יום שני, 23 ביוני 2014

מרטין מותקף ומובס אך לאן מועדות פניו של קושטה?


"Even if the Tour was on the same course every year and we did the same climbs each time, there are still so many variables… That's why a lot of people find it hard to get a general understanding of cycling: it is a black art," M.Rogers

האומגה פרמה דשה את טוני מרטין במו עקביה. לפני שבוע היה זה קונטאדור ואתמול היה זה מרטין. מרטין אפשר למתחריו בדירוג הכללי, מתיאס פראנק באוקה מולמה ורוי קושטה, והם ניצלו את ההזדמנות ונעלמו (במעלה הטיפוס השלישי של היום, ~ 40 קמ' לסיום). נכון, מרטין בעל מספר נסיבות מקלות, והראשונה היא שהגיע לטור השוויצרי ללא תמיכה קבוצתית ראויה למאבקי דירוג כללי, בדיוק כמו קונטאדור לפניו – שוב אנרכיזם השתלט על הדבוקה.
מי יצא נגד אנרכיזם בדבוקה? ספק אם מי מאוהבי הענף יצא חוצץ נגד מידה של אנרכיזם בדבוקה, וזאת כפי שאותה משוואה מהסוג 'אנרכיזם' X 'מרוץ' = 'דרמה', תגרור לעולם 'דרמה' שערכה יגדל ככול שיגדל ערך האנרכיזם (המרוץ ערכו קבוע).
מי מעוניין באנרכיזם ומי לא? החלשים מעוניינים וההחזקים לא.
האומגה פארמה קוויק-סטפ הינה אחת הקבוצות החזקות והמעניינות בסבב, אך הינה חסרת אוריינטציה ויכולת להתמודדות במרוצי קטעים. נכון, היא אכן מנסה בשנתיים אחרונות לשנות משהו, אך תהליכים לוקחים זמן, וכפי שאינה מעוניינת לשפוך את התינוק ביחד עם הנוזלים וברוסטר, כפי החוקים, לא יותר מ-28 רוכבים (ללא 'רוכבים שמקרוב באו' – New professionals), והקו המנחה, הדומיננטי, הוא ניסיון לשליטה בקלאסיים של האביב, בייחוד אלו בפלאנדריה וצפון צרפת, הרי שלרוכבים אחרים לא נשאר מקום.
נכון, כאמור, הקבוצה שמה ידה בשנים האחרונות על מספר רוכבים שמאפשרים 'להרוויח מן ההפקר' – קבנדיש יכול להסתדר ולנצח כמעט לבד (גם לו זה כבר לא מספיק ובעבורו הקבוצה נאלצה לעבות את אותה רכבבת תומכת של מאיצי הכנף), וקווייטקובסקי התברר כרוכב מגוון שלגביו עדיין לא הוחלט באופן וודאי לאן הפנים מועדות, ועם אוראן פשוט 'התאפשרה הזדמנות', ועדיין - השמיכה אורכה ורוחבה ידוע, ואצבעות הרגליים מבצבצות כול אימת שהיא נמשכת לאחד הצדדים, אם מעלה או מטה אם לימין אם לשמאל.
אז מה עם מרטין? מרטין לא זקוק לאף אחד - בעבור מה שתשקיע תתוגמל – מידה של תהילה ונקודות דירוג בעבור מידה פיננסית קבועה - מרטין לעד יספק ת'סחורה. ומרטין אף ממושמע (לא רק גרמנים נשארים ממושמעים בעבור סכומי כסף שכאלה):    
"As for my team, they did their best all week. It's no secret we're not here with the best mountain team. They gave everything. I have to be satisfied with how my team fought, how I fought, and I need to think positive for the future."
אז על מה בדיוק לאפבר מלין:
Very sad to see @tonymartin85 without help in #TourdeSuisse #opqs
לא הוא מי ששולט בנעשה (מגבוה)?
נכון, גם לקונטאדור – קונטאדור בכבודו ובעצמו – גם לקונטאדור לא הביאו עזרה לדופינה, וכך גם למרטין, והוא נאלץ אתמול לחשוק שיניים ולסחוב קבוצה גדולה עד לעייפה של רוכבים במשך קילומטרים (עשרות קילומטרים) על גבו, בשיפועים שמעל ל'גבול הרוכב המקצוען הממוצע', ובמהירות מסחררת, מבלי שום עזרה, מבודד.
מרטין הותקף אתמול על ידי שלושת קלי הרגליים שמבין יריביו בדירוג הכללי בטיפוס השלישי של היום, ואף כי נדמה היה בתחילה שהם אינם מצליחים לנתק ממנו מגע, הם חברו במעלה ההר בסיוע רוכבים, חלקם מחכים היו לבואם, בראשם איש הכנף מלווהו של פראנק מרסל וויס, שדאג להעלותם במו רגליו גבוה גבוה בהר, על גבו, גורר עקב כך תבוסתו של הגרמני.  


בסוף רוי קושטה ניצח - פעם השלישית הרצופה שלו בשוויץ. האם הדבר מבשר משהו חדש ביחס אליו, משהו שלא ידענו? לא - ספק אם קושטה יעמוד בלחץ שיפעילו המטפסים הבכירים בעולם במירוץ יותר נשלט מסוג 'הסיבוב הגדול'. לקושטה, ועל אף העונה הנהדרת שהוא נותן עד כה, כושר מסוג זה שהפגין בימים האחרונים לא יספיק ליותר ממקום בחלק התחתון של העשיריה הראשונה באמצע הקיץ.
בכלל, נדמה שהמתמודדים הבכירים יגיעו לטור, כמו בדרך כלל, מהדופינה, ולא מהטור השוויצרי ו/או ממרוץ ההכנה המקביל בדרום צרפת (Route du Sud - la Dépêche du Midi), שבו ניצח אתמול בסיום ניקו רוש של טינקוף סאקסו ( אדריאן מלורי של מוביסטר ניצח בקטע האחרון), מקדים את וולורדה (45 שנ') ורוג'רס בן קבוצתו (49 שנ').
במירוץ ההכנה הנוסף בסלובניה נשאר המצב בעינו, בדיוק כפי שהיה אתמול, וטייגו טייגו מצ'אדו הורטוגלי ניצח לפני זאקרין ורבוטיני (ויויאני של קנונדייל ניצח בקטע המסיים מקדים את גרוּּּסו הרומני של ויני פאנטיני ומת'יו של האוריקה).
מה עם הקבוצה של אלונזו? פינוטי בדרך לארוחה בחינם
a popular sport agent to me last week: if Alonso team is
happening, I'll buy you dinner.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה