יום חמישי, 22 במאי 2014

קטע 12, ריגוברטו אוראן שולט, קטע 13, מה צפוי, ועוד משהו על כוכבי רוק

וורוד הוא הצבע וחמוד הוא האוראן. נעליים, כובע, חולצה – הכול כמו שצריך
Ind-uran . ריגוברטו אוראן נותן כיתת אומן בקטע 12 של הג'ירו האיטלקי, נהנה אף מתזמון מושלם ביחסו של הגשם אליו ולהופעתו המאוחרת בקטע (כול המועמדים הבכירים רכבו בתנאים דומים), ומשתלט על החולצה הוורודה, לעת עתה.
לעת עתה? כנראה שלא. הפעם היחידה שאוראן הפסיד זמן בג'ירו השנה (למעט זמני הבונוס המשתמעים), היה באותו 'קטע טבח' זכור בקטע 6, שבו כמו יתר המתחרים הבכירים איבד גם אוראן 49 שנ' (+4), לאוונס, שהשתלט כתוצאה מכך על 'החולצה', ואת אותו פער זמנים נשא עימו אוראן עד קטע 12. האם אוראן והאומגה היו מעוניינים לשאת בעול החולצה כבר קודם לכן? לא, אך בהחלט ספגו מכה לא קלה כשהתבררו התוצאות של הקטע השישי.

I do love to see a script ripped up in a bike race. Not often it happens in a time trial either. Uran for the pink jersey then...

מי חשב שאוונס יראה כפי שנראה, או יותר נכון מי חשב שאוראן יראה כפי שנראה, ביחס לאוונס? אף לא אוראן עצמו, אך אוראן היה נדמה כבר קודם לכן שהגיע מוכן מנטאלית, ותכנן, הוא והקבוצה, צעדיו מבעוד מועד, רק שהשלב הראשון, זה שבו אינו מנסה ללבוש וורוד, הושלם מוקדם מהמתוכנן. הקולומביאני עוד לא אמר את המילה האחרונה, והוא צפוי להגדיל יתרונו בקטע 19 - קטע נגד השעון בטיפוס, 26.8 קמ' - ומה שנשאר לעשות ביתר הזמן הוא להגן על החולצה/לרכב הגנתי – אך אוראן, כפי יכולותיו, עלול להתקיף בהר. האומגה צפויה מעתה להתמקד בהגנה על אוראן, ויש בידה בהחלט את כול הכלים לכך – גם למישור וגם להר. אמנם עוד חזון למועד, אך כפי שמסתמן רכישתו של אוראן הייתה עוד 'אחד מאותם מהלכים', ולאומגה, מלבד קבוצת המרוצים הקלאסיים הטובה בסבב, וקאבנדיש (עם רכבתו שחוזקה), יש עתה גם את מה שלפאבר ובעל הקבוצה, המיליארדר הצ'כי זדנק באקאלה, שהשתלט עליה ב-2011, רצו כבר ממזמן – מועמד דירוג כללי באיכות גבוהה. הקלאסיים הבלגים הינם עדיין הלחם והחמאה של הקבוצה הבלגית, והיא גם תיאבק בכדי לזכות בקטעי המאיצים בסיבוב הצרפתי, אך עם הכסף ה(יותר) גדול שהגיע ב-2011 עם באקאלה, וכול מה שמוטל על כף המאזניים בניצחונות בסבבי הארצות הארוכים:הרבה נקודות דירוג, לא קשה להבין את מהלכיה – אם יש תחביב אז לפחות לעשות אותו כמו שצריך.

מה השתנה בין קטע 11 ל- 12? 
אוראן מחזיק עתה ביתרון של 37 שנ' על אוונס (פיגר אחר אוונס ב-57 שנ' לפני תחילת הקטע), אך אוונס איבד כמות נכבדה של זמן דווקא בחלק הראשון של הקטע – בטיפוס - ואם לא הייתה זאת תוצאה של טעות בחילוק כוחותיו, הרי שהוא הולך לסבול טוב טוב מיום שבת והלאה, בהרים. מייקה עתה שלישי, מפגר אחר המוביל של התחרות (שהתחלף) ב-1.52 דק', לאחר שפיגר ערב הקטע אחר מוביל התחרות ב-1.10 דק'. קשה לראות את מייקה מאתגר את אוראן, מה עוד שנגד השעון הבא כלל לא בדיוק כוס התה שלו, אך הוא בהחלט יכול לחשוב בבהירות על מאבק על המקום השני.
פוצוביבו מתחלק קצת לאחור, ופיגורו מתרחב ל- 2.31 כעת ביחס ל-1.20 קודם לכן – אך דווקא המשך המרוץ מתאים לאיטלקי הקטן יותר מלאחרים, והוא צפוי לנסות ולהתקיף עוד ועוד כול הדרך לטרייסטה, ואולי להשתחל לדוכן – בהחלט ריאלי.
קלדרמן רכב סולידי++, והוא מתקדם 'דירוגית' אך מתרחק 'זמנית' - קופץ ממקום 7 למקום 5, 2.50 עתה לעומת 1.44 לפני הקטע. קווינטאנה ('ברוך בואך לעולם מרוצי הקטעים ה'אמיתי'') הוא המפסיד הגדול של הקטע (מ-1.49 דק' ל- 3.29) – קטע שדווקא על פניו תפור היה על מידותיו – הקולומביאני נושא פציעה וצינון, אין ספק – האם יצליח לשים כול אלה מאחוריו ולהצליח לסלול דרכו עד לדוכן?. פביו ארו מפסיד כמות נכבדה של זמן, כפי הצפוי – 1.39 דק' לפני ו-3.37 דק אחרי – מקום בעשיריה יספק אותו ואת הקבוצה, אולי אפילו קצת יותר.  קיזרלובסקי ובאסו (התרסק ואיבד דקות רבות) ניתרו כול אחד מקום לאחור (10 ו-11), אך האומגה לא רק קיבלה את אוראן בוורוד אלא קיבלה עוד כמה בעשיריה הראשונה של הקטע – בראמבייה מסיים את הקטע חמישי, ומקפץ מהמקום ה-17 ל-12, ויכול עם היכולת שהוא מגלה מתחילת הג'ירו להמשיך ולהצפין הלאה בשקט. והיא מקבלת גם את ווט פולס (מסיים את הקטע שישי), שמקפץ מהמקום ה- 12 ל-8, וגם הוא, אם האומגה תכלכל צעדיה בהר בתבונה, ימצא עצמו בתוך העשיריה הראשונה, ואף יותר מכך (גם תומס די חאנט סיים את הקטע בתוך העשיריה הראשונה – 8).
 
אוונס על רקע גפנים

Uran: "I am suprised I won a time trial. No words. For me and for the team this is a great day. We worked hard with @iamspecialized." #giro

Pozzovivo is so short he uses a stock road frame for time trials because Focus don't make a TT frame small enough


קטע 13, 157 קמ', Fossano-Rivarolo Canavese

קטע מאיצים קצר. הג'ירו ממשיך ועולה צפונה (הקטע מסתיים צפונית לטורינו), ולמעט קטגוריה רביעית לאחר 123 קמ הקטע שטוח (יחסית, יחסית). הפגישה הבאה של המאיצים היא רק ביום הסיום בטרייסטה, כך שאין שום סיכוי ש(חלקם הגדול) לא יגיע בזמן למפגש בריוורולו קאנאבזה. אמנם האומגה ירכבו בחלק הראשון של היום בחזית, אך רק עד כמה שהמרחק מהבורחים יאפשר לקבוצות המאיצים להימנע מלעזור, והם יכנסו לעבודה בוודאי עוד טרם הכניסה למסלול בן ה- 22 קמ בקאנאבזה, בחלק האחרון של הקטע.
המסלול בעיר מורכב מכמה ישורות ארוכות, אך בקילומטר האחרון שלוש פניות מסובכות, הראשונה פניה ימנית על צלעה של קרוסלת תנועה, ועוקבת 150 מ אחריה שמאלית, מתונה יחסית, בקשת, ו 400 מ לפני הקו  90 ימנית, שוב על צלע של קרוסלת תנועה, שמובילה לישורת רחבה לקו.
מזג האוויר. המאיצים ועוזריהם, כמו גם יתר חברי הדבוקה, יכולים למצוא עצמם שוב רוכבים להם על כביש רטוב בחלק המסיים, בתוך העיר, מה שעלול להצדיק אמונותיהם של רבים ביחס למפגש בין יום מסוים בחודש עת הוא פוגש יום מסוים (בסוף) שבוע.   




עוד קצת

  •       משהו על כוכבי רוק

            Panache @Kiss_my_Panache  7m
So, Mick Jagger (aka @UranRigoberto ) must have been thinking about the lyrics to "Start Me Up" when he got on his TT rig this morning..

  •      הנה אנחנו תיכף מגיעים ליופי

Pozzovivo: "Sono convinto che se la strada fosse stata asciutta avrei potuto far decisamente meglio ma da dopo domani si sale e arriva il bello"
משהו כמו – "אני משוכנע שאם הכביש היה יבש הייתי מצליח הרבה יותר... אבל ביום שאחרי מחר אנחנו מגיעים ליופי...
  •       ספשלייז עבדו הרבה בחורף עם האומגה ועם אוראן

  




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה