יום חמישי, 22 במאי 2014

קטע 11, מה ראינו, קטע 12, ITT, מה צפוי, ועוד קצת

אחרי הבשר המקולקל במזרח, קצת עדנה באיטליה

שתיים אינן מצליחות והשלישי מנצח

"הקטע הקשה במרוץ" – ריגוברטו אוראן
קבוצת בריחה ראשונה יצאה לדרך די מאוחר ~80 קמ' בתוך הקטע, לאחר שהדבוקה המשיכה לנהל מולה מאבק עיקש בניסיון לוודא היטב חזות משתתפיה, אך הדבר גרר מחיר גבוה בדמות מהירות מוגברת בחלק הראשון של הקטע (ובכלל, מהירות ממוצעת של 43 קמ' בקטע כולו), למורת רוחם של מספר לא קטן של קבוצות. הקבוצה שצלחו ניסיונותיה מנתה 14 רוכבים (Bongiorno, Moser, Mourey, Polanc, Monsalve, Quemeneur, Sicard, Thurau, Preidler, Moreno, Vorganov, Deignan, Roche, Rovny.), אך כפי שהסתבר לא הייתה 'מאוזנת' מספיק וחסרה בנציגים של מספר קבוצות 'בעלות עניין', בראשן אנדרוני דג'יוקטולי ונצואלה.
מה חשב לעצמו מר ג'יאני סאביו היום כאשר מצא שעל קבוצת הבריחה אינם נמנים מי מרוכביו? סאביו - קשה תמיד וודאות מספיקה ביחס למִתאם בין מחשבותיו לדבריו - החליט ש- 'אם לא אני אז גם לא אף אחד אחר', וגם – 'אם לא אני אז שכולם יסבלו' - ושלח את רוכבי קבוצתו לחזית הדבוקה, משם הם ניהלו מאבק ממושך ועיקש (ומהיר), מכריחים כך את הדבוקה להצטרף, כדי למנוע מהבורחים לברוח יותר ולהצליח לצבור מספיק זמן לפני הטיפוס ל'אף החתול', בחלק המכריע של הקטע, על מנת לאפשר להם להתחיל לצלול לעבר הקו לאחר פסגת הטיפוס ולפני שהדבוקה מדביקה אותם. סאביו זוכה על ידי כך במין 'זכייה שמן ההפקר':זמן מסך שלא על ידי בורח אלא על ידי רודפיו. סאביו החזיק בידו עוד 'קלף תירוצים' בדמותו של פליזוטי וכוונתו לתקוף מאוחר, אך יכולתו של המטפס האיטלקי לא עמדה לו כאשר ניסה לעשות מעשה בטיפוס האחרון.
רוכבי אנדרוני בחזית שמרו על החבל קצר, וכך כשהחלו הבורחים לטפס הפער מהדבוקה הצטמצם עד למאוד ולא אפשר לחברי הקבוצה דבר מלבד התקפות מוקדמות, שגרמו לפירוק מרקמה האחיד מבעוד מועד. קבוצה של ארבעה בראשות ניקו רוש יצאה קדימה, אך גם מחזית הדבוקה השתחרר ארדונדו, והחל מדביק את הבורחים אחד אחר השני (רק פיידלר של ג'יאנט הצליח שלא לאבד מגע, איכשהו), חוצה לבסוף את פסגת 'אף החתול' ראשון (ואוסף לחיכו את נקודות החולצה הכחולה), ממתין ומאפשר לשאריות פליטת הבריחה ועוד מספר קופצים להדביקו, אך הדבוקה תפסה את כול אלה קצת לפני שהדרך החלה לצלול לכיוון הקו.
העבודה שהושקעה על ידי פועלי קבוצות הבכירים, בחלקה כנגד רצונם וכוונתם, גרמה להם, לאחר שעברו את פסגת 'אף החתול' - מוודאים קודם היטב הרכב משתתפי המעבר - להרפות, ולמייקל רוג'רס סימנו המבטים שהוחלפו בין המועמדים הבכירים להתקיפם, והוא אכן התקיף והחל מגדיל את הפער מחוד הדבוקה, מצליח לשמור על מרווח ביטחון גם בתוך העיר, עת המדרון התחלף במישור, וניצח בסיום.
It only took 12 yrs to win a stage of a grand tour. Hope it doesn't take another 12 to win again! Thanks for all your support! @
Yeeess...@mickrogers wins the stage at @giroditalia .Congrats,mate.Enjoy the victory!YOU DESERVE IT!!!
Another Aussie victory - as I live and breathe!

הפנים
הידיים
והרגליים. כריס אנקר סורנסן
גם מלורי של מוביסטאר ב'נחבלים', בדיוק לפני ה-ITT של קטע 12

קטע 12, ITT , 41.9 קמ', Barbaresco-Barolo

קטע ההכרעה של המרוץ? אולי –  המרוץ כנראה יוכרע בהרים הגבוהים אך האוסטרלי אוונס, אם חפץ הוא לנצח במרוץ כולו, חייב לרכוש לעצמו עוד זמן כנגד יריביו בקטע 12 - מי יודע מה יקרה בהרים. אבל קודם הסקיצה וכמה מילים על הקטע עצמו.
12 הקילומטרים הראשונים מטפסים (קטגוריה רביעית - שלושת הקמ' האחרונים בשיפוע ממוצע של 5%), ולאחר מעבר נקודת מדידת הזמנים הראשונה בפסגה, עוקבת ירידה טכנית ומהירה (בייחוד חלקה הראשון), ולאחריה 10 קמ' מישוריים. זה המקום שהמטפסים יאבדו בו הרבה זמן. לאחר 34 קמ מתחיל שוב טיפוס בן 3.5 קמ', אמנם בלתי מסווג אך בעל שיפוע של ~ 4%, ולאחריו ירידה תלולה וטכנית בעלת מספר עיקולים 'חסרי כול נוחות' שהמתחרים יהיו חייבים לשמור בם על המומנטום. החלק האחרון במגמת עליה, כשהקילומטר האחרון בשיפוע של 5%.



כנגד מי זקוק אוונס למרווח נוסף? הראשון מבין המתחרים המסתמנים של האוסטרלי במאבק על הניצחון, שאולי יצליח שלא להפסיד זמן ניכר הוא אוראן ריגוברטו. אוראן ביקר במסלול בבארולו לפני זמן לא רב, במסע היכרות, והצהיר ערב הקטע שתוואי הקטע בהחלט מתאים לו. אוראן היה נראה מצוין בקטע ה-ITT בטור של רומנדי לפני זמן לא רב, מגיע רביעי, ומפגר רק ב- 15 שנ' אחרי פרום, אך יש לזכור שברומנדי הקטע אמנם כלל טיפוס 'רך', אך היה למרחק קצר בהרבה – 18 קמ'. בקטע בעל אופי דומה וגם למרחק דומה (54.8 קמ') בג'ירו הקודם, אוראן סיים 12 בפער של 1.48 דק' מהמנצח (דאווסט ממוביסטאר), אך נקודת הייחוס היא כמובן אוונס, שהקדים באותו הקטע את הקולומביאני ב- 1.09 דק. אם יצליח אוראן שלא להפסיד בקטע 12 יותר מ – 30-40 שנ' לאוונס, הוא יכול לראות עצמו בהחלט בתמונת המאבק לניצחון במרוץ. הפער בין אוונס לאוראן כעת עומד על 0.57 דק'.
רפאל מייקה. מייקה היה מעדיף קטע אחר – קצר יותר ועם מהמורות טופוגראפיות רבות יותר – אך מה לעשות וקטע 12 הוא כפי שהוא – ארוך ומישורי (ברובו). מייקה יאבד הרבה זמן – לפחות 1.5-2 דק', אך נקודת הייחסו שלו קצת שונה: המתמודדים על מקום 3 בתחרות - מעניין באיזה פיגור ימצא עצמו מייקה מול אלה לאחר הקטע. הפער של מייקה מאוונס כעת עומד על 1.10 דק'.
דומיניקו פוצוביבו. in the time trial to Barolo on Thursday, I can defend myself well . אם פוצוביבו זומם לעלות על הפודיום בטרייסטה הוא יהיה חייב לרכב את רכיבת חייו עתה. אם פוצוביבו רוצה להיכנס להיסטוריה (היסטוריה זה ניצחון בג'ירו) הוא יהיה חייב שלא להפסיד לאוונס הרבה – האם אפשרות שכזו כלל תיתכן? באופן די מפתיע, כן!. פוצוביבו רכב בוואלטה הספרדית בשנה שעברה קטע די דומה טופוגראפית, אמנם למרחק קצר קצת יותר (39 קמ'), אך סיימו שלישי, כשהשניים שהקדימוהו היו לא אחרים מאשר טוני מרטין ופביאן קאנצ'לארה. פוצוביבו הקדים באותו קטע רבים וטובים – ניבלי וקטאלדו ועוד ועוד. לפוצוביבו יש את זה ברגליים והוא בכושר הגבוה בחייו. פוצוביבו יצא לקטע בפיגור של 1.20 דק מאוונס.
פאביו ארו. בקטע דומה בג'ירו בשנה שעברה איבד ארו לאוונס קצת יותר מ- 2 דק', אך יש לזכור שארו שימש כאחד מעוזריו הבכירים של ניבלי במרוץ, וכלל אין וודאות שההשוואה הינה בעלת ערך, כך שקשה מאוד לדעת. ספק אם לארו יש את מה שנדרש ברגליים לקטע שכזה. ארו מפגר אחרי אוונס כעת ב-1.39 דק'.
ווילקו קלדרמן. קלדרמן רוכב נגד שעון לא רע בכלל, ומפסיד לאוונס בקטע המקביל בשנה שעברה קצת יותר מדקה, אך קלדרמן צעיר במגמת התחזקות ובהחלט מסוגל לצמצם הפרש שכזה השנה. ההולנדי מזנק לקטע כשההפרש בינו לאוסטרלי 1.44 דק'.
ניירו קווינטאנה. מה עם קווינטאנה? אף אחד לא באמת יודע – קווינטאנה לא מאוד רחוק (באופן יחסי), אך עדיין מחפש את רגליו (לאחר שנפגע גם הוא בתאונה בקטע למונטקאסינו). בטור הצרפתי בשנה שעברה, בקטע נגד שעון למרחק קצר יותר (32 קמ') אך בתוואי טופוגראפי מסובך יותר (פעמיים קטגוריה שנייה), קווינטאנה לקח לאוונס המון המון זמן, אך אוונס בהחלט לא היה במיטבו בשלב זה. קווינטאנה יהיה חייב להוציא מעצמו כמה שיכול בכדי שלא יעוף מתמונת המועמדים כבר בסיומו. יתחיל את הקטע מרוחק 1.45 דק' מאוונס.
רוברט קיזרלובסקי. הקרואטי אינו רוכב מצטיין נגד שעון, ואיבד לאוונס בקטע המקביל בשנה שעבר בג'ירו 4.42 דק', ואין לצפות ממנו לגדולות ונצורות בברולו. יזנק כשהמרחק בינו לאוונס 1.49 דק'.
איבן באסו. איבן באסו רוכב בינוני (ומטה) נגד שעון, וצפוי לאבד זמן ניכר בקטע ולאבד את מקומו בעשיריה.
  

עוד משהו

יום הולדת שמח לשון קלי!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה