יום חמישי, 29 במאי 2014

פיראצי מנצח סוף סוף, עוד על השערוריה בקטע 16, קטע 17, ועוד קצת


קבלו את כול ה xxx
ברדייני ולוולה עם משולשת בג'ירו הנוכחי (כמו FDJ והאוריקה), הפעם עם סטאפנו פירצי. 'זו הייתה האפשרות האחרונה (מלבד הקטע המסיים בטרייסטה) לרוכבים מעל 65 קילו לנצח השנה קטע בג'ירו (מאט וויט, אוריקה). פירצי יצא מקבוצת בריחה מאוחרת בזמן, וניצל היטב שיקולי חברי הקבוצה שעזב, שנמנעו עד לרגע האחרון מלהתקיף בחזרה, עד שהיה כבר מאוחר מדי. סיום ששלח את הג'ירו, שהחל את בילויו השנתי בהרים הגבוהים לאחרונה, בחזרה לעונת הקלאסיים הבלגית – טיפוסים תכופים, קצרים, בשיפועים חדים, וכביש רטוב וחלק, וקבוצת בריחה שחבריה מתקיפים חליפות האחד את השני – עד שנבררה לה קבוצה של ארבעה רוכבים (שעשתה את דרכה לכיוון הקו, ואז התקיף פירצי. פירצי (27) רוכב התקפי, ונראה כבר שנים מעורר קטעים רבים במרוץ האיטלקי, עתה בעונתו החמישית כמקצוען בסבבים הגבוהים, וזהו נצחונו הראשון – ניצחון ראוי.

ועכשיו שוב לקטע 16.


לאחר 'חקירה עיתונאית מאומצת' (ולמרות הניסיונות המרובים של המארגנים שלא לשתף פעולה), הנה להלן ההודעה המדוברת, באנגלית (ההודעות המקוריות נאמרות בשפת המקור של המרוץ – איטלקית – ואז מתורגמות על ידי מתורגמנים לאנגלית צרפתית וספרדית): "Not to attack on the downhill!", אז מה עושים? בדיעבד כדאי היה לכלכל היטב צעדים – איטליה/מנהלי מרוץ איטלקים/אינטרסים מורכבים - ללא כול ספק – וכולם הרי בוודאי מעוניינים במרוץ שייזכר לעד – אז אולי כדאי בעצם לא לומר דבר לרוכבים (כפי שמובן מדבריו של קוויטאנה לו אכן לא נאמר דבר):
מה הבעיה, הרי קווינטאנה לא עשה דבר אסור – הוא לא עקף ת'אופנוע!, אז זהו, שכן:


(האמת – אולי זה בכלל לא קווינטאנה – אין זיהוי וודאי; אולי זה בוגי יעלון!, או שר רזה (גם חיה כזאת אין).
הצהרה של ה-AIGCP, הגוף המאגד את מנהלי הקבוצות:
הצהרה (הפעם פייסבוק)
הדרישה להוריד 2 דק' מכול הרוכבים שלא נשמעו להוראות נשמעת סבירה, אך מה, ה – UCI לא משתפת פעולה ומסרבת, לא מעוניינת בתקדימים.
מר לפבר, חמתו מעלה עשן:
כמה משלם הג'ירו לקבוצות על ההשתתפות?
"I had a few million Euros riding around and they give us shit, 60,000 to ride the race. We put a lot into riding that race.”
מי אחראי בפועל על המרוץ, ה-UCI או ה- RCS?
The men in charge are the race organisers, not the UCI commissars
מה היה אילו (היה מדובר בנהג F1):
“If you’re a Formula One driver and you pass the safety car then you’re automatically out of the race".
מי הוא זה שמנהל/בעלים של המוביסטאר (שנסע ברכב שליווה את הקבוצה של קווינטאנה עד לפסגה האחרונה):
We’ve all known Mr Eusebio Unzué for a long time. He never says yes he never says no and he’s not the most honest man
מה אנחנו רואים ומה לא:
We only see the break but we don’t see the misery at the back.

אז הטוויטר הוא 'כלי' רשמי או לא? (אחרי קטע 16 אפשר היה להבין שכלל לא)
ההצהרה של ה- UCI ('יצאנו ידי חובותנו') אתמול דווקא הועברה בעזרתו:


ולסיום עוד משהו
olegtinkov @tinkoff_saxo: “ If you wanna be big as organization, act big. This is a mess.
Today at the #giro we raced as if the shenanigans of yesterday didn't happen. I'm all for moving onward but fear there is no hope for change
ועוד תמונה

קטע 18, 171 קמ', Belluno-Rif.- Panarotta
הדולומיטים - הנה אנחנו באים. שוב המרוץ בהרים הגבוהים, אך ספק אם מי ממתמודדי הדירוג הכללי יבזבז כאן כוחות – היום העוקב הוא יום קובע עם ה-ITT בטיפוס - ספק אם בשלב זה יש למתמודדים כוח גם לזה ואף לזה, מה עוד שיום שבת הוא יום הצונקולאן – כול הרוצה להוציא מהמרוץ משהו חייב לכלכל היטב את משאבי האנרגיה שלו, כי היא הולכת אוזלת.
הקטע מורכב משלושה טיפוסים, שניים בקטגוריה ראשונה ואחד, האמצעי, בקטגוריה שניה. הטיפוס הראשון, קטגוריה ראשונה, למעבר סאן פלגרינו – 19 קמ' בשיפועים משתנים. החלק הראשן רך – 12 קמ' - אך מבלי שמופיע שיפוע של יותר מ-8%, וגם זאת רק לפרקים קצרים, אך החלק השני הוא טיפוס מסובך יותר, ונפתח ב – 3.5 קמ בשיפועים תלולים של 10-12%. מנקודה זאת ועד לסיום – 3.5 קמ' – מספר ראמפות תלולות שבעקבותיהן הרפיות, כול הדרך עד לפסגה.
לאחר הפסגה ירדו הרוכבים כ – 40 קמ, ולאחר קטע מעבר של 15 קמ' יתחילו לטפס שוב. החלק המסווג, קטגוריה שנייה, מתחיל רק 4.5 קמ' לפני הפסגה – טיפוס קצר אך בשיפועים חדים – 8-13%. לאחר מעבר הפסגה יצללו הרוכבים שוב למדרון בצד השני – 19 קמ בירידה לא טכנית במיוחד, ולאחר קטע מישורי מקשר בין 12 קמ' יתחילו לטפס את הטיפוס האחרון, טיפוס בקטגוריה ראשונה, 16 קמ', רובם בשיפוע די יציב 8 -9.5%.
קבוצת בריחה עשויה למצוא את עצמה שוב בעמדה טובה בכדי להספיק להגיע בזמן לקו, ותתקיף מיד מתחילת הקטע – זהו אולי הסיכוי האחרון של קבוצת בריחה לעשות זאת, אך מצד שני השנה כבר קשה מאוד לדעת מי יחליט מה ומתי, ואולי חלק מהקבוצות הגדולות יחליטו דווקא שלא לחכות ליום שישי ושבת, ויהמרו על כול הקופה עכשיו (או לפחות ינסו לרחרח אפשרות שכזאת). ניסיון ללחוץ, ולנסות לצמצם את מאגרי האנרגיה של מוביל המרוץ קווינטאנה הוא בהחלט רעיון מצוין – גם לצופים אך אולי אף למתמודדים נגדו – אלה שעדיין לא הרימו ידיים.





  
עוד קצת
ליין הנעליים של אדם האנסן של לוטו בליסול


ג'רד גרובר מצלם שוב את התמונות המוצלחות ביותר - מעבר סטלביו, יום שלישי - קישור



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה