יום שבת, 14 ביוני 2014

באקלנטס מווסטרה, הפציעות של פרום, מה צפוי בקטע 7 איפה רואים ושעות השידור


יאן באקלנטס (אומגה פארמה), ביומו השלישי ברציפות בקבוצת הבריחה היומית, הצליח להקדים במאוץ אל הקו את ליואה ווסטרה (אסטנה), לאחר שקודם לכן הצליחו שניהם לנתק מגע מפים ליכטארט (לוטו), שהיה הראשון להתקיף את קבוצת הבריחה של היום (שוב קבוצת בריחה גדולה בת 16 רוכבים). השלושה הצליחו להתרחק ולצבור בידם זמן, מונעים משטיבאר (אומגה) שניסה לגשר להדביקם, ומגיעים לאזור הקו בזמן. באקלנטס הביע בימים האחרונים מספר פעמים רצונו להשתייך להרכב האומגה פארמה שיצא לטור הצרפתי בסוף החודש, ומאמציו בימים האחרונים, שנשאו לבסוף פרי אתמול, עשויים לסלול את דרכו להרכב. האומגה תרכז מאמציה בטור סביב קבנדיש, אך מובן שהרכב בן 9 רוכבים/פועלים סביב מאיץ אחד לא נחוץ בעבודת תמיכה כול העת, ומשאיר כך כר פעולה לבני קבוצה מסוימים לשם יציאה להרפתקאות בריחה בכדי להשיג ערך מוסף לקבוצותיהם.
עוד קודם לפני שהחלו המאבקים הפנימיים בין חברי קבוצת הבריחה, 30 קמ' לפני הקו, 'התגלה' לקבוצות המאיצים ולקבוצות שלהן לא היה ייצוג בקבוצת הבריחה (יורפקאר, FDJ, קטיושה וגארמין( שהן איחרו להגיע לעבודה. קבוצת סקאיי שלא גילתה עניין מיוחד בנעשה בחזית בשל העובדה שבין רוכבי קבוצת הבריחה לא היה רוכב שאיים על מעמדו של פרום ברשות הדירוג (הקרוב ביותר היה באקלנטס עצמו שפיגר ב~7 דק אחרי פרום), אפשרה לבורחים לצבור פער זמנים שלא עלה על 6 דק', והעזרה שהעניקו FDJ ולפרקים קטיושה בשלבים המאוחרים התגלתה כקטנה ומאוחרת מדי.
בשלב זה היה כבר ברור לכולם שהדבוקה לא תספיק להגיע בזמן, וקבוצות הבכירים עברו לחזית בכדי לוודות שרוכביהם המוגנים מגיעים בשלום לסיום, אך מוביל המרוץ פרום נתקל במכשול על האספלט ~10 קמ' מהקו, מה שגרם לו לאבד אחיזתו ולפגוש את קרקע. כשהגיעו התמונות הראשונות מאזור התאונה פרום כבר היה על רגליו, ולאחר שהוחלפו אופניו על ידי רכב השירות של הקבוצה שלא פיגר הרבה מאחור, הוא החל רודף אחרי הדבוקה. למזלו, עקב מצב העניינים שנוצר וחוסר התעניינות הדבוקה בנעשה בחזית, הסכימה הדבוקה להמתין, והוא חזר במהירות למקומו בחזית.
פרום נחבל במספר מקומות אך לדבריו הפציעות 'שטחיות' והוא אינו סובל משברים ועקב כך מתעתד לצאת לדרך היום.

                                                                      כואב אבל לא רציני

קטע 7, 160 קמ, Ville-la-Grande-Finhaut-Emosson

קטע המלכה, הביקור השנתי במפקדה. הקטע לא מאוד ארוך, ואולי מזמין עקב כך קצב מהיר, אך משופע בטיפוסים, מסובכים. אם קבוצות המתחרים בקטגוריה הכללית לא יבחרו להפעיל את המנועים כבר מהתחלה, לכאורה זהו קטע שמזמין שוב קבוצת בריחה – הטיפוסים מתחילים כבר לאחר 22 קמ' עם טיפוס בקטגוריה שנייה, שעוקב קטגוריה ראשונה ושוב קטגוריה שנייה, ורק אז פאוזה, מסוימת, בדמות ירידה וקטע מעבר שיגשר לשני הטיפוסים האחרונים, המצומדים, של היום, מחוץ לקטגוריה, קרוב למפקדה של ה- UCI, ב-Aigle, שוויצריה. כאן כבר לא יהיו משחקים – הפערים בין המתמודדים בחלק העליון של הטבלה מצומצמים והשאלה היחידה היא מתי מתחילים.
הראשון מבין השניים נראה שמחזיק בהחלט מספיק שיפוע אך ספק אם יכניס מי מהבכירים לקצב מלא, והם ימשיכו ויחכו לטיפוס השני, המסיים, שמטפס לסכר הגדול ב -  Emosson (מספק את החשמל לרשת הרכבות השוויצרית), ליתר דיוק ל-5-6 הקמ' האחרונים, שם השיפוע מתמיר לזויות מספיקות בכדי לנסות להכריע את המירוץ.











מזג האוויר היום נעים לרכיבה, ומצונן גבוה בהר


שידורים
יורוספורט שקועה לפתע במרוצי מכוניות (לה מאן), ולא תעביר את הקטע בשידור חי. ניתן לצפות בשלל ערוצים אחרים, במחשב, שאותם ניתן לאתר בקלות ב - steephill.tv וגם ב - www.cyclingfans.com
יש לשים לב שהקטע צפוי להסתיים היום מאוחר יותר מהימים הקודמים, סביב 17.30-18.00

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה