יום ראשון, 1 ביוני 2014

רוג'רס שוב, בזונקולאן, מה צפוי בקטע 21, ועוד משהו

Twenty days in, body shattered, but I just couldn't help myself from having fun with the crowd in the last Kms! MonoMan
 
מייקל רוג'רס מנצח את קטע הזונקולאן. נשאר עוד משהו? לא, בעצם כן, קטע המאיצים לסיום הג'ירו האיטלקי לשנת 2014, היום בטרייסטה, כול השאר נסגר.
רוג'רס מנצח בפעם השנייה בג'ירו השנה, הפעם בטיפוס מפרך, אולי המפרך והמסובך מכולם ביבשת, וזאת לאחר שאת הקודם השיג דווקא כשהתקיף בירידה, לכיוון סאבונה, בקטע 11, אבל עם כול הכבוד, הניצחון של אתמול שווה קצת יותר, על אף שהושג מקבוצת הבריחה היומית (הקודם הושג לאחר התקפה על חבורת הבכירים של המרוץ). רוג'רס נמנה על קבוצת בריחה שיצאה לדרך לפני הטיפוס הראשון של היום למעבר פוּרה, שעליה נמנו 18 רוכבים, שהצליחו לפתוח פער מבטיח מהדבוקה, אך בהתחשב באיכות הטיפוס המסיים בזונקולאן קשה היה להעריך אם פער שכזה יספיק.
עם התגברות השיפוע וזמן הטיפוס בזונקולאן, התרחקו רוג'רס של טינקוף סאקסו, פליזוטי של אנדרוני, ובונג'ורנו של ברדיאני מהאחרים, וניהלו קרב פנימי ביניהם, שממנו יצא בשלב מוקדם פליזוטי חבול והתרחק לאחור. ואז התרחש אותו חיבוק טוב קטלני של אחד הצופים האיטלקים (ראה תמונה בהמשך), שהכריע את בונג'ורנו וגרם לו לאבד את שיווי משקלו ולהיעצר, וליותר מכך לא היה זקוק רוג'רס, שהגביר את הקצב ונעלם במעלה ההר התלול, וחצה לבסוף ראשון אל הקו, מקדים דווקא את פליזוטי (38 שנ' פיגור), שהצליח להתאושש ולהקדים את בונג'ורנו (49 שנ' פיגור) שסיים בסוף שלישי.
מאחור החלה חבורת הבכירים לטפס בהר ביחד, ולאחר זמן קצר השאירו מאחור כול סרח עודף של בלתי כשירים, ונשארו לבדם, כמעט כול עשרת המדורגים הבכירים במרוץ, שאליהם נלווה רק ווט פולס, פועלו של אוראן, שלאחר עוד כברת דרך העבירוֹ אוראן לחזית והוא החל למשוך בקצב גבוה קדימה, מאפשר לאורן לנתק עצמו מהאחרים, אך לא מקווינטאנה, שנשאר דבוק לאחוריו כול הדרך עד לקו, לא מוחל על שום כבוד, מאיץ ועובר את הקו לפני חונכוֹ, כאילו בהפגנה תפלה זו של מראית עין של עליונות תלוי היה נצחונו בג'ירו – ספק אם נראה מקווינטאנה מחוות גדולות בעתיד אל מול מי מיריביו (או נגלה יום אחד לפתע שהוא דובר שפה נוספת מלבד ספרדית קווינטאנית).
מאחורי שני המדורגים הבכירים התחולל קרב נוסף על הדירוג הפנימי הנמוך יותר, שלא הביא לידי הכרעה ושינוי של הדירוג הקיים (מלבד שינוי מיקומו של קלדרמן שעולה מהמקום השמיני לשביעי על חשבונו של אוונס שהמשיך ואיבד זמן).

חיבוק הדוב, בונג'ורנו נעזר בצופה

ווט פולס העלה את אוראן עד למעלה. אולי אם האומגה הייתה שם יותר בשבילו גם קודם אז... אולי



קטע 21, 172 קמ', Gemona  de Friuli-Triste
הקטע המסיים אמור להיות קטע מאיצים מישורי - תהלוכה לטרייסטה – כך שכול מה שאנו נזקקים לו לכאורה הוא בחינה של אותו איזור אש בסביבת הקו –  אך האם באמת כול המאיצים יגיעו בזמן? קשה להאמין. המסלול בין ה-172 קמ מורכב משני חלקים – 100 הקמ' ראשונים מחוץ לעיר, ו- 8 הקפות בנות 7.25 קמ' בתוכה. המסלול בתוך העיר מהיר מאוד, אך באמצעו מכשול – טיפוס בין 500 מ' בשיפוע של 7%, ואז אף המשך בן 250 מ' בשיפוע מתון יותר, במקצת – מי מהמאיצים שחפץ להגיע בזמן יהיה חייב גם לדלג בזמן – מספיק מהר, על הגבעה.



לאחר הפסגה יוותרו 3 קמ' עד לקו – החלק הראשון, הירידה בצידה השני, הוא תלול וצר, אך לאחריו הדרך מתרחבת ומובילה עד לקו ללא מכשולים מיוחדים. הידד למאיצים.
מזג האוויר הצפוי נעים לרכיבה.


עוד משהו

קני דה האס ו -  Grande Giro di merda, המשך


מכונאי של הלוטו ועוד עוזרים דוחפים את דה האס אל הקו שלשום, בלי שרשרת אך הוא לא מגיע בזמן ומורחק

Adam Hansen tweeted, "Jo ‪@giroditalia you can't take out ‪@Kennydehaes because his chain snapped twice and you failed to provide neutral support for him! ‪#unfair!!”


והתנצלות
I hope that guy finds his glasses! If not, I will send him a pair from home;) Sorry, heat of the moment when fans get a little too close!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה