"On paper the first
two Giro weeks are less tough than the past years. The final week is as hard as
ever”, Bart Leysen, Lotto Belisol DS
המסלול
קטע 1, TTT, *** 21.7
קמ, Belfast-Belfast, צפון אירלנד
נגד שעון קבוצתי בבלפסט, 21.7 קמ, ולמועמדים
הבכירים אסור יהיה להפסיד זמן, כמה שפחות, אך לא במחיר של הימורים – לא עכשיו –
הקטע מדורג בדירוג שלושה כוכבים מה שאומר שהוא מורכב טכנית. מזג אוויר, מזג אוויר.
קטע 2, **, 218 קמ, Belfast-Belfast,
צפון אירלנד
הקטע הראשון בדרכים, 218 קמ מבלפסט לחלק הצפוני
מזרחי של האי ובחזרה לבלפסט. טופוגראפית ללא בעיות מיוחדות - שתי קטגוריות ברביעית
לא ימנעו סיום מאיצים המוני בעיר אחרה"צ אך הקרבה לאוקיאנוס עשויה להקשות על הקבוצות לבצע
מלאכתם. 200 מ לסיום פניית 90 שמאלה תשאיר את רוב המאיצים הבכירים לראש בראש עד
לקו.
קטע 3, *, 187 קמ, Armagh-Dablin
המרוץ עובר מצפון אירלנד לרפובליקה האירית (Poblacht na hÉireann).
עוד קטע שטוח, ושוב שתיים ברביעית והקרבה לים והרוח לא ימנעו סיום מאיצים. ישורת
כמעט מלאה מקילומטר לסיום מופרעת רק על ידי צ'יקן, 250 מ לפני הקו - ראש בראש
מאיצים.
קטע 4, *, 121 קמ, Giovinazzo-Bari
יום מנוחה מוקדם שאושר על ידי ה'שלטונות' מאפשר
מעבר חלק בחזרה לאיטליה, וישר לחוף הים האדריאטי. קטע קצר+יום המנוחה+המישור (ועל
אף הרוח) אומר קטע מהיר וסיום מאיצים. הרכבות יורידו את המאיצים הבכירים ממש קרוב
לקו לראש בראש מאיצים.
קטע 5, ***, 203 קמ, Taranto-Viggiano
מעיר הנמל טאראנטו השקועה בלב קימור העקב ועד
לויג'אנו, 203 קמ צפון מערבה. קטע שלושה כוכבים עם טרטור קל בסיום עם שתיים
ברביעית - הפסגה השניה הינה גם קו הסיום של הקטע ותמנע מהמאיצים לחזור על תעלוליהם
מהימים הקודמים של המרוץ. הטיפוס קצר אך מתמיר ממש לתוך הקו (~8%), ואנשי הדירוג
הכללי ינסו לשלוח מגיניהם בכדי שלא לאפשר ליריבים רווח של בונוס זמן.
קטע 6, **, 203 קמ, Sassano-Montecassino
הג'ירו עובר מהצד האדריאטי לצד הטיראני של המגף.
שוב קטע עם סיום פסגה ושוב תיכפה על המאיצים היעדרות, ועדיין קשה להאמין שלקבוצת
בריחה תתאפשר אפשרות לשרוד. הפעם הקטע מסתיים בטיפוס של 8.5 קמ בקטגוריה שנייה, ללא
התללות פנימיות חריפות, כך ששוב קבוצות הבכירים יעשו כול מאמץ בכדי למנוע מקבוצות
הבכירים האחרות בונוסים ויאפשרו/יעודדו את 'קבוצות-צייד-הקטעים' לגניבת תהילה.
שוב קטע שני כוכבים, הפעם ללא סיום פסגה. מלבד טרטור טופוגראפי מסוים
לאורך הקטע, שמשמעותו לצורך הערכות וחישובי מנצחים מתחיל בקילומטר ה- 135 ומסתיים
בטיפוס לרביעית בקילומטר ה- 171, הקטע לא מסובך עד כדי למנוע סיום מאיצים. לקבוצות
המאיצים יישאר מספיק זמן ומרחק (~ 40 קמ) בכדי למנוע מבורחים להצליח להימלט.
הקילומטר האחרון ללא בעיות טכניות מיוחדות וקשיים כאלו קצת לפני כן עדיין לא ימנעו
מכולם להגיע בזמן.
קטע 8, ****, 179 קמ, Foligno-Montecopiolo
סוף השבוע השני של הג'ירו והמרוץ קופץ למים הקרים
- קטע ארבעה כוכבים ראשון ידחוף אליהם את מתמודדי הדירוג הכללי וגם שאר קטני גוף.
120 הקילומטרים הראשונים הינם מישוריים ולא יצמיחו קבוצת בריחה בעלת תוחלת, אך
הטיפוס בקילומטר ה-143 ל- Cippo di Carpegna, בהחלט עשוי לשמש מקפצה
לאחת כזאת, על אף שספק אם המרחק הקצר שנותר עד לקו והמהמורות הנותרות יספיקו. הטיפוס
הוא טיפוס של ~ 8 קמ, שמתמיר לאחר 2.5 קמ במקפצה
קצרה ל- 14%, וממשיך עד לסופו בשיפוע 'מתון' יותר של 10%.
לאחר הפסגה יצללו הרוכבים ~ 20 קמ מטה עד לעמק,
ואז יתחילו לטפס שוב. עתה, למעט הרפיית ביניים לאחר טיפוס הראשון בקטגוריה השנייה,
הם יתקלו בטיפוס המורכב ביותר עד כה במרוץ – טיפוס של ~ 6.5 קמ בראשונה, שכולל את
כול האלמנטים, ואף מסתיים בראמפה תלולה בקיצו – 500 מ' ב- 14%.
אמנם המרוץ עדיין מרוחק מהשבוע האחרון הקשה אך
אין לשלול היעלמות ואיבוד רלוונטיות למאבק החשוב כבר עתה של חלק מבעלי היומרות להן.
קטע 9, ***, 172 קמ, Lugo- Sestola
קטע שלושה כוכבים יום לפני יום המנוחה השני של
המרוץ, שיפגיש את הרוכבים עם שלושה טיפוסי קטגוריות (אך לא עם הראשונה), עשוי
לאפשר סוף כול סוף לקבוצת בריחה סיכוי לשרוד עד לקו. שילוב הטרטור הראשון של היום
- טיפוס בשלישית לאחר 123 קמ' - עם השני - טיפוס ברביעית לאחר 148 קמ – יאפשר
מקפצות 'ראויות' לבריחה, והעובדה שהטיפוס המסיים אמנם ארוך אך למעט חלק פנימי תלול
( ~ 9% ממוצע) שומר על שיפוע מתון יותר (סביב ה – 5%) עשוי להשאיר לקבוצה אוויר
מספק.
קטע 10, *, 173 קמ, Modena-Salsomaggiore Terme
קטע מאיצים מישורי יפגיש שוב את המהירים אחד מול
השני ראש בראש. הסיבוך היחיד בסיום הינו פנייה ימנית חדה כ ~ 750 מ לסיום – עדיין
חלק מהרכבות יהיו נוכחות גם אחריו וישחררו את המאיצים ממש לתוך הקו.
קטע 11,***, 249 קמ, Collecchio-Savona
הקטע הארוך בג'ירו, 249 קמ, והמרוץ פוגש את הים
(ואת הרוח המנשבת מהים) בפעם האחרונה לפני שיפליג להרים, והפעם את חוף הים הליגורי
בצפון מערב חצי האי. קטע שלושה כוכבים עם שני טיפוסים בקטגוריה שנייה. ספק אם
הטיפוס הראשון והטרטורים העוקבים יאפשרו לקבוצת בריחה לרכוש יתרון זמני מספיק, וכך
יוותר לבעלי יומרות שאינם מטפסים רק הטיפוס השני, לשנייה, ~ 30 קמ לסיום, בכדי
להרוויח זמן וסיכויים לצלוח עד לקו, אך המנסים יאלצו לצלול לכיוון הקו בסאבונה
ולצלוח ירידה טכנית מורכבת בכדי לשמור על יתרונם. ניצחון מבריחה מצומצמת בעיר.
קטע 12, ITT, ****, 41.9 קמ, Barbaresco-Barolo
כול בעלי יומרות לעלות על הדוכן בטרייסטה יהיו
חייבים קודם לכן לצלוח את נגד השעון הזה. הקטע, למזלם של חלק, מטה חסד מסוים
למטפסים, חסד חלקי, ויאפשר להם שלא לאבד עולמם (שוב) עקב מגבלותיהם המסוימות.
הקטע אולי לא מורכב עד מאוד, טופוגראפית – טיפוס
קטגוריה אחד בלבד (רביעית לאחר 12 קמ'), אך אף כי ללא סיווג מופיעים בו לקראת סופו
מספר טלטלות שמשאירות לפוריטו רודריגאז ו'בני מינו' טווח מזעור נזקים די נרחב. על
זאת יש להוסיף שהקטע אף מסובך טכנית, דבר שיקשה על האחרים לשקוע לתוך אותה
קונפיגורציה היפנוטית מסוכנת (ומהירה) לזמן רב מידי.
קטע 13,
**, 157 קמ, Fossano-Rivarolo Canavese
הג'ירו זורק עוד עצם בכדי לנסות למשוך את הבכירים
אליו (ומצליח, חלקית). אמנם הקטע נראה די שטוח, אך ההרעדה המסוימת קשה להאמין שתמנע
סיום מאיצים.
קטע 14, ****, 164 קמ', Aglie-Oropa
הפיראט פאנטני, עדיין לבוש כהלכה,
נותן כיתת אומן בקטע 19 ב-99 בעליה למנזר באורופה
מים קרים. קטע ארבעה כוכבים עם הסיום המפורסם
למנזר באורופה חונך את שלב ההכרעה - המרוץ האמיתי למקומות בדוכן בטרייסטה מתחיל
כאן.
קטגוריה שלישית+שניה+פעמיים בראשונה, כולל הטיפוס
אל הקו עצמו (אף יתר הקטע אינו מישורי) יגרום לאינטנסיביות, לפחות בחלק המסיים
לכיוון המנזר עם ה-12 קמ' וכול הראמפות הפנימיות החוזרות
ונשנות, ואם כך הרי שקבוצת בריחה מאוחרת, אם תצלח ותתגבש בחלק המסיים של הטיפוס
הקודם קודם לכן לפסגה ב- Bielmonte (18 קמ' בקטגוריה שנייה)
יתכן סיכוי לסיים בזמן.
קטע 15, ****, 225 קמ, Valdengo-Plan di Montecampione
קטע אחרון לפני יום המנוחה (האחרון) במרוץ.
רוכבים באלפים, צפונית לברגאמו (לומברדיה). קטע מישורי, 225 קמ, עם טיפוס אחד
בקטגוריה ראשונה למונטקמפיונה בסיום – 20 קמ בממוצע של 7.5%, שבמקרה זה הממוצע די
דומה לשיפוע האקטואלי ~ 8% קבוע. לקבוצות בריחה אין תחנות יציאה כך שהמרוץ יגיע
ביחד למרגלות הטיפוס והדבוקה תלך ותתפורר לה לרגלי המטפסים החזקים והשיפוע המתמשך.
קטע 16, *****,
139 קמ', Ponte di Legno-Val Martello/Martelltal
חמישה כוכבים, מים עמוקים מאוד – כעת אין מדובר
בסיכוי להינצל מטביעה – או שאתה יודע לשחות נגד השיפוע או שתסתפק במינֵי תמונות
למזכרת מהג'ירו שנת 2014 (גם זה הרבה!).
קטע קצר, 139
קמ', אך עם סיבוך טופוגראפי קשה במיוחד – שלוש פסגות באלפים הדולומיטים בקטגוריה
הראשונה, שכוללות את מעבר הגאביה מיד בתחילה (17.3 קמ ב- 8% ממוצע), טיפוס למעבר
הסטלביו (Cima Coppi - הפסגה הגבוהה בג'ירו
השנה, 21.5 קמ ב- 7.1% ממוצע) מיד לאחר
כך, וסיום עם הטיפוס ל – Martello (23 קמ במעלה ההר ב-22.7
קמ ב-6.1%). קטע מסוג זה יאפשר לקבוצת בריחה להתגבש ולרכוש יתרון מספק בכדי להספיק
ולסיים בזמן – הבכירים לא יעשו שטויות ויחכו לטיפוס האחרון בכדי לשחק ת'משחקים
שלהם מבלי להסתכן רגע קודם לכן.
גַבְיָה - הרוב בחום ואדום
מעבר הסטלביו
מַרְטֵלוֹ - הרבה קילומטרים בשלל צבעים
קטע 17, **, 208
קמ, Sernonico-Vitorio Veneto
קטע הרפיה של שני כוכבים, 208 קמ עם שלושה
טיפוסים בקטגוריה הרביעית – טרטור מתמשך כמעט לכול אורך הקטע. הקבוצות יעשו מאמצים
שלא לתת למאיצים סיכויים להתקרב עם חזית המרוץ לאזור הקו, וכול מי שלא הספיק
עדיין, מסיבות כאלה ואחרות, ינסה לעשות זאת כעת, כך שהמאבקים המעניינים על הזכות
להימנות על קבוצת הבריחה יתכנו עוד טרם מעבר השידור הישיר לצפון איטליה.
קטע 18, ****, 171 קמ, Belluno-Rifugio Panarota
עתה נשארו רק שלושה קטעי הכרעה, שמתוכם שניים
בהרים הגבוהים וקטע ITT אחד, כך שלא נשארו שום
ברירות אלא להמשיך ולטפס, מבלי להרפות – המרוץ יכול ללכת לאיבוד בכמה רגעים של
חוסר ריכוז.
קבוצת בריחה תצא לדרך במעבר סאן פלגרינו, הטיפוס
הראשון של היום, בראשונה, עם סיכויים בלתי מבוטלים להגיע בזמן לקו, אך המתמודדים
ימשיכו ויחכו לטיפוס המסיים למנזר בפאנארוטה – טיפוס בקטגוריה ראשונה - ארוך (16 קמ), בממוצע של 8%, שיחייב את הבכירים
בפקיחת עין האחד על השני, וזה גם מה שיקרה – הטיפוס העוקב הוא כבר נגד השעון ביום
שלמחרת, וכולם זקוקים לכול טיפת אנרגיה למענו.
הדרך העולה למנזר בפאנארוטה (לעיתים נדמה שצהוב זה נעים)
קטע 19, *****, 26.8 קמ, Bassano del Grappa-Cima Grappa
חמישה כוכבים. המרוץ מבקר באזור מקור הגראפה
במחוז וֶנֶטו. קטע נגד שעון בטיפוס, מסובך, מלא ראמפות, המרוץ יוכרע בקטע זה -
מקום וזמן אחר כבר אין – המאמץ הכרוך בהשגת תוצאה טובה בקטע לא יאפשר לרכז מאמצים
גדולים בקטע העוקב למחרת.
קטע 20, *****, 167 קמ, Maniago-Monte zoncolan
כול מה שמעניין את הבכירים לאחר המאמצים של הקטע
הקודם הוא לעבור את הקטע העכשווי בשלום, כך שסיכוייה של קבוצת בריחה מצוינים. אמנם
הקטע מציג מספר טיפוסים 'מעניינים', אך ספק אם הרוכבים שנותרו במרוץ בעלי און
מספיק בכדי להתמודד מולם– כול מה שהם רוצים זה להגיע לטרייסטה כבר, וספק אם מישהו
ינסה לעשות מעשה.
קטע 21, *, 172 קמ, Gemona del Friuli-Trieste
המרוץ מסתיים בשמונה הקפות של מסלול
בעיר טרייסטה, והוא באופן מסורתי קטע לסיום מאיצים – הראמפה בתוך המסלול ( ~600 מ
בשיפוע של 5%) לא אמורה למנוע זאת, כך שהשאלה היחידה היא מי מהמאיצים נשאר בכלל
במרוץ לאחר השבוע האחרון: לא הרבה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה