יום שבת, 24 במאי 2014

לפני שקנולה ניצח, קטע 14, מה צפוי, ועוד קצת

"for my dad,who died it's this victory"

לפני שקנולה ניצח ביום שישי בקטע ה - 13.

חוסר גמירות דעת. לפני שקנולה ניצח, קבוצת הבריחה, אמנם חביבת משתתפים - קנולה מברדיאני, ג'קסון רודריגז מאנדרוני (שהיה המקורב ביותר מבין משתתפיה מאוראן – 57 דק') , אנג'לו טוליק מיורופקאר, ג'פרי רומרו מקולמביה, גארט דוקס מלוטו, ומקסים בלקוב מקטיושה), נדמתה כאחת שגורלה ידוע ונחרץ, כפי גורלן של קבוצות הבריחה מימים ימימה: בורחים, מתאמצים (עד לקצה גבול היכולת), ונתפסים (במוקדם יותר או ממש מאוחר). הדבוקה בראשות קבוצות המאיצים הבכירים, FDJ וג'יאנט שימאנו, לא שיחררו לבורחים ת'חבל ממש, והפער לא המריא ליותר מ – 3.5 דק בשום שלב של היום. ממטרי זעף הוטחו על הדרך 30 קמ' לסיום, וחדלו קצת לפני שהרוכבים הופיעו, אך הכביש נשאר ספוג, ורוכבי הדבוקה שבעֵי החלקות וידועֵי פצע, נעזרים הפעם אף בקומיסרים, שמאסו אף אלה בפרעות הדם, עשו, רובם, כול שלעיל ידם בכדי למנוע מהמהירות לנסוק. בכניסה הראשונה למסלול המסיים, 22 קמ' לסיום, הבורחים החזיקו ברגלם בסך הכול פער זעום של 1.42 דק' מהדולקים, והכול היה נדמה כה מוכר – פער 'סביר' וייצוג 'הולם' (בחזית הדבוקה), וקצב סגירה סביר בהחלט, אך בשלב זה, לפתע פתאום, התברר שאין כלל כול גמירות דעת בין 'בעלי האינטרסים' – כול המעוניינים להגיע בזמן אל הקו. כפי ניסיונם המאוחר של רובם, שממנו מנסים היו הפעם להימנע (הרי זו ירייה עצמית ברגל – הבאתו של בוהני קרוב אל הקו), משאירים את העבודה ל-FDJ, שבאופן מתמיה התעקשה וביקשה, ולא קיבלה, שיתוף פעולה. מקבוצת הבריחה נשארו עתה, לאחר סלקציה פנימית, שלושה – קנולה, רודריגז, וטוליק, שהצליחו עקב כול זאת להגדיל את הפער מהדבוקה שעמד 3.5 קמ' מהקו על ~ 1 דק'. הצירוף של כבישים חלקים (הג'ירו פוגש את השלג בפעם הראשונה השנה), חוסר גמירות דעת בין הדולקים, ומרחק שהתקצר מדי, אפשרו לשלושה להגיע בזמן לאזור הסיום ובמאוץ המשולש ניצח לבסוף קנולה.
מרקו קנולה, 25, בשנתו השלישית בסבב המקצועני (שנתיים אחרונות בברדיאני, ולפני כן שנה בקולנגו), כמעט וניצח כבר בג'ירו, בשנה שעברה, בקטע 5, לאחר שערימת רוכבים שנערמה כתוצאה מתאונה, קילומטר לסיום, אפשרה לו להתגלגל לכיוון הקו בבדידות מזהרת, אך דגנקולב מנע ממנו אז תהילה, שהתעכבה לה בשנה, עד היום. לפני כן רשומים על שמו מספר הישגים: בשנת 2012 ניצחון בקטע 7 בטור של לאנגקאווי, מקום שלישי בקטע 1 בטור האוסטרי, ומקום ראשון בקטע 1 בממוריאל מרקו פאנטני. בשנת 2013 ההישג הבולט הוא מקום שלישי בקטגוריית ההרים ב -  Circuit Cycliste Sarthe - Pays de la Loire , והשנה, מקום ראשון בקטגוריית ההרים בטיראנו אדריאטיקו, והיום, ניצחון בקטע 13 של הג'ירו.

Oui! Merde! Oui! Merde! Déception mais satisfait quand même. Pouvais pas mieux au sprint. Merci pour vos messages :)

Amadio:"I as Cannondale can say we always work for a bunch sprint if we have a contender, FDJ had to work harder"

מלֻווה

קטע 14, 164 קמ', Aglie- Oropa

קבוצת הבריחה - התצלח דרכה בשנית? כן; קלי רגליים קטני אורך גוף ומשקל – התאיר להם דרך מדרון? כן.



קבוצת הבריחה של היום כדאי לה שתצא לדרכה מוקדם, והטיפוס הראשון של היום ללה סרה, לאחר עשרים וארבעה קמ' - 7 קמ' בשיפוע מתון של 5% לה סרה', קטגוריה שלישית, הוא בהחלט מקום מצוין לעשות זאת ולשחרר על ידי זאת מתחים מוקדמים בדבוקה. הטיפוס הבא של היום הוא חסר כול מתינות. 85 קמ בתוך הקטע, 50 קמ' ממעבר הפסגה הראשונה (מה שיאפשר לבורחים לבסס יתרונם הזמני עוד טרם תחילת הנסיקה), המרוץ יתקל בטיפוס בקטגוריה הראשונה ל- Alpe Noveis


זה כבר סיפור די מסובך – טיפוס של 9 קמ עם קטע אמצעי של 4.5 קמ', בשיפוע ממוצע של 11%, שלפניו ואחריו רך הרבה יותר. אף אחד מהבכירים לא מתכוון לפרוק אנרגיה כאן, והבורחים ימשיכו בהגדלת יתרונם. לאחר ירידה לא מסובכת מדי בת 9 קמ', הם יתחילו לטפס שוב, הפעם הטיפוס הארוך של היום, בקטגוריה שנייה ל - Bielmonte

טיפוס בן 18.5 קמ', ושוב, הקטע התיכון (קמ' 6-11) הוא בעייתי, עם שיפועים חדים בממוצע של 8.3%.
הדבוקה צפויה עתה להגביר את הקצב כפי שהירידה מהפסגה היא מאוד ארוכה (~30 קמ'), ומשמעותית, כפי שהיא מביאה אותם למרגלות הטיפוס האחרון של היום למנזר באורופה (לאחר המעבר השני היום ב- Beilla), ואין הם רוצים לאחר.

התחלה רכה בת 4.5 קמ', בשיפוע מממוצע של 2.5-4.5%, מתחלפת באחת בקטע בין 6.5 קמ' בשיפועים חדים של ~ 10%, עם מספר הרפיות ביניים קצרות. כאן המתמודדים הבכירים וספיחיהם היומיים יהיו 'משוחררים', כפי מיטב יכולתם – חלקם (קווינטנה, אם ימצא רגיעה לאלרגיה שמפריעה באחרונה לנשימתו, ובוודאי פוצוביבו) יקפצו מוקדם, וחלקם אולי מאוחר (מייקה), ואוראן, כול שנותר לו (אוונס ינסה למנוע מהראשונים לצמצם פעריהם אליו – השיפועים הללו לא בשבילו) הוא לשמור על קצב התקדמות 'סביר', והוא אינו צפוי להפסיד זמן רב מדי לקופצים בראש.

עוד קצת

מה חושב ג'ורג' הינקאפי על חבריו לשעבר ב-BMC

Watching the giro! @CadelOfficial is one of the best bike handlers in the bunch. @manuelquinziato as well.Really enjoyed riding with them.



מי מזהה (וזוכר) את האיש שבתמונה (במרכז)?



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה