יום שבת, 10 במאי 2014

מי הפסיד ומי הרוויח אתמול ומה צפוי היום

TTT, קטע 1, מי הפסיד ומי הרוויח

גארמין שארפ. קשה לדעת את מי מרוכביהם הגארמין שארפ תכננו לשחרר בדרך, לאחר מילוי חלקו, אך ידוע היטב עם מי הם רצו להגיע לקו, בזמן, ללא פיגור גדול מדי מהמתחרים האחרים, אך בסיומו של יום המרוץ הראשון של הג'ירו בבלפסט הם לא משיגים אף לא אחת ממטרותיהם; לא זו אף זו – הגארמין שארפ 'משחררים' עתה, בעל כורח, גם מהמרוץ עצמו אך אף לזמן החלמה בעקבות הפציעה שממנה סבל (שבר בעצם הבריח שמצריך ניתוח), את דן מרטין (וגם את קולדו פרננדז), אך אף בכך לא התנקו, והרוכב החמישי של הקבוצה שחוצה את הקו, הרוכב ש'מפעיל' את הזמן הקבוצתי, עושה זאת בפיגור כה רב (3.26 דק' מזמן המנצחים) שלמעשה מוציא את הקבוצה ממאבק הדירוג הכללי ומהמרוץ עצמו (קשה לשער שה'פירורים' הנותרים בדמות צייד של אחד הקטעים, אם יצלח כלל, ישנה משהו).
אוריקה גרינאדג'. תנאי מרוץ אידיאלים – טמפרטורות נוחות, כביש יבש, קהל עצום – השתנו ככול שקטע ה–TTT התקדם, הופכים את המשטח לחלקלק, מסוכן, מאפשרים כך לאוריקה רווח מן ההפקר; אוריקה הייתה הקבוצה היחידה מבין המועמדות לניצחון טרום הקטע שהצליחה למלט את נפשה ולסיים 'בזמן', לפני פרעות הגשם, ולהשתמש ביתרון זה של כביש יבש על מנת לנצח ולהלביש את רוכבה הוותיק הקנדי סוויין טופט בוורוד; וכך, כפי שגארמין מאבדים מרוצם ברגע, הקבוצה האוסטרלית קונה אותו רגעים ספורים קודם לכן.
מי עוד? בראש רשימת המפסידים של אתמול ניצב שוב במקום המוכר לו כה טוב מהעבר פוריטו רודריגז (קטיושה מסיימת את הקטע בפיגור של 1.33 דק מהמנצחים), אך הוא לא שם לבדו; קווינטאנה ומוביסטאר מסיימת בפיגור של 0.55 דק'; לאמפרה של קונגו וניימיץ' בפיגור של 1.20 דק'; AG2R של פוזוביבו 0.58 דק'; לעומתם אוראן והאומגה מסיימים 5 שנ' אחרי האוריקה (בגשם); אוונס וה- BMC מסיימים, 7 שנ' אחרי המנצחים; טינקוף של מייקה ורוש 23 שנ' אחרי אוריקה, ואסטנה של סקרפוני 38 שנ – לא פה ולא שם.

מה צפוי

קטע 2, 219 קמ, בלפסט- בלפסט.
המרוץ יוצא מבלפסט לחלק הצפוני של האי וחוזר לעיר בסיום. על פניו קטע מישורי 'פשוט' – 219 קמ מישוריים + שני טיפוסים קלים (רביעית) - האחרון מרוחק מספיק מהקו – 'קטע מאיצים' - אך תנאי מזג אוויר הסוערים הצפויים היום, במיוחד הרוחות הדרומיות בצמידות לחוף המזרחי של האי בדרך חזרה לבלפסט עלולים לטרוף ת'קלפים ולשמש כר מלכודות לקבוצות החזקות שעשויות לנצל את ההזדמנות ולנסות להחזיר לעצמן חלק מהזמן האבוד של אתמול ולמנוע על ידי כך סיום משותף של המאיצים.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה