יום שישי, 16 במאי 2014

קטע 6 מרוויחים ומפסידים, מה צפוי בקטע 7, ועוד משהו

מת'יו מנצח וממשיך ללבוש וורוד

קטע 6, מרוויחים ומפסידים

'המרוץ הבלתי צפוי מכולם' הוכיח, שוב, את אמיתות כינויו 'המרוץ הבלתי צפוי מכולם'.
המפסידים:
מעבר על הרשימות הרשמיות שמפרסמים המארגנים בסיומו של כול יום מרוצים טמנו מלכודת לאחר שחלק מהמתחרים סיימו את הקטע רכובים על אופניהם של מתחרים אחרים, אך התמונה הסופית חושפת את שהתרחש כתוצאה מהתאונות והנפילות הברוטליות, הקשות - Brutta caduta - על הכביש הרטוב בסיומו של קטע 6.
המפסיד הגדול של היום הוא פוריטו רודריגז שלא יצא מחר לקטע 7 (כמו גם ויצ'יוסו ששבר את עצם הירך בשלושה מקומות, וקארוסו) בעקבות הפציעות שסבל בקטע 6 (שתי צלעות שבורות ובוהן שבורה). הוא מצליח לסיים את הקטע בפיגור של 7.43 דק מהמנצח אך מחליט שלא להמשיך.
ועתה לרשימת המדורגים הבכירים לפי הסדר לאחר הקטע של היום:
אוראן מדורג אחרי הקטע השישי שלישי בפער של 57 שנ' מאוונס. (מסיים את הקטע ב- 0.49 מהמנצח)
מייקה מסיים בקבוצה הרודפת ב- 0.49 דק פיגור ומדורג רביעי 1.04 מאוונס
ארו מסיים בקבוצת הרודפים הראשונה ומדורג שמיני 1.30 מאוונס
טים וולאנס מסיים שני (בונוס - 6 שנ') ומדורג תשיעי 1.31 מאוונס
איוון באסו מסיים בקבוצת הרודפים ומדורג עשירי 1.45 מאוונס
קווינטאנה ברודפים מדורג אחד עשר 1.47 מאוונס
קלדרמן ברודפים מדורג שניים עשר 1.50 מאוונס
מקסים בואה ברודפים מדורג שלוש עשרה 1.50 מאוונס
פוזוביבו ברודפים מדורג ארבע עשר 1.50 מאוונס
קיזרלובסקי ברודפים מדורג שישה עשר 2.23 מאוונס
סקרפוני מסיים 1.37 אחרי המנצח מדורג שבעה עשר 2.27 אחרי אוונס.
מקסים מנופורט מסיים 1.01 אחרי המנצח ומדורג עתה עשרים ושניים  2.27 אחרי אוונס.
ניימיץ' מסיים 1.57 אחרי המנצח ומדורג שלושים ושניים 3.20 אחרי אוונס.
ניקו רוש מסיים 15.08 אחרי המנצח ומדורג 80, 15.34 דק אחרי אוונס.
ארדונדו מדורג אחרי היום במקום ה- 175 18.09 אחרי אוונס
זה מספיק. אז זהו? - המרוץ הוכרע ואוונס ניצח? לא, רחוק מכך. המרוץ יגיע ביום שבת להרים (די) גבוהים, אך ההרים הגבוהים באמת מחכים לרוכבים בסיום שבוע שני ולאורך השבוע השלישי, ואז הוא יוכרע, כך שהפערים כעת חסרי משמעות כמעט לחלוטין. האם אוונס עשה בחוכמה בכך שלא הרפה מהקצב? קשה לומר, אך אין להתעלם מהעובדה שהקטע של היום לא היה קטע משמעותי, ואוונס ממרום גילו וניסיונו יכול היה להרשות לעצמו לנהוג קצת קצת אחרת, אך ספק אם מצבה הדחוק של קבוצתו  חסרת ההישגים (וגם מצבו שלו) אפשר להרהר בכך ברצינות. אוונס הגיב ואמר בסיום ש'כלל לא שם לב מה קרה מאחור...', טוב, חלק רואים הכול וחלק לא רוצים לראות כלום:
Evans: "What happened behind, I really have no idea. I haven't seen it. Unfortunately, it has been a very bad day for some of the riders."
המרוויחים
אין ספק שקאדל אווונס הוא המרוויח העיקרי מבין בעלי היומרות לניצחון השנה בגי'רו כתוצאה משרשרת המאורעות בסיום קטע 6 שהחלו זמן קצר לאחר שנתפסה קבוצת ארבעת הבורחים של היום ~ 13 קמ לסיום.
סדרה של תאונות על הכביש הרטוב שגרמה לרוכבים רבים לפגוש את האספלט בצורה אלימה, אפשרה לקבוצה של שמונה רוכבים שהתנהלו בחזית הדבוקה בשלב זה שלא להיות מופרעים מאותם אירועים מבעתים, והם החלו את הטיפוס למונטקסינו בפער משמעותי מקבוצת רדיפה שהחלה מתגבשת בזריזות מאחור, סופחת לתוכה רוכבים שהזדרזו להתעשת מהמאורעות והחלו לרדוף.
הקצב שהכתיבו אוונס (שנהנה מעזרה של שניים מחברי קבוצתו) והחבורה בחזית, שבה רכב בשלב זה גם בעל החולצה הוורודה מת'יו, התברר כעמיד בפני התקפותיהם של הדולקים מאחור שלא הצליחו להתארגן ולרדוף באופן שיביא לביטוי את יתרונם המספרי העצום, והם עברו את הקו ראשונים, מאפשרים לשני האוסטרלים להשיג יעדיהם – מת'יו את ניצחון ואוונס יותר מזה – פער זמנים גדול כמקדמה מיתר בעלי היומרה להמשך המרוץ.

@8aldwin Exactly. Almost impossible to neutralize once race is on. Also, people forget, we see a lot more on TV than guys up front know of.
Giro isn't over yet, but it is for a lot of riders ... tough when a crash proves so decisive for GC
As riders said; rains a lot in Ireland, so roads are washed clean; in south Italy, rarely rains, so when it does, slick as snot w/oil, dust
Hard time today.. But nothing broken.. Give me a few days and i will be ready to go on the attack again. @tinkoff_saxo #keepFighting

קטע 7, 211 קמ, Frosione-Foligno

ממשיכים לעלות צפונה. אף כי על פי הסקיצה הטופוגרפית (בתחתית) הקטע נראה מטלטל מאוד אין בו ואפילו לא טיפוס מסווג אחד, כך שסיום מאיצים הוא בלתי נמנע. קבוצות הבכירים ינסו לשמור כוחות ליום העוקב, בשבת, להרים, וכך השאלה היחידה היא מי יישא בנטל העבודה בחזית, כי אוריקה הודיעה שהיא קצה במטלה; אין דאגה, יש במרוץ, גם אחרי הקטע המפחיד האחרון (ואחרי פרישתו של קיטל), מספיק 'בעלי אינטרסים' שירכבו שם ולא יתנו לבורחים מרווח נשימה בכדי להגיע לפניהם לאזור הקו.
הסיום מכיל כמה פניות שמהן חייבים להיזהר (מפה מסומנת בתחתית), במיוחד הצ'יקן כ-750 מ' מהקו - היעדרות גשם תאפשר מאוץ רב משתתפים .
כול מה שנותר היא תשובה לשאלת מזג האוויר והגשם (מזג אוויר וגשם הפכו מתחילת המרוץ להיות מילים נרדפות ממש). ובכן, כפי ש(כלל אינו)מובטח הרי לא צפוי גשם באזור הסיום בפוליניו – אַלְלַי.



ועוד משהו

ביורקשייר מתכוננים לקיץ 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה