יום שלישי, 13 במאי 2014

קטע 4 - פארסה במשטח ההחלקה בבארי, מה צפוי בקטע 5, ועוד משהו

סלפי של פוריטו עם מוראנו ואנחל ויצ'יוזו לאחר הקטע

Il Re di Bari è Nacer Bouhanni
המלך של בארי הוא נאסר בוהני (אבל מי בכלל רוצה במלכות שכזאת).
קטע 4, הקטע הקצר בג'ירו השנה, שלפי טבעו הטופוגראפי 'שויך' מבעוד מועד למאיצים, ואף פרישתו מחמת מחלה טרם היציאה היום של מרסל קיטל, הבטיח רבות אך הכזיב והפך בסיום לפארסה, עת הקבוצות נמנעו מלהתחרות לאורך יום המרוצים והחליטו לנטרלו, וניסיון מאוחר שנעשה על ידי המארגנים לקראת סופו להציל משהו מהמוניטין וההבטחות שנתנו לעיר (בעבור סכום בלתי מבוטל) לא צלח, וגרם לרוכבים רבים שהתפתו, למרות התנאים המסוכנים, להגביר מהירותם ולסכן עצמם בפגישה מכאיבה עם כבישיה החלקים להחריד של העיר בארי, פגישה שאכן נתקיימה בסופו של יום. 
אז מי אשם? הגשם, ומי בגשם – הים והטמפרטורה מעליו, ומי בכך – ובכן תלוי את מי שואלים, אבל זה חייב להיות או שאלוהים או משהו אחר (אם אין אלוהים, או שיש אך דווקא אינו מתעניין במרוצי אופניים), בכול מקרה, אם נשים את אלוהים או את ה'משהו אחר' בצד, לפי מה שמקובל לחשוב באזורנו, זה או הישראלים או הפלסטינאים; אם שואלים 'אותנו', הישראלים, הרי זה בכול מקרה בוודאי שלא אנחנו (זה הפלסטינאים ואפילו יכול להיות כול אחד אחר רק לא 'אנחנו'), וגם אם ישאלו כול אחד אחר זה לא ממש ישנה לנו (הישראלים) – אז מי אשם?
מבלי וודאות באפשרות קיומם של אשמים כלל אין טעם לדון בשאלה 'מי אשם' (זה די פשוט להבין), אך אף אם ישנה וודאות שכזאת הרי אין שום וודאות באפשרות להגיע להסכמה ביחס ל'אשם האמיתי', וניגודי הדעות עשויים להמשיך ולהתקיים - לעיתים לזמן רב מאוד (אלפי שנים), אך אפשרות קיומו (של אשם) אולי לא תמצא 'אשם אמיתי' אך לפחות תאפשר להמשיך בדיון – וזה כלל לא מעט!
בכול מקרה (לפי כול הגיון) לא יהיה זה בלתי מתקבל על הדעת (ואף נכון) לומר שישראל הייתה (על אף מחאותיה הכה מוכרות) הגורם לכך שקטע 4 בגי'רו 2014 הפך והיה לפארסה.
ועל אף כול זאת: האשמה הישירה נופלת על המארגנים, מה לעשות - זה היה בידיהם להחליט - או סיום בבארי של קטע מאיצים רגיל, או שלא רק הסיום אלא גם מסלול סגור שכולל מספר הקפות בעיר, והם בחרו באפשרות השנייה – מסלול בתוך העיר – קודם קיבלו תשלום בעבור ביקור ארוך שכזה ולבסוף לא סיפקו כול תמורה.
סיומו של הקטע אתמול והיווצרותו של משטח החלקות בלתי נמנעות סיפק את ההוכחה לטיב שיקוליה של הדבוקה ובחירתה שלא להתחרות אתמולבאופן פעיל בתוך העיר – זה היה פשוט מסוכן מדי.
המארגנים וה- UCI (ואף שילוב ארגון הרוכבים, CPA) יצטרכו למצוא דרך לשתף פעולה בכדי שאירועים כמו זה של היום ימנעו (עד כמה שכלל ניתן) – ביטחונם של הרוכבים חייב להיות הכלל החשוב והמנחה בבואם לתכנן מסלולי מרוצים.

Shades of 2009's non-stage in Milan on Giro today. Watch last lap and you can see why the riders don't want urban crits in a stage race
That was nice to watch no ? Crashed,but i'm OK ! #giro


קטע 5, 200 קמ, Taranto-Viggiano

טלטולים. מספר 'ימי טלטול' – השניים הקרובים ביום רביעי וחמישי הינם 'טלטול עם סיום פסגה', וזה של יום שישי הינו בעל טלטול אך חסר סיום מסוג זה - מופיעים לראשונה בג'ירו השנה לאחר מספר ימי מאיצים ויום המנוחה הראשון.
המרוץ יעשה דרכו מערבה, לפנים הארץ, כול הדרך מקימור המגף בטארנטו ועד לויג'יאנו. שלושה טיפוסים מסווגים, אחד בשלישית ושניים ברביעית, השני גם מוביל אל קו הסיום.
אין לצפות שמי מקבוצות הבכירים, ביתר שאת אלו שבכיריהן נמצאים בפיגור עקב ביצועים נרפים ביום שישי ב-TTT,  יאפשרו מרווח לקבוצת בריחה, והם צפויים לעשות מאמצים בכדי לנסות להחזיר לעצמם זמנם האבוד על ידי סיום באחד משלושת המקומות שמעניקים זמני בונוס על הקו (שלושת המקומות הראשונים על הקו מעניקים 10, 6, 4 שניות בונוס), אך עשויים אולי להעדיף ולבחור באופציה שונה - המשך משחק הסבלנות – לאפשר לקבוצת הבריחה מספיק מרווח נשימה ולהמשיך לשמור כוחותיה של קבוצתם להמשך הדרך, אין ספק שבמקרה שהאפשרות הראשונה תקרום עורה הם יעשו כול שלעיל ידם בכדי למנוע ממתחריהם להשיג את זמני הבונוס המובטחים על הקו.
עד יום שבת אופי הקטעים אינו מספיק קשה ואולי באמת עדיף לחכות ולא להילחץ.
ובכול זאת – קשה להאמין שלא נראה בסיום הקטע את פוריטו רודריגז מנסה לעשות מעשה (כמובן רק אם המהירות שתתפתח בטיפוס האחרון לא תהיה כבר גבוהה מדי); סיום הקטע – 1.5 קמ ב-6.5%, ו-250 המטרים האחרונים אף נוטים לכיוון ה-10% - בהחלט תנאים ההולמים את יכולותיו המתפרצות, וגם – פוריטו בפיגור משמעותי ביחס ליריביו הישירים וחייב לנסות ולהחזיר עצמו לתמונה ומהר.
מזג האוויר בויג'יאנו היום לא מבטיח שמיים כחולים ושמש זורחת בנעימות אלא סיכוי בלתי מבוטל לגשם, אך אין לצפות שמי מהבכירים וקבוצותיהם ינסה להתקיף במדרון לאחר הפסגה הקודמת, בואך הטיפוס האחרון, על אף שחלקו טכני, אך לא חסרים בדבוקה מי שישמח לנצל מצב שכזה ולהתקיף.
שידורים חיים – שידורי יורו ספורט עוברים לאיטליה ב – 15.30 והחלק המעניין (בפוטנציה) צפוי שלא להתחיל לפני 17.00.



סוף כול סוף מצלמה מוצמדת על אופניים במרוץ רשמי (של דגנקולב, הטור של קליפורניה)


ואיפה המצלמה?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה