יום רביעי, 21 במאי 2014

קטע 10, מה ראינו, קטע 11, מה צפוי, ועוד משהו

צופה בקרבות איגרוף בשעות הפנאי

קטע 10, מה ראינו

נאסר בוהני מנצח במאוץ דל משתתפים (הופעתם של חלק מהיריבים כמו קצב ההתקדמות השוטף בחלק המסיים נמנע עקב תאונה במאות המטרים האחרונים), והוא כבר עם ניצחון שלישי בג'ירו השנה, ומחזק כך אחיזתו בחולצה האדומה (טבלת המדורגים בתחרות בתחתית).
Matt Rendell@mrendell Nacer Bouhanni told me he watched a Mike Tyson video this morning before the stage. Watch out!
ראה או לא ראה/נעזר או רק סיפר מעשיה, בכול מקרה הצרפתי הצעיר (23) נראה שוב חד והחלטי והצליח להיות מדויק ומהיר מכולם בדיוק ברגע הנכון, על הקו. הצרפתי נאלץ קודם לכן להיעזר בפועליו בכדי לקפץ מעבר ל'גבעה' – 'מהמורה טופוגראפית' בלתי משמעותית, 9 קמ' לסיום - לאחר שמספר קבוצות בראשות סקאיי הבריטית החלו להגביר את מהירות התקדמות חוד המרוץ עד מאוד, מנסות על ידי כך לנער את יריבי מאיציהן ולמנוע מהם להגיע לאזור האש בזמן. בוהני נקלע כתוצאה מכך בשלב זה לפיגור, אך, כאמור, מתעשת בעזרת פועליו בראשות סבסטיאן שאבאנל, שדואגים למקמו שוב קרוב לחוד בזמן הנכון ולשחררו למאוץ קרוב לקו.
VICTOIRE DE @BouhanniNacer !! La 3e ! #Giro
תוצאות היום:

תחרות החולצה האדומה:

קטע 11, 249 קמ', Collecchio – Savona

המרוץ מבקר ביקור אחרון לחוף ימים ויטעם טעמו של הים הליגורי ב– 150 הקילומטרים האחרונים של הקטע, לפני שיצפין לכיוון ההרים בהמשך. קטע ארוך (תוכנן כקטע הארוך בג'ירו השנה אך איבד 'מעמדו' לאחר הארכתו של קטע 6), שמקדים את הנגד שעון הארוך של הג'ירו, קטע 12 ביום חמישי, וכך יאפשר לקבוצת הבריחה להגיע בזמן לקו, כנראה. למה עכשיו? זה פשוט, מפני ש:
  •     המתמודדים הבכירים ישמרו כוחותיהם ליום חמישי וכך גם לא יפעילו קבוצותיהם בכדי לרדוף
  •     המאיצים חסרי סיכוי לדלג בזמן מעל למשוכות הקטע וגם הם לא יפעילו קבוצותיהם בכדי לרדוף

ועקב כול זאת, פשוט, לא יהיה מי שירדוף אחרי מי שיברח, וכול שנשאר לבורחים הוא לוודות (היטב) שלקבוצתם אין מתגנב 'זר' - אחד שאינו נושא בפיגור מספק בדירוג הכללי ועלול לעורר נחים מ'מרבצם'.
66 הקמ' הראשונים של הקטע הם במגמת עלייה, כזאת או אחרת, קשה או קצת יותר קשה (קטגוריה שנייה), והיא תשמש כר להתהוותה של קבוצת בריחה. המפגש עם קו החוף הליגורי ב - Sestri Levante, וההמשך, כמעט כול הדרך עד לקו, עלול לגרום לחברי הקבוצה 'אי נעימות' כתוצאה ממפגש עם רוחות דרום מערביות ואפילו גשם.

אם התחזיות יתגשמו, המאבק המרכזי של היום יתרחש בין חברי קבוצת הבריחה, בינם לבין עצמם, אך כול הרוצה לנצח יהיה חייב לברוח פעם נוספת, בשלב זה לברוח לחבריו לבריחה, והטיפוס בקטגוריה שנייה ב-Naso Di Gato, שלפחות 6.5 קמ' ממנו הינם בשיפוע בלתי נעים של ~ 8%, ישמש כמקפצה וימנע מכול רוכב שאינו בר יכולת טיפוס סיכויים להגיע לקו בזמן. לאחר הפסגה ב'אף החתול' ירידה טכנית ארוכה של ~ 22 קמ' לפני הכניסה (שוב) לסבונה, שתאפשר לחלק מאלו שלא הספיקו לעבור את הפסגה בזמן להדביק את החזית במדרון.
הדרך לקו רחבה ואינה מסובכת. הידד לבורחים!.



עוד משהו

עוד קטע בסדרת 'מאחורי הקלעים' של אוריקה גרינאדג', והפעם קטע 9:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה