבדו קשה לאורך חלקים ארוכים (מדי) של הקטע (נכון, חלק מהסיבה הינה שמרטין לבוש בצהוב ונדרש כך בהגנה גם הוא), ואף עבדו קשה מאוד בחלקים ארוכים (מדי) של החלק המסיים, רק שאז נעלמו, והשאירו את הבריטי קטן הקומה ומהיר הרגליים (והחימה) חשוף (רק רנשאו משך בחזית, קרוב לקו), דווקא בדיוק במקום שבו הוא מבקש מזה שנה שלא להיות לבד. קבנדיש יודע את מה שכולנו יודעים, שקיטל לא יהיה לבד, וגם גרייפל,, ובסך הכול גם הוא מבקש שלא להיות לבד, בדיוק כמוהם, וזה לא הרבה, לבקש (על אף שלפעמים קצת קשה לבצע). גם אם לקבנדיש לא הייתה תחרות אמיתית בסיום ('המאיצים הבכירים באמת', כפי שהוא התבטא, אלו שהוא מחשיב, קיטל וגרייפל, לא הגיעו בכלל לטור השוויצרי), הרי שראינו שוב לא רק כמה קבנדיש יכול להיות מהיר אלא איך הוא מנהל את מאות המטרים האחרונים, גם כשהוא נשאר לבד. גם כשקבנדיש התרומם מהאוכף והתחיל המאוץ אל הקו הוא המשיך והמתין, שומר את מלוא הכוח רק למטרים האחרונים - עד אז הוא וויסת את שחרורו בהתאם לצרכים, ואלה נבעו רק כתגובה למהירותם של היריבים שבפועל - סאגאן ומודולו במקרה הזה.



turbo Modolo coglie il settimo successo

קטע 5. נתיב 'בעייתי', בלשון המעטה, באזור המוביל לקו, כזה שנראה בבירור אף במפות (החדשניות, google earth, אם צריך, הרי מאפשרות 'גישה' לשטח) עורר תמיהות, ולבסוף אכן מנע אפשרות 'סבירה' למניעת פורענויות, ופורענויות אכן התרחשו. תאונה רבת המשתתפים (ומוגבלת נפגעים) באותו איזור, אפשרה רק לחלק מהמאיצים להגיע בזמן לאזור האש בעוד היא מונעת זאת מכול השאר, וממי שנשאר היה בסוף סשה מודולו של לאמפרה החזק מכולם. לפני כן הספיקו הקבוצות לבצע סימולציית התקדמות מהירה (וצפופה) במרחב, עת שלל קבוצות המאיצים התערבבו בשלל קבוצות המדורגים הגבוהים בדירוג הכללי, כששתיהן מנסות להביא את בכיריהן לחוף מבטחים ולהגן כך על האינטרסים החשובים באמת.
מודולו כבר לא ילד (27), הצטרף רק השנה לסבב הבכיר לאחר 4 שנים בדרג המשני                     (Colnago-CSF Inox, Bardiani Valvole-CSF Inox), וניפק כבר מספר תוצאות – חולצת הנקודות ושני ניצחונות בקטעים 2 ו-3 ב - Driedaagse De Panne-Koksijde, ניצחון בקטע הפותח של ה- Volta ao Algarve , ואף ניצחון בקטע השביעי של ה- Tour de San Luis, אך ספק אם מודולו יוכל גם להם - לגדולים באמת - בדרך לפאריס.
מרטין, בצהוב, התבטא לאחר הקטע בקשר לכוונותיהם (הנסתרות) של המארגנים:
«Il finale di ieri era disegnato apposta per le cadute. 400 metri prima del traguardo simao passati da una strada larga ad una strettissima attraverso una doppia curva destra - sinistra. Era disegnato per farci cadere: non c’era proprio alcuna altra possibilità? Non ci credo
"תכנון מסלול שכזה נועד לגרום לנו ליפול, אין אפשרות אחרת..."





הקטע השישי היום קצת (הרבה) יותר מסובך טופוגראפית, וספק אם יאפשר למי מהמאיצים לצלחו ולהגיע לאזור הקו בזמן, אך ספק אם ימנע זאת גם מסאגאן, שקבוצתו תשתף היום פעולה עם קבוצות הבכירים בדירוג הכללי על מנת לוודות שכול שאר בעלי יכולת ההאצה אכן לא יהיו שם כשזה חשוב.

  


מזג האוויר היום נעים לרכיבה

לוח שידורים ישירים אפשריים (מתחילים ב-16.30) ניתן למצוא גם ב- steephil  וגם ב - cyclingfans


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה