יום ראשון, 25 במאי 2014

קטע 14, שוב באטאלין, קטע 15 מה צפוי, ועוד קצת


באטאלין, קאטאלדו, ופאנטאנו. קבוצת הבריחה של היום שוב מוציאה מתוכה את מנצח הקטע היומי. כמו שלשום גם אתמול היה זה נציג של קבוצת הדרג השני ברדיאני וולוולה, הפעם אנריקו באטאלין, שמנצל השתהות של שני הרוכבים הקדמיים שעשו דרכם אל הקו, דריו קאטלדו של סקאיי ופאנטאנו חאלינסון של קולומביה (גם יאן פולאנק של לאמפרה היה שם אך נחלש כמה מטרים לפני כן), ומבלי משים אפשרו לבאטאלין להגיח מאחור ולנצח, ממש על הקו.     
Cataldo pantano - pantano cataldo -cataldo pantano - pantano cataldo -cataldo pantano ...atención bataglim, y gana bataglin

Che capolavoro!

באטאלין הצעיר (24), לא זר לו מעמד המנצח בג'ירו, זאת עשה כבר בשנה שעברה עם הנצחון בקטע הרביעי (עליו הוסיף גם מקום 2 בקטע 7, קטע הסערה הזכור לפסקרה).

פאנטאנו, אין נחמה

מה עם אוראן. אוראן ניצל בעור שיניו? כן ולא. אוראן לא עמדו לו כוחותיו אתמול, בקילומטרים האחרונים, אל מול הקצב המתגבר של מתמודדי הדירוג הכללי האחרים, אך מבט חטוף בטבלת הזמנים מגלה שאוראן לא איבד כמעט כלום. לאוונס, שהוא המתמודד הישיר והיחידי בשלב זה על הניצחון במרוץ, הוא מאבד בסך הכול 5 שנ', והאחרים לא ממש מספיק קרובים. ביחס לאוראן חייבים שלא לשכוח מספר דברים. אוראן רוכב וותיק מאוד בסבב המקצועני (מ- 2006), אך הגיע מוקדם, כאיש צעיר בן 19, ועשה דרך ארוכה עד היום, לאט לאט, אך אסור לשכוח שלא רכב מעולם כ'רוכב כוכב' – הרוכב המוגן של קבוצה בסיבוב ארצות ארוך – ולא רק זאת גם לא סתם רוכב מוגן של 'קבוצה' אלא של אחת הקבוצות הגדולות והחשובות בסבב, אסור לשכוח זאת; עתה אוראן מוביל טיול ארצות ארוך, ונחשב (בעיני אחרים, אך כנראה, מה שיותר חשוב, בעיני משלמי חוזהו) כמועמד מוביל לנצח בו, וסיטואציה זו יש בה כדי לייצר לחץ, והוא כטבעו מחליש, מבלבל, מעייף. אוראן עשה טעות כאשר ניסה לקפוץ אחר הקפיצות קדימה של קווינטאנה ופוצוביבו, שאחריהם קפצו גם קלדרמן ומייקה (שגם הוא בעצמו טעה) – אף לא אחד מאלו אינם יריביו עתה, ועליו להתמקד במה שחשוב ולא להכניס את עצמו למלכוד האדום. יש להוסיף שהמעמד חדש אף לאומגה, שנדמה היה שמשקיעים היום מאמצים מיותרים בחזית הדבוקה - מעניין מה היה קורה לולא היה מגיע עם הקבוצה פטאקי (שמסתמן שימשיך עם הקבוצה אף בשנה הבאה). לאוראן וגם לקבוצה יש עתה רק מטרה אחת: זכייה במרוץ, והם יהיו חייבים לשכלל צעדיהם ולא להתעסק בזוטות. אוראן לא שכח לטפס ויודע לטפס אף מספיק מהר, אך הוא מטפס של קצב קבוע ולא של התפוצצויות, ואם לא יקפוץ מעל קורקבנו וינסה לבלום כול התקפה גבוה בהר, אולי יוכל להגיע לטרייסטה כמנצח.
אוונס עדיין בחיים. אוונס בהחלט נראה אתמול מצוין, גם כאשר השיפועים הפכו כאלה שמתאימים יותר למטפסים טהורים ולאו דווקא למתמודדי דירוג כללי 'רגילים', אך המרוץ יפגוש שלל טיפוסים שכאלה, ואף גרועים הרבה יותר, בהמשך השבוע, וספק אם הוא יוכל להתמודד אל מול התקפות קלילי הרגל ומשקל מסוגם של קווינטאנה ופוצוביבו, שאמנם קפצו קדימה, אך מאוחר מדי בכדי להשפיע באופן משמעותי על טבלת הזמנים. הם וווילקו קלדרמן, שרדף לא רחוק מאחוריהם, היו היחידים שהצליחו לשבור את מבנה 'מה שנשאר מהדבוקה' בשלב המאוחר, בטיפוס האחרון לאורופה, אך התפוגגו בהתקרבם לקו ונמצא שלא הרוויחו הרבה. קווינטאנה והמוביסטאר נראה שבהחלט מתאוששים. הקבוצה סיפקה אתמול לקולומביאני תמיכה ראויה לאורך כול הקטע, והוא כנראה מתחיל להרגיש טוב יותר – האם זה יספיק? כנראה שלא – הפער עתה פשוט כבר גדול מדי, אך נדמה שהוא יהיה האנימטור הגדול של חלקו השלישי של המרוץ, ביחד עם פוצוביבו.

השינוים הגדולים בדירוג הכללי לאחר הקטע של אתמול הינם פרי התקפותיהם של רולאן והייז'דאל -  רולאן קופץ ממקום 12 ונכנס לעשירה (מקום תשיעי), והייז'דאל מנתר ממקום 16 למקום 12, והוא נראה בדרך לעשות דרכו פנימה לעשיריה (רחוק עתה רק דקה מקיזרלובסקי שממוקם 10).

קטע 15, 225 קמ,  Valdengo › Plan de Montecampion
קטע נוסף, ואחרון לעת עתה לפני יום המנוחה, בהרים הגבוהים, אך בשונה מהקטע של אתמול זהו קטע מישורי שעליו הולבש טיפוס. המרוץ חותך עתה מזרחה, לכיוון הדולומיטים, שם יתרחשו בהמשך השבוע הסצינות המרכזיות והמסיימות שלו. כאמור רובו מישורי, וקשה להאמין שמי מקבוצות הבכירים ינסו למנוע יציאתה לדרך של קבוצת בריחה (או לרדוף מרגע שתצא), כול עוד תמלא אחר התנאים הבסיסיים: הרכב ופער הזמנים הנרכש.
הטיפוס ארוך מאוד ומסובך (ככול שמדובר בצירוף שיפוע מרחק) – למעט הרפיה קלה בין הקילומטר ה-11 ל-14 הוא שומר על אחידות שיפוע של ~ 8-9% לאורך אורכו, מהתחלה עד לסוף, וזה אומר שלמקפצים למיניהם אין כאן יתרונות רבים - כול הרוצה להרוויח משהו חייב להתקיף מוקדם, אחרת קשה להאמין שאוראן ואוונס יפסידו כאן הרבה זמן.
מזג אוויר. עדיין נעים לרכיבה במשך כול שעות היום.






עוד קצת

ציוץ ב – 3 לפנות בוקר
אוראן לא מצליח לישון, או - מי מפעיל את חשבון הטוויטר של ריגוברטו אוראן
" @ lcvelez : Large Rigo! Rigoberto Uran Colombia won the time trial and a leader of the Giro d'Italiahttp://bit.ly/1n4Artm  Thank you!


נשים בעלות חן עם מטריות ושמלות תואמות



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה