יום שני, 26 במאי 2014

קטע 16, מה צפוי, ועוד קצת




קטע 16, 139 קמ', Ponte de Legno-Val Martello/Martelltal
'קטע המלכה' של הג'ירו יפגיש את הרוכבים עם שלוש פסגות אימתניות, יתחיל עם שני הטיפוסים המיתולוגיים – 'מעבר גאביה' - Passo  Gavia ומיד אחריו 'מעבר סטלביו' – Passo dello Stelvio -, ממש על הגבול השוויצרי, ויסתיים בביקור הראשון בואל מרטלו.
למה יש לצפות? הטיפוס השלישי הוא הקל מבין השלושה, אבל מאוד ארוך:



אך בכדי להגיע למרגלותיו חייבים קודם כול לצלוח קודם את שתי הפסגות המקדימות, שהן מסובכות הרבה יותר, ולא לשכוח להקפיד לשמור על חום הגוף – הטמפרטורות למעלה בהר נמוכות, והירידות מהירות מאוד ומצננות.
בתחילה, לאחר 5.7 קמ' בירידה, יתחיל הטיפוס למעבר גאביה: 



הטיפוס קצר יותר, 'בסך הכול' 17.5 קמ', תלול (הרבה יותר), אך מיקומו בתחילת יום האימים ישמש כמקום מתאים ליציאתה לדרך של קבוצת הבריחה של היום אך לא יפשיר את מתמודדי הדירוג הכללי, שיעשו כול מאמץ בכדי שלא להתאמץ בשלב זה.
לאחר ירידה, לא מסובכת מדי, בת 21 קמ', יתחילו הרוכבים לטפס ל'מעבר סטלביו', ולבורחים תהיה עוד הזדמנות להגדיל את יתרונם ואף להתנקות מסרחים עודפים של בלתי מתאימים. הטיפוס המרהיב לסטלביו:


הוא טיפוס מסובך בין 21.5 קמ', בשיפועים משתנים:


כש-2.5 הקמ' האחרונים מתלילים עד מאוד – האם מי מהמתמודדים הבכירים ינסה לעשות מעשה ולהמר? לא, הקטע עוד ארוך וכולם יעשו הכול בכדי לשמור על עצמם.
עתה יצללו הרוכבים במדרון טכני ומסובך מאוד (ורטוב) בין 25 קמ', שימשיך בקטע מעבר במגמת ירידה מתונה של עוד 21 קמ' ואז יתחילו לטפס לואל מרטלו.
ספק אם אופי השיפועים, שאינם חדים מספיק, יאפשר למי מהמתמודדים להרוויח כאן זמן מול האחרים ולא לחכות להמשך ביום חמישי.
אז מה עם קבוצת הבריחה? קבוצת הבריחה תצלח את יום האימים ואחד מנציגיה יפגוש ראשון את הקו.

עוד קצת 
הנתונים של ארו בטיפוס הר האלופים
Fabio Aru's stats on Montecampione: 19.35km, 53m13s, Vam 1,647m/h, avg. power 360W. 61.5kg weight, 5.85W/kg from coach Slongo in La Gazzetta

יום מנוחה אז מסתפרים  - ג'וליין בראר מספר את מקסים בואה


מה יש לרוכבים בכיסים, ומה בעצם היו רוצים שיהיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה