יום ראשון, 22 ביוני 2014

בשוויצריה שאבס מחזיר בנצחון ומרטין עדיין מוביל. מה צפוי בקטע 9 ומה קורה במרוצי הכנה אחרים



קטע 8. חואן אסטבאן שאבס של אוריקה מנצח ומרטין נשאר בחיים. טוני מרטין הוכיח, ולא בפעם הראשונה, שהוא יכול, אם רק הוא (והקבוצה) רוצים, להלחם בדירוג כללי במרוצי קטעים. למה לא יותר – למה מרטין לא מנסה לטפס שלב נוסף בסולם ולנסות להיות מלבד אותו רוכב ששולט בשנים האחרונות באופן מוחלט נגד שעון גם מתמודד רציני בשלושת טיולי הארצות הגדולים?
ולמה הגרמני אינו מנסה גם חלק מהקלאסיים (פאריס רובה, ואולי אף משהו בפלאנדריה)?

אולי כי הוא עצמו אינו מאמין? ואולי פשוט, כמו רבים וטובים מהאנשים השפויים, גם הוא רוצה לאחוז בציפור, הציפור שביד, מלנסות ולתפוס את אלו החמקניות, המצייצות בקולותיהן הגבוהים והענוגים, ונדמות לעיתים, מלמטה, יפות כה כך, יושבות להן בצבעוניותן מלאת היפעה על הענפים הגבוהים - אולי.
מרטין החזיק מעמד אתמול בטיפוס לוֶרְוויֶר מול מספר התקפות של המטפסים החזקים שבין המדורגים בדירוג הכללי, ומספיק להסתכל על כמה מחברי הקבוצה שעימה סיים בסוף (רוי קושטה, מתיאס פראנק), על אלה שהשאיר מאחור (טיבו פינו וטום דומולן – "Hey ik kan klimmen! Soms dan" אני יכול לטפס, לפעמיים..."), כמו גם על הפיגור הקטן מיריביו שקפצו קדימה בניסיון לקזז יתרונו (קרויזינגר ומולמה – 14 שנ'), בכדי להבין עד כמה יכולותיו (גם) בטיפוס גבוהות.
חואן אסטבאן שאבס צעיר (24), בעונתו השנייה בקבוצה האוסטרלית, כבר ניפק השנה, עוד לפני הניצחון היום – ניצחון בקטע השישי בטור של קליפורניה (קטע הרים עם סיום פסגה) וגם מקום שלישי בתחרות המטפסים, אך שאבס לא מקרוב בא, והגיח לעולם האופניים עוד הרבה קודם לכן. הקולומביאני ניצח ב-2011 ב-  Tour de l’avnir, אותו מרוץ צרפתי שמסמן בדרך כלל את כוכבי הדור הבא, ואז, בעונה העוקבת, ב- 2012, במדי קבוצת קולומביה, הוא מנצח את הקטע החמישי (קטע הרים עם סיום פסגה) ב - Vuelta a Burgos (מוסיף גם מקום שלישי בדירוג הכללי וזוכה אף בחולצת הרוכב הצעיר), אך נפצע בתאונת רכיבה בתחילת 2013, ב- Trofeo Laigueglia, פציעה קשה שהצריכה סדרה ארוכה של ניתוחים וזמן החלמה ארוך. אך אוריקה החליטה להמר והחתימה אותו לשורותיה בסוף אותה שנה, ושאבס כבר מחזיר.
שאבס מצטרף לרשימה הולכת ותופחת של רוכבים קולומביאנים ששוטפים את הסבב הבכיר באחרונה. יש לזכור שברוסטר של האוריקה יש עוד כמה רוכבים מעניינים מלבד שאבס (סיימון ייטס), והולך ונבנה בה החומר, מצטבר, גדל, מתגבש אט אט לאותה מסה קריטית שתאפשר לקבוצה האוסטרלית להיאבק בשנים הקרובות גם בסיבובים הגדולים (וויגינס בדרך?).


בדירוג הכללי אולי חלו מספר שינויי מקום משמעותיים בעקבות הקטע, אך פער הזמנים שבו מחזיק מרטין אל מול מתחריו, יכולתו, והקטע הבודד שנשאר, למרות סיבוכו, מקרבים אותו לניצחון.



קטע 9. הקטע המסיים קצר יחסית (156 קמ') אך מסובך, ויפגיש את הרוכבים עם מספר רב של טיפוסים מסווגים בקטגוריות הגבוהות יותר. יש לצפות למאבקים הקשורים בהצטרפות לקבוצת הבריחה כפי שאופי הקטע עשוי לאפשר לה לשרוד היום.
הטיפוס המסיים ל- Saas-Fee הוא טיפוס ארוך בן 21 קמ' עם שיפוע ממוצע של 5.5%, אך חלקים מטמירים הרבה יותר, כששלושת הקמ' האחרונים נוגעים ב– 10%, ויש לשער שהמאבקים על המקומות על הדוכן יתרחשו שם.
מזג האוויר נוח לרכיבה היום  עם סיכויים לגשם באזור הסיום



בינתיים במקומות אחרים
במקביל מתקיימים ביבשת עוד מספר מרוצי הכנה לטור הצרפתי. ב- Route du Sud הצרפתי ניצח אתמול בקטע השני, קטע הרים מסובך, ניקו רוש של טינקוף סאקסו לאחר בריחה בחלק המסיים, וביסס עצמו בראש דירוג הכללי כשהוא מקדים את רוג'רס בן קבוצתו ווולורדה  ב- 45 שנ', וכול שמפריד בינו לבין ניצחון ראשון במירוץ קטעים הוא הקטע האחרון, היום, קטע מטלטל אך עם שני טיפוסים מסווגים בקטגוריה השלישית בלבד.


בטור הסלובני ניצח אתמול פרנצ'סקו בונג'ורנו של ברדיאני (הפעם ללא עזרה מהצופים שהתבררה כחרב פיפיות בזונקולאן). במרוץ מוביל עתה טרם היציאה לקטע האחרון היום (153 קמ' עם שתי טיפוסים בשלישית) טייגו מצ'אדו, הפורטוגלי של נט-אפ, ומחזיק בפער של 23 שנ' ו-33 שנ' בהתאמה מזקארין (רוּסוֵלו) ורבוטיני (נרי).


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה