יום שבת, 31 במאי 2014

קטע 19, מה ראינו, הטיפוס האחרון בג'ירו, ו - Grande Giro di merda

התהפך הכיוון

מעניין עתה להביט לאחור ולבדוק מה היו תוצאות חלק מהמתמודדים הבכירים בקטע 12, הקטע הקודם נגד שעון, לפני שמונה ימים בדיוק. נכון, אמנם הקטע הקודם, טופוגראפיותו הייתה שונה לחלוטין, כלל לא נגד שעון בטיפוס, עם זאת עדיין הוא נקודת אחיזה בכדי לנסות להבין מה קרה ליכולתם של המתחרים בין השבוע השני של התחרות לשבוע השלישי, זה שבו נקבעים גורלות סיבובי הארצות הארוכים.
נתחיל עם אוראן. אוראן ניצח ביום חמישי לפני 9 ימים, בבארולו, והצליח להביס בו את המנצח של אתמול, קווינטאנה ב-2.41 דק, והצליח להביס בו את ארו, ב-2.55 דק', את רולאן, ב-3.46 דק, את פוצוביבו, ב-2.09 דק'. מי עוד? את מייקה, ב- 1.39, את קלדרמן, ב- 2.03, ואפילו את אוונס, ב- 1.34. הגלגל ממשיך ומסתובב לו, והמים זורמים וזורמים, הגורל מתהפך, והיכולת של עכשיו היא לא מה שהייתה, לטובה לחלק ורעה לאחרים. אוראן עשה אתמול זמן מצוין, ודורג שלישי (1.26 מהמנצח קווינטאנה), ובהחלט נראה טוב בשבוע השלישי של הג'ירו, אך על לא עוול בכפו, הזמן שאיבד בקטע 16 מונע ממנו עתה להתמודד על הניצחון במרוץ. אוראן צריך אתה להביט מטה, מקום אחד בלבד, לארו המשתפר - הוא כבר כלל אינו רחוק ממנו מרחק כה רב (41 שנ' בסך הכול), ומאיים, והמאבק בין השניים הוא המאבק האחרון המשמעותי הצפוי במירוץ.
קווינטאנה ניצח אתמול, ומפגין מאז שהגיע המרוץ להרים הגבוהים עליונות מוחלטת, מצליח לסגור פער עצום (היה מדורג שישי, 3.29 דק' מאוראן, לאחר הקטע נגד השעון בבארולו), והוא סיים לבצר אתמול, עם הביצוע המושלם בגראפה, את אחיזתו במקום הראשון, וצפוי להגיע ביום ראשון לטרייסטה כמנצח.
אך ההפתעה הגדולה של המרוץ עד כה הוא דווקא אחר, פביו ארו – את קווינטאנה כבר כולם הכירו מאז הבלחתו המטאורית בשנה שעברה - אך ארו היה נעלם. עתה הוא כבר אינו כזה, ומצטייר כהבטחה האיטלקית הגדולה במרוצים הארוכים בעתיד. ארו עדיין צעיר מאוד (23), בעונתו השלישית בסבב, כולן באסטנה, וחתום בחוזה ארוך טווח בקבוצה עד 2016, לאן יגיע? ארו יהיה חייב לשפר שיפור משמעותי את יכולותיו נגד שעון, ואם יצליח עשוי להיות בשנים הקרובות מתמודד לגיטימי בטיולים הארוכים, אולי לא בסיבוב הצרפתי עדיין, אך בוודאי בזה האיטלקי והספרדי.
מה ראינו עוד? רולאן היה אתמול שוב במיטבו (מסיים רביעי, אמנם במרחק גדול מאוד מקווינטאנה וארו, ונושר עקב כך משלישי לרביעי בדירוג הכללי), אך אין ספק שהבחירה שעשה כאשר בחר להשתתף במרוץ האיטלקי היא אחת הטובות שעשה בקריירה, בחירה שאולי תאפשר לו לרכוש בטחון בכדי להמשיך ולהתקדם, ולהיהפך מרוכב שמסוגל להיאבק על ניצחון בקטע הרים נתון באחד הטורים הארוכים, לאחד כזה שנאבק על מיקום גבוה בדירוג כללי. המרחק בינו לבין מקום על הפודיום אינו רב (ארו, מעליו, מרוחק ממנו ב- 38 שנ'), אך קשה לראות אותו נמחק בזונקולאן, והצרפתי צריך להתמקד ולעשות הכול על מנת לשמור על מיקומו הנוכחי – זה המון.
פוצוביבו מחליף מקומות עם מייקה – חמישי בשישי – וגם כאן, הפער שנוצר לאחר הביצוע החלש של מייקה אתמול (3.28 אחרי המנצח לעומת 2.24 של פוצוביבו) קשה לראותו נמחק.  
בנוסף צפויים להתנהל גם מאבקים בחלק הנמוך יותר של העשירייה. הייז'דאל איבד אתמול זמן רב ונשר מהמקום השמיני לתשיעי (מרוחק 10.11 מהמוביל), אך אינו מאוד רחוק גם מקלדרמן, שמדורג מקום אחד מעליו (9.29), ואף לא מאוונס (9.25) בשביעי.

' never been to South America before, but behind the podium here I feel like I've come pretty close, here are little people everywhere!

 

קטע 20, 167 קמ', Maniago-Monte Zoncolan

The last climb of this Giro is a beast... So am I! #Zoncolan

אצטדיון הזונקולאן יהיה מלא

המרוץ יטפס היום להר הזונקולאן, ואם כי שינויים גדולים בדירוג הכללי הגבוה אינם צפויים, הזונקולאן הוא עדיין הזונקולאן.


הטיפוס הוא טיפוס בין 10 קמ', שנפתח עם 1.6 קמ' בשיפוע ממוצע של 9%, ולאחר הרפיה קלה של 300 מ' מטפס ב-5 קמ  העוקבים בשיפוע ממוצע של 15%, ואף ממשיך הלאה עם תלילות דומה שמעל ל-13%, עד 2 קמ' לסיום, שאז השיפוע מתמתן קלות, אך החלק האחרון הוא שוב ראמפה תלולה של 400 מ' ב-16%.
לאחר 70 קמ' ראשונים מישוריים, תתחיל המגמה להשתנות, אך הטיפוס הראשון של היום, לפאסו דל פורה, טיפוס של 11 קמ' בקטגוריה ראשונה, חלקו העיקרי בשיפוע ממוצע של ~10%, יתחיל רק לאחר 92 קמ', וזה צפוי להיות גם מקום היציאה לדרך של קבוצת הבריחה היומית, שאם לא תצלח דרכה, על אף נסיונותיה ומאמציה הרבים, הזונקולאן יהיה הסיבה היחידה לכך.
לאחר ירידה של 10 קמ בלבד, הרוכבים יחלו בטיפוס לסלה די ראצו, טיפוס בן 17.5 קמ' בקטגוריה שנייה, חסר כול יציבות שיפועית, עולים, נחים, וממשיכים לעלות, וחוזר חלילה, אך ללא שיפועים תלולים מדי, אך ארבעת הקמ' האחרונים הם בשיפוע ממוצע של יותר מ-9% - תלול!.
לאחר הפסגה יצללו הרוכבים 30 קמ' מטה, עד להגעה למרגלות הזונקולאן, ויתחילו בטיפוס האחרון שלהם בג'ירו השנה.



עוד קצת


Grande Giro di merda
קני דה האס (29), רוכבה של לוטו, היה היחיד שלא סיים אתמול במגבלות הזמן המותר, ונאלץ לסיים את דרכו במרוץ. התוואי והאילוצים המתחייבים ממנו, לא אפשרו ללוטו להעניק לדה האס ליווי צמוד של אחד מרכביה, והבלגי, למזלו הרע, סבל משתי תקלות חמורות (שרשרת), ונאלץ לעמוד ולחכות זמן רב, זמן שעלה לו לבסוף בהרחקה מהמרוץ.
Thx @giroditalia! You've treated me like an animal on Gavia and Stelvio and now after 2 mechanicals I need to go home! Grande Giro di merda

אופניים
 
זוג אופניים של קבוצת AG2R

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה