יום שישי, 30 במאי 2014

קטע 18, מה ראינו, קטע 16 עדיין ללא פתרון, קטע 19, מה צפוי, ועוד קצת

Heart attack thanks @jarredondo32 @TrekFactory

קטע 18, מה ראינו.

יום קולומביה. חוליאן ארדונדו מנצח בפעם הראשונה בסבב הבכיר, וכבר בטיול הארצות הארוך הראשון שלו, ומיד אחריו במקום השני מסיים פביו דוארטה, מהקבוצה הלאומית של מדינתם – בקיצור, יום קולומביה.
יום, שהיה נדמה שספק אם מבטיח דבר מלבד לקבוצת בריחה, וזאת כפי צורך הבכירים לשריין מידה מסוימת של אנרגיה לקטע הבא וה – ITT  בטיפוס שלו, דווקא קיים, ולא רק לה.
קבוצת בריחה נרחבת (14 רוכבים), פתחה פער שנראה היה מבטיח מספיק בכדי לשרוד, ועל אף שאמנם התברר ככזה בסיום, עם הניצחון של ארדונדו והמקום השני של דוארטה, מלבדם השאיר בסיום רק שרידים מטושטשים וטעם פגום לכול השאר. דה חאנט ששוב הצטרף לקבוצה, האיר לה דרכי המילוט בתחילת הטיפוס האחרון, אך התקפות חוזרות ונשנות של ארדונדו, דוארטה, דייאגנאנט (שוב), פליזוטי, זארדיני (שוב), קאטאלדו (שוב) ואפילו באסו, אפשרו לבסוף רק לשני הקולומביאנים להימלט, ואז גם לאחד מהם אף מהשני. 
על אף שניסיונות רבים שנעשו על ידי סלקציית הבכירים בשלבים המאוחרים, ניסיונות שהביאו אמנם לידי כך שחלק מהמדורגים הגבוהים איבדו זמן (אוונס), הרי שהפתעות מרעישות לא נרשמו והפערים נשארו כשהיו בתחילת הקטע. חלקם של המתחרים יודע שעתה אין יותר מה להפסיד, ועדיף להמר על כך שהמאמצים בשלב זה ישפיעו על דילול משאביהם של האחרים וישפיעו על שני הקטעים הצפויים בהרים הגבוהים ביום שישי ושבת.
המרוץ עובר עתה לשני קטעי ההכרעה שלו, וכפי שעדיין לא התקבלה החלטה ביחס לפרודיה העצובה של קטע 16, והמועצה העליונה - מארגני המרוץ מצד אחד (שכנראה היו מוכנים לקבל את הפשרה שהוצעה על ידי הקבוצות), והנציגים בעלי הסמכות מהתאחדות האופניים העולמית במרוץ, שסירבו (ראה המשך הדיון והפרשנות בהמשך), הרי שקשה לראות שינויים גדולים ביומיים הקרובים, כאלה שישפיעו על דמות המנצח ביום ראשון בטרייסטה. נכון, עדיין כנדמה תמשיך המלחמה ביחס לדמות העולה השלישי על הדוכן בסיום, ואף אפשר לראות את כול המדורגים, מהמקומות 3-8, כבעלי סיכוים לעשות זאת, הרי שתשובה, אולי חלקית בלבד, כנראה שתינתן היום, בקטע 19. בטבלה הנוכחית, לאחר הקטע ה-18, קווינטאנה שומר על פער קבוע מאוראן (1.41), אך רולאן (3.29), עולה מהמקום הרביעי לשלישי, ומדיח משם את אוונס המרוקן (שבוע שלישי הגיע אך אוונס נעלם), שמתגלגל מטה כול הדרך עד למקום התשיעי (4.59 דק' – מפסיד בקטע 1.38 דק לקבוצת המובילים) - האם רולאן מסוגל להתמיד בטיפוס בעליה לבדו, ללא נקודת ייחוס – ספק רב. ארו מקפץ למקום הרביעי (מהשישי), ומרוחק עתה 3.31 דק מקווינטאנה, אך ארו צפוי לסבול מהמקצה נגד השעון, ואין לדעת אנא מועדות דרכי גורל מיקומו לאחריו. מייקה שומר על מיקומו החמישי (על אף שסבל מבעיות קיבה לאורך הקטע), ומרוחק 3.31 גם הוא – מייקה מסוגל לטפס ללא עזרה, לבד, והוא בהחלט מועמד לגטימי לפודיום. פוצוביבו עולה מקום, מהשביעי לשישי, ובהחלט יכול לנפק זמנים מהירים במקצה נגד שעון בטיפוס. הוא לא מאוד רחוק ממייקה (3.52) והמאבק ביניהם צפוי להתלהט ולהיות מוכרע ביום שבת בצונקולאן. הייז'דאל ממשיך לקפץ מעלה מהמקום התשיעי לשביעי, אך מרוחק מדי מהדוכן (4.32), ואף מהחמישיה, בהילקח שביום שבת אין הוא צפוי לשפר מיקומו מול המטפסים הבכירים. קלדרמן נחלש בימים האחרונים (ממוקם באותו מקום אך מאבד זמן – עתה 4.37  ואתמול 4.06, אך קלדרמן יודע לטפס לבד, אמנם כמה מהר קשה לדעת אך ספק אם יעמוד בלחצי השיפוע ביום שבת – מקום בעשירייה יהווה תוצאה מרשימה ושיפור בעבורו (מקום 17 בשנה שעברה). סוגר את הטבלה קיזרלובסקי (8.33), שמחזיק עדיין מעמד ומצליח להיצמד בקרנות העשירייה, אך יפסיד ביום שישי זמן רב. הקרואטי למרות זאת צפוי לשמור על מקומו, כפי שהקרוב לו ביותר מרוחק ממנו מרחק רב מדי בכדי לאיים (ווירמו במקום ה- 11 מרוחק 15.58), ולטפס הוא יודע ויכול.


סשה ברון כהן פביו ארו

קטע 16, עדיין ללא פתרון:

Kiserlovski: "They are not champions. They deserve to be penalized 20 mins'
בדבוקה יש עתה רגשות מעורבים, כמו גם לכול היתר – בעלי הקבוצות והצופים – יש כאלה שממשיכים הלאה מבלי להעיף מבט לאחור – 'מה לעשות, זה קורה...', ואף מוסיפים לכך צידוקים מצידוקים שונים - למשל משפטים מסוג המשפטים המתחילים ב: מי שרוצה לנצח אסור לו – XXX , שאותם כמובן צריכים להשלים, מן מבחן פתע בלשון, או בהגיון, או שמא דווקא באתיקה. הם בוחרים וממלאים את החסר בחלקי סיומת שונים, וחלקם, אמנם רק הקטן, אף בוחר בסיומות שאינן משוללות כול יסוד, והן עלולות להישמע כברות טעם, אך רובם שולפים, במהירות, כפי הנהוג במשחקי אסוציאציה, סיומות אחרות, ואז אף מתעקשים שאין כול פסול בתשובתם – 'התשובה שלי נכונה כמו כול תשובה אחרת... למה דווקא התשובה שלך נכונה יותר משלי?'.
אך לכול אלה העונים דווקא מאוד קל לענות: אכן כול תשובה יכולה להיות סבירה אך היא סבירה רק כול היא עומדת במגבלות מסוימות, בתנאי שהיא שומרת על כללים, כללי אתיקה בסיסיים: אסור לעבור על כללי התחרות.
חייבים אמנם עדיין לאפשר לשלושה (בקבוצה היורדת בהר ועושה אחרי כן את דרכה ביחד עד למרגלות הטיפוס האחרון היו עוד שלושה רוכבים נוספים) להנות מהספק, שאותו אי מילוי כללים נעשה באופן תמים, ללא ניסיון להשיג יתרון תוך עבירה מודעת על הכללים. שיהיה – כול הבוחר להאמין בכך שקווינטאנה וחבורת השלושה, ואף אנשי קבוצותיהם (שלהם היו רכבים אף בחלקים אחרים של המסלול ולא רק בחבורה הקדמית) כלל לא היו מודעים למצב שיעשה זאת, שיאמין (אמונה שכזו אינה בלתי משמעותית כיוון שתשפיע מעתה ולהבא על מעמדם - לפחות על מעמדו של קוויטאנה - בדבוקה המקצוענית ובעיני הצופים), אך זה כלל אינו משנה. מה שמשנה ומכריע כאן היא העובדה שהוראות הועברו (ברדיו המרוץ, ואף הוראות די מפורשות), הוראות שחלק מהמתחרים לא מילאו, ואף בהילקח שהיו אלו הוראות שהיו על דעתם של רק חלק מבעלי סמכויות ניהול המרוץ או שהיו הן של כולם, ורכשו על ידי אי מילואן יתרון, ואת אותו יתרון (בעצם רק חלק ממנו, כפי שיודעים כולם וכפי שמדייק מארטינלי (בהמשך) בהסברו, שההחזרה המבוקשת של זמן שנרכש בתחתית הסטלביו היא לעולם חלקית) מבקשים עתה להחזיר.

נפגשים בחצר
מה יש למנהלי הקבוצות ולנציג ארגון הקבוצות להגיד:
מרטינלי, אסטנה:
"Race radio was unequivocal"
Yesterday, if Quintana had started the climb with the other favourites, he would never have had four minutes of an advantage. That’s the truth. It would never have happened. Never,"
"If Quintana had attacked on the final climb, Uran could have responded, or Aru. He might still have won, but not by four minutes, that’s for sure."
Luuc Eisenga, נשיא הAIGCP
“I think it is a matter of the organiser and the UCI taking the demands of the teams seriously in this matter… It is not in our hands now, it is up to them to respond.”
איגוד הקבוצות דרש ביום רביעי לקזז מזמניהם של שלושת המרוויחים הגדולים, אך ה - UCI סירבה. כפי שהולך ומתברר, ההוראה שניתנה לפני הפסגה בסטלביו לגבי ההגבלות בירידה אחריה ניתנה על ידי מארגני המרוץ, אך מבלי ששיתפו ביקשו או התייעצו עם הקומיסרים – אותם השופטים שמייצגים את ה- UCI במרוץ. עתה מתווספת טענה שהערעור הוגש שלא במסגרת הזמן המותר, אך טענה זו נשללת מכול וכול על ידי הקבוצות. לדברי Eisenga, השגות החלו להשמיע הקבוצות כבר במשך הקטע עצמו –
“As soon as it happened there were protests,”
"They couldn’t have reacted any sooner. They also protested again as soon as the commissaires and the organisers didn’t correct the times"
It’s not enough for Mauro Vegni [the Giro d’Italia race organiser] to say that his intention of a different one to what Radio Tour announced. If the organiser heard something other than what he meant being broadcast, he should have corrected it right away. They didn’t do that.
All teams had agreed that what happened wasn’t in compliance with fair sportsmanship. That is why they demanded that the results were revised.”
“Ultimately it is the UCI that has to make the call if they want to change something or not, It is in their hands. But I think teams wanting to have fair play is something that everybody should want"
עד כה לא פורסמה הודעה רשמית מטעם מארגני המרוץ.
ג'ים אוקוביץ', BMC
מנהל קבוצת BMC אומר שהקבוצות הסכימו פה אחד שיופחת מזמניהם של השלושה אותו הזמן שהרוויחו בירידה:
“The request was unanimous by the by all teams that the time for the gap for the three leaders would be taken at the bottom of the descent".
אך הוא מוסיף פרט מעניין - אמנם נציגי ה- UCI דחו את הבקשה אך דווקא מארגני המרוץ קיבלוה:
“Everybody agreed to that. That’s what was presented to the UCI jury, and the UCI jury denied the request. The [race] organization [RCS Sport] accepted the request.”
אז על כמה זמן מדובר?
אוקוביץ' אומר שבין 90 שנ' ל - 2 דק':
“Nobody had an exact number when we were meeting, but the consensus was somewhere between 90 seconds to two minutes,”

קטע 19, 26.8 קמ', ITT, Bassano de Grappa-Cima Grappa



קטע הטיפוס נגד שעון בין ה- 26.8 הקמ', יומיים לפני סיום המרוץ, עשוי להכריע ולקבוע את סדר המתייצבים על הדוכן בסיומו, ביום ראשון. אך אם כתוצאה מביצועים יוצאי דופן של אוראן שוב, ביצועים דומים לביצועים שהפגין בקטע הקודם נגד השעון, בקטע 12, יצטמצם הפער הקיים היום בינו לבין קווינטאנה (1.41 דק') למידת זמן מצומצמת הרבה יותר, צפוי יום התחרויות האחרון (לפני הרכיבה המלכותית לכיוון טרייסטה ביום ראשון), בשבת, לקיים מפגש טיטאנים קולומביאני על הניצחון, אולי אף ממש עד לקו הסיום של הפסגה האחרונה, בצונקולאן.
7.5 הקמ' הראשונים של הקטע מישוריים כמעט לחלוטין, וזה אולי המקום היחידי שלאוראן יש יתרון על שאר הבכירים המטפסים (אולי רק לא על הייז'דאל ומייקה), וכאן הוא יכול להרוויח זמן, אך למעט שתי הפוגות, אחת בת 2.5 קמ', 17.5 קמ' בתוך הקטע, והשניה קצרה הרבה יותר (500 מ') לאחר 22 קמ', שאז מתחלף השיפוע החד ב'שיפוע כוזב' (False flat), הרי ששאר הטיפוס הוא טיפוס מסובך ותלול עד מאוד. כול שנשאר לרוכבים הוא להתפלל – קודם כול להתפלל שלא יסבלו תקלה טכנית, ואז להמשיך ולהתפלל שכוחם, אם באמת יצליחו להביאו לידי ביטוי, יספיק בכדי להשיג יתרון על האחרים.
קשה לראות את אוראן משיג כאן, אם בכלל, יתרון על קוויטאנה.

עוד קצת


מי מבקר אתמול במרוץ?


לפי דבריו של איש אסטוריאס, הקבוצה שלו תקרום עור בקרוב, אך לדברי מקורות יודעי דבר כבר מאוחר מדי ביחס ל-2015, והכוכבים הגדולים כבר מחויבים בשלב זה לְקבוצות.

'מאחורי הבמה' – האוריקה, קטעים 11,12,13



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה