יום שבת, 17 במאי 2014

קטע ,7 מה ראינו, קטע 8 – מגיעים להרים, ועוד קצת


קטע 7, מה ראינו 

בסוף זה היה נאסר בוהני הצרפתי  – עם כפולה כבר – שעבר את הקו ראשון, מקדים בסנטימטרים בודדים את ג'יאקומו ניזולו האיטלקי של סקיי, ולוקה מזגק הסלובני של גי'אנט שימאנו; אבל קצת לפני כן זה היה משהו אחר:
קבוצת בריחה שמנתה חמישה רוכבים יצאה לדרך בתחילת הקטע, ורכבה לאורך כמעט כול הקטע (211 קמ) ברשות עצמה, לבד, ובה רכבו מספר רוכבים 'בלתי מאיימים', בעלי צרכים מגוונים:  רובינסון שלאפוּד מקולומביה, נת'ן האס מגארמין, ווינר אנאקונה מלאמפרה, ביורן טוּרוֹ מיורופקאר, וניקולא בוהם מברידאני.
'כול המאמצים, והסבל, והתקוות, והדימויים – שהלכו ונרקמו מבלי דעת - והשאיפות, ומחשבות סרק (שהפריעו), והחלומות...'.
הדבוקה הבליעה אותם לחיכה, באחת, מבלי משים, ושעטה לה הלאה, לכיוון קו הסיום שהלך והתקרב.
זה היה יום בו הדבוקה התקשקשה לה בנעימות בדרכים, מהרהרת בגורלה המר מימים קודמים שנדמה היה שמשתפר בעבורה, עוברת בגב עיר האפיפיורים, וממשיכה ומתנועעת לכיוון צפון, אך הכול השתנה פתאום עת היא מצאה לפתע שאזל זמנה והיא מאחרת לפגישה. אותו 'איחור', שהתגלה שהוא מטריד מאוד חלק מהקבוצות – קבוצות המאיצים – פגישתם הבאה של אלו קבועה ליום שלישי הקרוב, לא לפני כן, וימיהם – ימי המאיץ - פוחתים והולכים - וגרם להן לשנס רגליהן הטריות ולהגביר מהירות עד בלי די בכדי לנסות על אף כול זאת ולהספיק להגיע לפגישה הנוכחית.

קטע 8, ****, 179 קמ', Foligno-Montecopiolo

הגי'רו פוגש את ההרים הגבוהים. המארגנים מוסיפים ביום התחרויות השמיני של הג'ירו אלמנט נוסף: קטגוריה ראשונה. שני טיפוסים כאלה יופיעו בקטע השמיני, ופסגתו של האחרון במונטקופיולו, שקצת לפניה הוסיפו המארגנים טיפוס נוסף בקטגוריה שנייה, תפגיש את הרוכבים גם עם הקו.
השאלה הראשונה הנשאלת - השאלה המרכזית, כזו שהתשובה לה היא די פשוטה - היא מתי יתחילו ההתקפות – האם בטיפוס הראשון לקרפניה, או שכולם ימשיכו ויחכו לסוף – לטיפוס למונטקופיולו (כמובן שימשיכו לחכות, עם כול הכבוד אנו ב – 2014 ולא בשנות השבעים, ומרקו פנטני מזמן לא איתנו).
הטיפוס לקרפניה מתחיל בעדינות עם 2 קמ ראשונים בממוצע של ~ 3%, אך הוא רק מבוא להמשך שישמור על ממוצע של ~ 10% עד לפסגה. זוהי מקפצה טובה לקבוצת בריחה שתנסה לצאת לדרכה לקראת החלק השני של הטיפוס, אך לא תטריד באמת – הדרך עוד ארוכה. לאחר הפסגה בקרפניה הרוכבים ירדו לכיוון התחלת הטיפוס האחרון, הכפול, למונטקופיולו - ירידה טכנית מסובכת שתאפשר לבורחים להרוויח עוד משהו. הטיפוס הבא הוא בקטגוריה שניה – טיפוס של 9 קמ' בממוצע של ~ 7%  , עם רמפה חדה של 500 מ' בקילומטר השביעי, שעלולה לבשר על ניסיונות ההתקפה הראשונות של המתמודדים הבכירים ושאר מטפסים. לאחר הפסגה בוילאג'יו דל לאגו ירידה קצרה של 3 קמ, לא טכנית מידי, שתוביל לתחילת הטיפוס המסכם של היום למונטקופיולו. הטיפוס בן 6.5 קמ', טיפוס בעל שלל שיפויים משתנים, שיהוו כר פורה להתקפות, מסתיים בראמפה חדה בת 450 מ' בשיפוע של 13%.
כמו תמיד הקלישאה –  'אולי לא נדע מי ינצח את הג'ירו אך נדע מי לא' – תופס גם כאן - אך הג'ירו, אין ספק שיצא לדרך החתחתים ההררית היום.
מזג האוויר ושידורים חיים
מזג האוויר צפוי להיות היום נעים לרכיבה, ללא גשם, באיזור הסיום במונטקופיולו. השידורים החיים של יורוספורט עוברים היום לאיטליה קצת מוקדם מהרגיל – 15.00, אך כדאי שלא לפספס את החלק האחרון עם הטיפוסים שיתחיל ב~16.00.

Monte Carpegna – רוב החמישה האחרונים הם בין 9 ל-11%

פתלתלות המדרון העולה ופתלתלות המדרון היורד - הטיפוס הראשון לקרפניה ומה שאחריו
הקילומטר האחרון למונטקופיולו



עוד קצת



'חולצה ורודה על הסיפון'

סמי סנצ'ז מספר מה עבר עליו ב'טבח' בקטע 6:
I got through. I was one of the lucky ones. There’s nothing broken. I could get up quickly, saw my bike was all right and I went on. My radio was still working, and then in those circumstances you’re all talking, asking questions and answering, all 19 to the dozen - ‘who’s fallen? who’s ahead? who’s behind? Cadel’s ahead? ok, ok, keep going, keep going, watch out at the entrance to Cassino, it [the road surface] is bad, stay focused, the road’s still slippery’ - then I just kept going.
הצבע כבר נוזל ב'בית המטפסים' ביורקשייר


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה