יום שני, 19 במאי 2014

קטע 9, מה ראינו, ומה צריך אוונס בכדי לנצח, ועוד קצת

RIPOSO - מנוחה

קטע 9, מה ראינו

המרוץ המקדים. קבוצת בריחה לקח לה זמן לצאת לדרך ְ ~ 50 קמ: ברירת המורשים, ולדרך יצאה אז קבוצה מורחבת של 14 רוכבים, שמצליחה להתרחק מהדבוקה, שבחודה רוכבת כול העת BMC ומאפשרת כול זאת. הפער גדל בשלב מסוים עד ליותר מ -8 דק', אך עם תחילת הטיפוס הראשון של היום ל – Sant’Antonio, ~ 60 קמ' לסיום, הוא יורד ל~ 6.30 דק'. בשלב זה ניסיונות של מספר קבוצות (אפילו גארמין הצטרפו...) לכווצו לא עלו מאוד יפה, אך עם התקדמות הקטע, 35 קמ' לסיום הוא יורד (BMC שוב בחזית)  לקצת יותר מ- 5 דק' – ועדיין נשארו שני טיפוסים לטפס. בטיפוס הבא, שוב הדבוקה מגבירה קצב ומצליחה להוריד את הפער ל ~ 3.30 דק'. 3 קמ' לפני התחלת הטיפוס האחרון והארוך של היום לססטולה, קפץ פיטר ווינינג של אוריקה ועזב את קבוצת הבריחה שהיה אחד מחבריה, אך נראה מתקשה, ואליו הצטרף לאחר זמן לא רב דוויד מלאקארנה, האיטלקי של יורופקאר, והם החלו לעשות את דרכם בהר, משתפים היטב פעולה.
5 קמ' לסיום קפץ דומיניקו פוזוביבו, מצליח לנתק עצמו מהדבוקה, שאינה מגיבה, והחל מתרחק במהירות בקצב גבוה במעלה ההר. ווינינג מצליח להכניע בסוף את מלאקארנה במאוץ אל הקו ולנצח - אוריקה כבר עם משולשת!. מאחור פוזוביבו לוקח בסיום 26 שנ' (30 עם הבונוס) למתמודדים הבכירים, וקופץ בדירוג הכללי מהמקום העשירי לרביעי, 1.20 אחרי אוונס.
Garzelli:"Pozzovivo can win this #giro


פרחים וורודים

מה צריך אוונס בכדי לנצח?
קודם כול לשמור על עצמו, אבל גם על הקבוצה. ה – BMC, שהולכת וצוברת בטחון מיום ליום עם התמצבותו של אוונס בראשות המרוץ, סיפקה עד כה ונראה שגם תספק הגנה, וניסיונו הרב של אוונס בהחלט יוסיף – אוונס ידע תמיד איפה הוא רוצה/מעדיף לרכב: בחזית, וזה המקום היחיד שבו הוא גם חייב להיות רוב הזמן. על השאלה האם ההשתלטות על החולצה הוורודה בשלב מוקדם (יחסית) טובה בשבילו, הרי במקרה של אוונס, שנוטה להילחץ מחוסר שליטה בנעשה, התשובה היא כן.
נגד שעון. אוונס יהיה חייב להשיג עוד זמן מול יריביו הישירים בקטע נגד השעון ביום חמישי השבוע, בברולו – בקטע הבא נגד שעון, לקראת סוף המרוץ, בגראפה, כלל אין בטחון שלאוונס יתרונות מול יריביו המטפסים. כניסה לחלק המכריע של המרוץ שמתחיל ביום שבת הקרוב, באורופה, באם תעשה עם יתרון משמעותי בזמן תעניק לאוונס לא רק כושר תמרון נרחב יותר אלא תחייב את מתחריו בהתקפות – והתקפות בהרים הגבוהים, ממרחק, ידועה כוונתם אך לא תמיד תוחלתם.
ומה צריכים האחרים בכדי למנוע מאוונס לנצח?
לתקוף, כול הזמן, בלי סוף, מרחוק ומקרוב, ביחד ולחוד, בשיפוע חד ובשיפוע מתון, כאשר יש סיכוי וגם כאשר נדמה שכלל אין – להתקיף להתקיף להתקיף – לא לחכות ולא להמתין – להתקיף.

ועוד משהו

הצעה ל'חוק' של מר ווגיליוס
New rule proposal: If a climb ends at a ski station it cannot be classified second category.

אוסטרלי בוורוד משתין ליד הדלת של האדון ורדינון וגברת ורדית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה