יום שלישי, 10 ביוני 2014

קטע 2, מה אנחנו יודעים שלא ידענו קודם, קטע 3, מה צפוי



"He was able to hold my wheel, I wouldn’t say easily but I couldn’t shake him"

חזרה כללית. הדופינה, שלא כמידת שמרנותו, זרק לתבשיל קטע הררי עם סיום פסגה כבר ביום התחרויות השני, וקיבל תמורה מלאה. עתה, פערי הזמנים שנתקבלו בסיומו, יאפשרו לרוכבים רבים לנסות מזלם בהצטרפות לקבוצות הבריחה בימים הקרובים, וכך נקבל את שביקשו המארגנים – מרוץ מרתק מלא אירועים שאינו שמור רק למתמודדים הבכירים בקטגוריה הכללית. את מאבקיהם של אלו קיבלנו כמלוא החופן כבר אתמול, בקטע השני , ולכך דאג כריס פרום, שהתקיף כבר מרחוק (5 קמ' לסיום), בטיפוס האחרון של הקטע ל - Col du Beal, ואז המשיך בגל התקפות חוזרות ונשנות, מותיר כך את המתמודדים הבכירים חשופים ומנהלים קרבות פנים מול פנים האחד מול השני, בעצימות גבוהה, ממש עד לקו.
מה אנחנו יודעים עכשיו? נצחונו של פרום, ממש על הקו, הושג במאמצים גדולים, אין כלל ספק, ופרום אמנם הצליח לנצח בסיום אך לא הצליח לנפנף את יריבו העיקרי למרות המאמצים הרבים שהשקיע. היה נדמה אף שחשוב לבריטי/אפריקאי, נקודת הייחוס של דבוקת הבכירים בשנה האחרונה, מאז נצחונו בטור הצרפתי, להוכיח לכולם שהוא חזר לכושר מלא (ושהוא לא צריך אף אחד?), אך ספק אם נכון הדבר גם ביחס לקונטאדור, אך גם ביחס לחלק מהאחרים, שלהם המרוץ הוא מרוץ הכנה לטור הצרפתי, וספק אם הם כבר עתה במלוא היכולת. הצורך של פרום להוכיח עליונות, הצורך המוכר כל כך, מובן על רקע אירועי העונה עד כה (העדרם בקשר אליו), אך מובנים אף מאמציו של קונטאדור להוכיח שמה שהיה בשנה הקודמת לא יחזור, אך אסור לשכוח שהצירוף של קטע מרוצים שני בסך הכול במרוץ רב קטעים, לאחר שהקטע הראשון היה קטע נגד שעון קצרצר, הינו צרוף לא שכיח, שאמנם סיפק ת'סחורה לכולם אך לא בטוח שאומר הרבה ביחס להמשך.

אנא, פרום, חסוך מאיתנו פוזות יהירותך
   
איפה פורט? או מי יהיה איש הכנף של פרום בקיץ? לאף אחד אין תשובות, אך כפי הנראה ספק אם יהיה זה פורט. אולי נייבה (נראה אתמול מצויין), אולי תומאס (שוב, מצויין), אולי אחרים, אך בוודאי לא פורט.
היו עוד כמה שהשתתפו במלחמות גבוה בהר. טלנסקי נראה מצויין (מסיים 5 ב- 12 שנ' מפרום), וגם ואן דה ברוק (מסיים 4 ב-10 שנ'), שנראה אתמול חד, ונדמה שמצליח לשחזר יכולותיו שמלפני הפציעה הקשה בשנה שעברה. מה עם טי ג'יי גארדרן? לא ממש בעניינים, מה לעשות, זה לא מספיק (סיים 33 ב- 2.38 דק מהמנצח).
קוויטקובסקי. הפולני עדיין לא בכושר (סיים 23, ב- 2.11 דק'), אך דווקא במקרהו אין חשש - הוא יהיה מוכן. האומגה החזירו את קוויטקובסקי עתה, לאחר מנוחה ארוכה (לא התחרה מאז ה – 3/5, בטור של רומאנדי) מבלי שיש עליו כול לחץ לנפק תוצאות – הפולני הרי כבר מילא את חלקו בחוזה עם הקבוצה הבלגית, וכול מה שיקבלו ממנו עד סיום העונה, והם בהחלט עוד יקבלו, הוא בונוס, ולמען קבלת בונוסים יש בדרך לבעלי סיכוי לקבלתו סבלנות.
ניבלי והעוזרים. העוזרים נראים דווקא לא רע, גם קנגרט וגם פוגלסאנג. ניבלי, שסגנון הטיפוס שלו אינו מבוסס התקפות מתפרצות אלא קצב מתגבר, יהיה מחויב בבחינת הטקטיקה לאחר ביצועיו היום, אך בכול שהתרחש אין דבר חדש, ואם נאמין, כפי חלק מאוהדיו, שעוד חודש, כשהכושר יהיה מלא, הכול יסתדר, ונכלכל את הזמן שאיבד היום, ניבלי לא מאוד רחוק (סיים 6 ב-27 שנ' מהמנצח) .
Lors de la première attaque de Froome, mon directeur sportif m’a dit dans l’oreillette de suivre. Mais ce n’est pas ce que j’ai fait car je savais que je ne pouvais pas. Alors j’ai préféré monter à mon rythme.
'ידעתי שאיני יכול לעקוב אחרי פרום - העדפתי לטפס בקצב שלי...'.
קלדרמן. ספק אם שיפועי הטיפוסים בצרפת אינם מתאימים להולנדי הצעיר יותר מאלו שבהרי איטליה, רק מה, המקומות לצרפת כבר תפוסים על ידי בעלי ניסיון ופרסטיז'ה מרובה משלו (מולמה, טאן דאם), אך על הילד עוד נשמע רבות, אין ספק.


קטע 3, 194 קמ', Ambert-Le Teil

קטע 'שפוי' יותר מקודמו – בסך הכול שני טיפוסים בקטגוריה, ואף 30 קמ מישוריים בסופו - אז קטע מאיצים? לא ולא. במצב העניינים הקיים עתה במרוץ הסיכויים שקבוצות המאיצים יצליחו לשלוט בקצב התקדמות המרוץ הוא אפסי, ואם לא יתאפשר בשליטה לא יאפשר בהגעה בזמן לאזור קו הסיום.
הקטע בין 194 הקמ' אולי כוון כך שיהווה אופציה למאיצים, אך הוא קטע מלא קשיים טופוגראפיים ניכרים. אמנם אין כאן טיפוסים מסווגים בקטגוריות הגבוהות, אך קטעים אלו לעיתים מתבררים קשים לא פחות  מאותם אלו שבהרים הגבוהים. קבוצת בריחה צפויה לנהל מאבקים קשים עד שתזכה לשחרור, אך ספק אם בעלת החולצה הצהובה, סקאיי, ואלו של המאיצים יאפשרו לה לצבור מספיק זמן. הקטע אולי יוכרע דווקא על ידי התקפות נגד לבריחה הראשונה, לקראת אמצעו, והם שיניבו קבוצת בריחה נבחרת, שלה יאפשרו קבוצות המדורגים הגבוהים להתקדם לעבר הקו כאשר המרחק ופער הזמנים לא רב מדי ובשליטה.




מזג אוויר חם לרכיבה  היום לאורך הקטע


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה