יום ראשון, 18 במאי 2014

קטע 8, מה אנחנו יודעים עכשיו. קטע 9, מה צפוי, וגם עוד משהו

זה (כמעט) הכול עניין של תזמון – איך תַּ'מְחלק תַּ'מאמץ. עם סיומו הדרמטי של קטע ההרים הראשון של הג'ירו ניתן כבר להבחין די בבירור במי מהרוכבים עסקינן (בכול הקשור בדירוג הכללי), וגם במי לא.
עד כמה סיום קטע הרים מסובך יכול להיות מתעתע: כמה פעמים בשלבים המאוחרים של קטע 8 נדמה היה שיש ודאות לגבי דמות המנצח:
  •      קודם זו הייתה 'וודאות ארדונדו', שעזב את קבוצת הבריחה המקורית של היום שאליה השתייך בשלב מאוחר, בטיפוס לקארפניה, והלך ופתח פער גדול שהיה נדמה שיספיק לו.  
  •      אחריו התחלפה 'וודאות ארדונדו' ב'וודאות פייר רולאן', שעזב את הדבוקה לפני פסגת הקארפניה במה שהיה נדמה כמהלך חסר סיכוי, אך הצליח, במאמץ הרואי, לתפוס את ארדונדו    2.5 קמ לפני הקו, ואז קפץ קדימה, השאיר את הקולמביאני מאחור ושעט לעבר הקו.
  •      לאחר מכן הופיע דניאל מוראנו, 400 מ' מהקו, ומהירות התקרבותו לרולאן החליפה את 'וודאות רולאן' ב'וודאות מוראנו', לשניות, עד שהוא 'נתקע בקיר'.
  •      ואז היה שם קיזרלובסקי, שקפץ ועבר את מוראנו, והיה נדמה שהוא מלא און ועוצמה – הנה נוספה לה גם 'וודאות קיזרלובסקי'.
  •      ורק אז נצמד אליו אוליסי, ואז גם הבינו כולם שזה שלו - התעתועים החולפים ושלל הוודאויות  הזמניות שבדיעבד, התחלפו בוודאות אחת, מוחלטת יציבה וסופית.


אז מה אנחנו יודעים על בעלי היומרה להגיע כמנצחים לטרייסטה ב – 1.6.2014

לפני שמתחילים לסקור את שנראה בקטע 8, כדי לציין שהכלים הכבדים בעצם מיאנו לשחרר תחמושת רבה, ושמרו עצמם היטב, בוחנים האחד את השני במבטים יותר מאשר במעשים, וכך קשה לדעת את המצב לאשורו, ותועלת מרובה ב'מה היה קורה אילו' הרי אין בה הרבה כיוון שאינה משנה מאום ביחס לפער הזמנים בסיומו של הקטע, ועדיין:

מוביסטאר. במפתיע מוביסטאר נגמרו מוקדם מדי, משאירים את קווינטאנה לבד כבר בטיפוס לקארפניה. בינתיים הוא הסתדר, אך קשה להאמין שלהמשיך לרכב כך לבד בחבורת החוד בהמשך ישמח אותו מדי, ועלול אף למנוע ממנו למצות את יכולתו.

BMCאוונס בוורוד. חדשות טובות לקבוצה האמריקאית/שוויצרית – האם זה יספיק גם בהמשך? אוונס נראה היום מצוין – יציב, רגוע, שולט בעניינים, מה עוד שהקבוצה סיפקה לו אף ערך מוסף – השוויצרי סטיב מורביטו נתן היום לאוונס גב, ממש עד לקו, אך גם סמי סנצ'ז היה שם חלק גדול מהדרך העולה – זה נראה טוב, בהחלט. 




AG2R. פוזוביבו לא לבד – יש עוזרים, עוזרים רציניים. אם וּויֶרמונז ימשיך וילווה את האיטלקי קטן הקומה גם בהמשך, כפי שעשה זאת היום בטיפוס הראשון בקאמפניה, רוכב ומושך את חבורת החוד של המרוץ על גבו, לבד, קילומטרים רבים בשיפועים אנושים, הדבר יאפשר לפוזוביבו יתר מרווח נשימה מנטאלי, וזה חשוב (גם דופון ומונטגוטי היו שם ומשכו במעלה ההר). פוזוביבו נראה שהולך ומשלים את מסלול הלימוד ומתרגל לרכב בחזית הדבוקה העולה מעלה מעלה בהרים (ולא פחות חשוב במקרה שלו אף יורד מטה מטה, ומהר), אך עכשיו, בכדי להתחיל להצפין מהמקום העשירי שבו הוא נמצא צריך גם להתקיף.

טינקוף סאקסו. מייקה לבוש בלבן ונראה מצוין. הפולני כנראה יצא די בסדר מהנפילה בקטע הטבח למונטקאסינו ביום חמישי. לטינקוף סאקסו יש עדיין את רוש שאינו נמצא כבר בתמונת המאבק, והוא חייב יהיה לעזור למייקה ולא להשאירו לבד, עד כמה שהוא מסוגל, וזאת על אף שמייקה יודע לשמור על עצמו ולהתמקם היטב בתוך חבורת החוד כשהדרך עולה, יתר הקבוצה חייבת לרכז סביבו מאמץ במישורי המבוא.

יורופקאר. רולאן נראה טוב. זה כנראה הצירוף של אדמת איטליה והכושר. הצרפתי נראה שהגיע למרוץ עם רגליים טובות, והעובדה שאינו נחשב באיטליה ככוכב גדול/מועמד כפי שהוא במולדת משרת אותו כהלכה. רולאן התקיף את חזית 'מי שנשאר מהדבוקה' קצת לפני מעבר הפסגה בקארפניה, ואז צלל מטה למדרון הטכני, בצד השני, בניסיון להתקרב לארדונדו שברח. ברכיבת סולו הרואית הוא הצליח לתפוס את הקולמביאני שהלך ודעך, לקפוץ ולהשאיר אותו מאחור, וכמעט כמעט לנצח. מעניין יהיה לראות אם רולאן בא לביקור הראשון שלו באיטליה רק בשביל לקחת קטע, או שהוא מנסה ללמוד לרכב מרוץ קטעים ארוך ללא הלחץ של הטור הצרפתי. בינתיים הוא מדורג שלוש עשרה בפער של 2.56, אך לפנינו עוד הרבה קילומטראג' נגד השעון ואף כלל לא הרבה פחות בהרים הגבוהים.
Rolland : "J'y ai cru... Passer si près, c'est très frustrant. J'espère remettre ça. Dès demain ? Non, déjà récupérer."
"מחר? – לא... צריך קודם להתאושש"
Rolland still looks like Andy Schleck on the bike, only faster nowadays

אסטנה. סקרפוני בחוץ וארוּ בפנים – חדשות טובות וחדשות רעות. ניתן היה לצפות שסקרפוני ישרוד, לפחות עד ההרים הגבוהים באמת בחלק האחרון של המרוץ, בדולומיטים, אך מה לעשות זה כבר גדול עליו. יכולתו של ארו לא מפתיעה (אולי דווקא קצת אותו בעצמו) – האיטלקי נמנע מלהתחרות הרבה השנה והקדיש לחלופין את זמנו במחנות אימונים בתקווה שיישאו בעבורו פרי – ונראה שהם אכן נושאים. מהזכור היטב מביצועיו בשנה שעברה עת הוא הצליח להישאר בחזית (אז עם ניבלי) הרי שיש לו את זה ברגליים, כך שניתן להעריך שזו רק ההתחלה. ארו חמישי – 1.39 דק מאוונס – הוא חזק בפנים. אם מה שנראה עד עכשיו ימשך אסטנה נראה שתחליף את תפקיד איש הכנף של ניבלי בסיבוב הצרפתי ותעבירו מסקרפוני לארו (וקנגרט).

טראק. יום נהדר לקבוצה האמריקאית. ארדונדו מצדיק את החתמתו – כיתת אומן של המטפס הקולומביאני קטן הקומה. ארדונדו יהיה חייב ללמוד איך עושים את זה נכון. אסור לשכוח שהכול התאפשר בעבורו – בריחתו המוקדמת ואף ההמשך – אך ורק עקב פיגורו הרב בדירוג הכללי בתחילת הקטע. מעניין יהיה לראות אם עתה יורה הקולומביאני לעבוד בשביל קיזרלובסקי, שמדורג בסך הכול תשיעי, 1.49 דק' אחרי האוונס, וטיפס היום בחזית הבכירים, ולא היה חסר הרבה בכדי שינצח אף את הקטע.

אומגה. אוראן מדורג כעת שני, 0.57 דק' אחרי אוונס (פער הזמנים הושג רובו ביום 'הבריחה של אוונס', במונטקאסינו), אך החדשות הטובות, מעבר ליכולתו הסולידית של אוראן, היא העובדה שהוא לא לבד, ויש לקולמביאני ליווי צמוד בהר בדמות ההולנדי ווט פולס שרוכב כבר בסיבוב הארצות השישי שלו (סיים היום 22 שנ' מהמנצח ומדורג כעת 14, 3.03 אחרי אוונס). אוראן יודע לרכב ולהתמקם לבד, ולא זקוק ליותר מדי מהקבוצה גבוה בהרים, אך בהחלט יזדקק לה בכדי להגיע מוגן ובזמן לטיפוסים המרכזיים, כך שהימצאותו של פולס לצידו היא בהחלט ערך מוסף. אוראן בהחלט מועמד מוביל לשלישיה הראשונה, אם לא אף יותר מכך.

קנונדייל. האמת שבאסו נראה היום לא רע, וללא המקטע המסיים של הקטע היה מסיים ממש עם הקבוצה הראשונה, אך הוא מפסיד שוב עוד זמן, וממוקם כרגע 11, 2.01 אחרי אוונס – זה לא רע – בוודאי יותר ממה שתיאר לעצמו – אולי באסו קצת ממעיט בערך עצמו?
Basso:"It is hard.I see I improve. It is an endurance #giro .Very hard. First part has been harder than I thought" #cycling

בלקין. ווילקו קלדרמן הצעיר (23) נראה מצוין היום, ומי שלא שם לב לילד הזה עד כה אז הגיע הזמן. קלדרמן כבר לאחר שלוש תאונות בשבוע הראשון של הג'ירו הנוכחי, והעובדה שרכב כפי שרכב היום, ביום הראשון בהרים, וכול זאת לבד, מבלי שקיבל תמיכה מהקבוצה, אומרת עליו משהו. קלדרמן קפץ קדימה אחרי קיזרלובסקי ואוליסי והצליח לסיים שלישי, ומדורג כעת שביעי 1.44 דק' אחרי אוונס – מי יודע איך זה יתפתח.
"I was feeling really good. You never know how the body reacts in the first mountain stage, but the sprint was also good”

לאמפרה. אוליסי הוא כול מה שנשאר ללאמפרה (קונגו 6.02 מאוונס, וניימיץ' 10.42 - שניהם בחוץ), והוא כבר עם כפולה. אוליסי אף מדורג שישי ב – 1.43 מאוונס – נראה שהוא בעצמו אינו מאמין. אוליסי סיפר שהטיפוס בקארפניה היה גדול עליו והוא ניסה להסתיר את קשייו, אך בטיפוס הכפול אל הקו הוא דןןקא הרגיש טוב, והוא, באופן מפתיע, נראה מאושש זמן קצר לאחר שניצח. מה יהיה הלאה? להרים הפתרונים. אם כי מקום בעשירייה הראשונה יהיה מפתיע הרי כפי שהאיטלקי נראה הוא אולי בהישג יד.
I was the last one over the summit in the group of favourites and I was glad there was a long descent because it gave me a chance to catch my breath. I’d seen on Google maps that the last climb went up almost in steps, with chances to recover in between
Ulissi like Cunego ten years ago - punchy Italian rider, can he chase overall?


יש להוסיף עוד מספר רוכבים שממוקמים בחלק התחתון יותר של הדירוג:
10. פוזוביבו, 1.50
11. באסו, 2.01
12. בראמביה, 2.52
13. פייר רולאן, 2.56
14. ווט פולס, 3.03
15. מופורט, 3.51

קטע 9, 172 קמ', Lugo-Sestola

קטע הרים נוסף לפני יום המנוחה השני של הג'ירו - הפעם עדין מקודמו. שלושה טיפוסים בקטגוריה – הראשון בשלישית לאחר 123 קמ, העוקב ברביעית, לאחר 148 קמ', ולאחר ירידה בת שבעה קמ' טיפוס ארוך – 17 קמ בקטגוריה שנייה אל הקו. יום המנוחה ביום העוקב מבטיח קטע מהיר, כך שקבוצת בריחה אם חפצה היא בחיים חייבת לצאת לדרכה מוקדם ככול היותר, ולמנות מספר גדול של רוכבים. ספק אם הדבוקה תשקיע מאמצים מיוחדים בכדי למנוע זאת, וזאת בתנאי שבהרכב הבורחים לא ימצא רוכב שמאיים עליה. תסריט בו המתמודדים משקיעים מאמציהם אך ורק בכדי למנוע שינויים בדירוג הנוכחי אינו מופרך כלל ועיקר – חלקו האחרון של הטיפוס לססטולה אינו תלול מספיק, וספק אם השקעת אנרגיה קודם לכן, בחלק האמצעי של הטיפוס שווה את המאמץ – אולי כדאי עתה יותר לשמור על כוחותיהם של הפועלים מאשר לבזבזו לריק.
מזג האווירמזג האוויר צפוי להיות נעים לרכיבה, בלי ממטרים.
שידורים חיים – שידורי היורו ספורט עוברים לאיטליה ב – 15.30. סיום הקטע צפוי עד 18.30, אולי אפילו לפני כן. הטיפוס האחרון צפוי להתחיל ב – 17.40 ומומלץ - תמיד מלבב לראות את הדבוקה עולה בהר.



עוד קצת

כבר לא נאבקים על החולצה הוורודה הקסדה של פאוליני


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה