יום שני, 26 במאי 2014

קטע 15, ארו מנצח ואוראן שולט, ועוד קצת ׁ(גם איך נראה מעבר הגביה היום בבוקר)

ניבלי ארו מנצח בהר האלופים

לאחר ציפייה ממושכת - מורטת עצבים בחלקה – השערות, ניחושים, מראות מתעתעים - קשים בחלקם - הנחות מבוססות, הכרחיות, חד-משמעיות, ו-15 קטעים, ניתן לומר עתה סוף סוף, בוודאות מוחלטת, חסרת כול ספק, שהרבה עדיין לא ידוע.
אוראן, הנעלם הגדול. באופן משונה במקצת, הנעלם הגדול בתחרות הוא דווקא מובילה, אוראן. נדמה שאוראן מסתיר משהו. אם כך הוא, ומה שאנו רואים זה מה שיש (לאוראן לתת), אזי הוא מצליח להסתיר זאת מהמתחרים - אחרת היו מתקיפים אותו יותר, ואם אחרת, ואוראן מנצל רק את מה שהוא זקוק לו בכול שלב נתון, הרי שטוב הם עושים שלא מסתבכים היריבים יותר, צוללים לאותו חוסר איזון פרוע בהר, ואובדים – הרי אז היה הפסדם גדול הרבה יותר. בשני המקרים נמצא שקיימת כאן חוסר הבנה, גם של הצופים, וגם של המתמודדים האחרים (ומנהלי הקבוצות), אך התוצאה זהה: אוראן שולט. אולי רמז לכך ניתן למצוא בחילופי הדברים של אוראן מול אחד המראיינים אחרי הקטע - "You lost time on Aru & Nairo, yet your lead has increased." Rigo: "You're beginning to understand!"
אוראן שולט. אם לאחר קטע 15 התגנב לו חשש לחלק, או תקווה לאחרים, שמא אוראן נחלש, הרי שבקטע 16 התגנב חשש אחר – שמא אוראן משחק משחקים – ירצה ייתן לא ירצה ייקח – כפי שבקטע 15 נתן לחלק, הרי בקטע 16 לקח בחזרה (בן חסותו קווינטאנה הוא היוצא מן הכלל היחידי). אמנם לפי דבריו הוא רכב בשני הקטעים בהתאם למגבלותיו, הרי שבכדי לפענח את תשובותיו חייבים להוסיף רשמים מהראיונות שהעניק. אוראן מתגלה כאיש נעים הליכות, חד, אינטליגנטי, סבלני, חביב, כנה (למי שמוכן לקנות 'כנותו' זו), בעל הומור (מוצלח), ובעל טעם (כובע גרב של הקבוצה מקיף את ראשו, עמוק מתחת לאוזניו, קצוות מחלפות ראשו גולשות החוצה, לצדדים), עונה חליפות בספרדית ואיטלקית שוטפת– אז למי מאמינים? אוראן שולט!.


ארו מנצח אתמול ב'הר האלופים', אך יהיה חייב לפני שהוא מודה למוריו ופטרוניו לומר יפה תודה ללוקה שינטו, המנהל הספורטיבי של נרי סוטולי – בלעדיו זה אולי לא היה קורה. וזה מופע אימים, שאמנם חוזר על עצמו כבר פעם שנייה בג'ירו השנה - לא תמות נפשי כי אם תמות נפשכם – אמנם חוקי, ואפילו מוכר, אם כי כבר נדיר כיום (כלל לא יעלה על הדעת בסיבוב הצרפתי למשל, בוודאי במידה דומה של בוטות). אך איטליה אינה צרפת, וקבוצות הדרג השני האיטלקיות דמן חם, לעיתים חם מדי, והן אינן מחויבות במידת המחויבות המוחלטת של מקבילותיהן הצרפתיות לשליטי הסבב מפאריס, ה- ASO. וכך, לאחר שקבוצת הבריחה הצליחה לפתוח פער של ~ 10 דק (80 קמ לסיום), כול זאת כשהיא מתקדמת בקצב מופרך של ~ 44 קמש לעבר הטיפוס, הופיעה קבוצתו של שינטו בחזית הדבוקה והחלה מכרסמת בו בנגיסות גסות. כשהחל הטיפוס להר האלופים לא נשאר בידי קבוצת הבריחה הרבה (2.30 דק'), וגורלה נחרץ לאבדון.
ארו כבר סומן לא פעם (ניבלי) כדבר הבא, והסיטואציה לא ממעיטה מהישגו (מה עוד שבחישוב הזמנים כלל אין בטחון שגם פער גדול הרבה יותר של הבורחים בכניסה לטיפוס היה משנה הרבה), הוא קפץ קפיצתו הקטלנית מחוד המרוץ כאשר היה הוא כבר מדולל, גבוה בהר, מנהל את קרבות ההכרעה הפנימיים של טובי המתמודדים בג'ירו השנה, ואין זה כלל עניין של מה בכך.

"סחטיין ילד"

מה השתנה? אוראן מגדיל את הפער מהדולקים אחריו (למעט קווינטאנה וארו), אך אלו מרוחקים ממנו מספיק. השינויים הבולטים בין עשרים המדורגים הראשונים הם כמה:
ארו קופץ ממקום שביעי ערב הקטע לרביעי כעת (מרוחק 2.24 מאוראן)
קווינטאנה מדלג ממקום שישי לחמישי (מצמצם את פערו מאוראן מ– 3.04 ל- 2.40 דק')
פוצוביבו נופל מהרביעי לשישי (2.11 לפני – 2.40 אחרי)
קלדרמן מהחמישי לשביעי (2.33 לפני – 3.04 אחרי)
רולאן וקיזרלובסקי מדלגים כול אחד מקום והם 8 ו- 9 בהתאמה עתה
ופולס נושר מ- 8 ל- 10.

עוד קצת


Duarte:"Strong stage for climbers,wanted to win fir my wife and babies,Aru did a strong attack,hard to close"
  

סבל וצחוק בעלי השפעה דומה על עצבוב הפנים

משהו נכון על האטץ' וקלי

Have to say @robhatchtv really brings out the best in Kelly as a commentator - best he's been in years
@festinagirl You are a very kind soul :)

למה האיטלקים לא מראים את דידי?


Didi "El Diablo"


צפוף - סיכוי לשלג בעת ההגעה מחר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה