יום שלישי, 27 במאי 2014

פארסת קטע 16, ציוץ אחר ציוץ, ועוד קצת



(There's snow business like #giro business (sing it

האופנועים מסמנים  לקווינטאנה וחבורתו לחדול בירידה מסטלביו


אבל זה לא עזר

הפארסה הגדולה או - היום בו הג'ירו התהפך על ראשו (כמה וכמה פעמים).
ניירו קווינטאנה. 'המנצח' הגדול של היום (הדיון בכול הקשור ב'פארסה' בהמשך) הוא ניירו קווינטאנה, שלא חיכה לטובות מאף אחד, ולא שעה להוראות (סותרות?), והסברים, המשיך ורכב, והתקיף, בירידה מהסטלביו, והמשיך במישור, ומשך עצמו, ולבסוף טיפס באופן הירואי את הטיפוס האחרון של הקטע  לואל מארטלו, פותח פער עצום מיריביו, ומשתלט על החולצה הוורודה.
הקטע התחיל כשהמוביסטאר הכתיבו קצב מהיר כבר מהפתיחה, ורכבו בחזית הדבוקה כבר בטיפוס הראשון, למעבר גאביה, מאותתים על כוונותיו של רוכבם המוגן, שמצבו הפיזי, כפי הנראה, הלך והשתפר בימים האחרונים, אך ההמשך, כדברי הקלישאה 'המציאות עולה על כול דמיון', היה כמדומה בגבולות המופרך.
לאחר שהחל הטיפוס השני של היום, למעבר סטלביו, והתנאי הדרך הוחמרו עד מאוד, החלו להופיע ברשת האינטרנט דיווחים על כך, שעקב התנאים, החליטו המארגנים לנטרל את הירידה העוקבת את הפסגה.
בתחילה היו אלה ספורדיים, טפטוף של ציוצים בטוויטר, מכמה מקורות שונים, ואף דיווח בשידור הישיר של יורו ספורט (שלא ציין לאחר מכן האם הוא לא הקריא בשידור ציוצים שקרא בטוויטר בעצמו), אך לבסוף הגיע הודעה 'רשמית', מחשבון טוויטר ששייך (לכאורה?), למארגנים, שאמר באופן מפורש שקטע הירידה מפסגת הסטלביו ינוטרל:




גם באיטלקית

ספק אם לא היה בשלב זה מי מבין הצופים/רוכבים/קבוצות שלא קיבל את אותו מסר בהקלה, מסוימת, שמובילה מאז ומעולם לוויכוח המוכר ביחס למה הם 'תנאי הסף הסבירים לרכיבת מרוץ' – האם ממשיכים ורוכבים 'מה שלא יהיה', או מנטרלים (קטע 4, בארי), ולא ממשיכים לרכוב כשהתנאים עלולים להוות סכנה לרוכבים.
בכדי לעשות (לנסות לעשות) קצת סדר, להלן, באופן מסודר (עד כמה שאפשר), סדר האירועים, כפי שניתן עתה לשחזר בעזרת ציטוטי ציוצים מאותו הזמן, ציטוטים, ואף על ידי שימוש בזיכרון, אמנם סובייקטיבי, אך מה לעשות, הוא לעד חסר אובייקטיביות, אבל הוא לפעמים כול מה שיש (בכדי לקבע תמונת מציאותינו).
הציוצים והציטוטים הינם משלל מקורות שונים, והינם של בעלי עניין שונים (בעלי קבוצות, עיתונאי אופניים בכירים, צלמים בשטח, מנהל המרוץ), אך גם של 'מצייצי רשת חשובים', חלקם אמנם חשובים בעיני עצמם (מדי), אך כולם 'מקצוענים' – 'חיות מרוצים וותיקות';
אך לפני הכול שני דברים – האחד הוא תמונה – קטלדו, הבורח המוצלח של היום (שלא צלחה דרכו אל הקו):


והדבר השני הוא ציון עובדה, פעוטה, אך מצערת – ההודעה הרשמית, זו שצויצה, של חשבון המרוץ הרשמי (Giro d'Italia @giroditalia), שבישרה על נטרול הירידה – נמחקה, נעלמה.

נתחיל במספר ציוצים שהחלו להגיע כאשר נראו לראשונה על המסך תנאי מזג האוויר:
Can't really watch the stage. Feeling sorry for my colleques - stay safe in the dangerous downhill of Stelvio.I am going to startmy training
@ThorHushovd and me watching this unreal #giro stage. should be canceled for safety reasons!
Dans ces conditions Le + dur ne sera pas la montée du stelvio, mais bien la descente. #giroditalia2014 #courage #hypothermie

המצייצים הנ"ל הרי לא קובעים דבר (על אף שהם נמנים על הדבוקה המקצוענית), יותר מכול עקב חולשתם כגורם בעל משמעות בהיררכיה השלטונית של מרוציי האופניים, וכך לדבריהם אין הרבה מלבד תיאור תחושותיהם שלהם עצמם ביחס לזכות קיומם של קטעים מסוג זה.
נכון - היסטוריית מרוציי האופניים חובקת מספר עצום של מיתוסים, ומיתוסים, מטבעם, אינם מתקיימים להם כך סתם בחלל (בעצם לפעמים כן, אך במקרה שלנו אין מדובר בהיסטוריה היהודית המוקדמת והדי רחוקה), אלא מבוססים על מאורעות בעלי ייחוד, ואלו, בכול הקשור בתנאי מזג האוויר, מיוחדים לקטעים מסוג התנאים ששררו בקטע 16, ועדיין - אז, כשהתנאים החריפו, בטיפוס למעבר סטלביו, החלנו מתבשרים שהירידה מפסגתו תנוטרל:

Daniel Lloyd Confirmation coming over race radio, race will be neutralised on the descent of the Stelvio.
Flag on the play. Organizers 'neutralize' the race on the descent. #g
RT @EisengaL As long as it snows on the decent of the stelvio, there will be a moto with a yellow flag in front of the peloton.Eq safety car

והיו עוד ועוד ציוצים שכאלה, וזה נראה כה טבעי, ואף עשה הגיון, ואפילו ביורוספורט רוברט האץ', השדר, בישר ש'רדיו המרוץ מדווח שהירידה מהסטלביו תנוטרל'.
כעת חייבים להוסיף פרט נוסף, חשוב, כפי שהיה היחידי שנודע ממקור ראשון: מראות העיניים, של הצופים – שלנו - ואלו היו מאוד קשים בפענוח, אך דבר אחד הסתמן מיד - חלק מהרוכבים המשיכו לרדת מהפסגה במהירות ה'רגילה' (חלק אחר של המרוץ לא נראה בשלב זה).
עכשיו אפשר לצרף עוד פרטים – דברים שנאמרו על ידי הרוכבים (והמנהלים הספורטיביים) לאחר המרוץ על שהתרחש לאחר מעבר הפסגה:
We shouldn't have raced in the first place but letting someone win who attacks in a neutral part!!!!By the way he has a fever
Majka says he was sure the descent is neutralised, Tinkoff-Saxo stopped at the summit to take jackets and food. #gir

Niemiec, who was in a breakaway, also says he was told that the descent is neutralized. via @KamilWolnicki #giro
*Wegelius: "I asked a commissaire on a motorcycle what was going on, and he said he didn’t know
Riis ain't happy, says it was loud and clead said in the race radio that the downhill was neutralized, ever1 heard it. #giro (via @Staghoj   
*Patrick Lefevere considering engaging lawyer. 'never let ride if we had known that the descent was not neutralized'
@ProCyclingStats @inrng We saw tons of motorbikes with red flags - that means neutralized, yes?
@inrng @ProCyclingStats It was pretty chaotic. It definitely seemed like some got the message, some didn't, and some were in another world.

אבל מנהל המרוץ Mauro Vegni אומר דווקא ש:
Giro race director Mauro Vegni: no sport director contacted any Giro officials or UCI commissaires indicating possible confusion
ואז אפילו נמצאה ההקלטה המקורית של 'רדיו המרוץ' שאומרת:
...and avoid taking huge risks. They should hold that position until the official lower the red flags."
red flag wold be shown "to avoid that there are attack on the descent, to ensure that the riders hold their position..
...to stop any attacks that would be risky & dangerous. Called as a message to DS of all teams.

מה קורה בשלב זה עם קווינטאנה? קווינטאנה 'התגלה' בשלב זה רוכב במישור כשהוא מרוחק יותר מ - 2 דק' מאוראן. קווינטאנה (כמה צפוי) סיפר לאחר הסיום שכלל לא שמע דבר (וגם לא חצי דבר, אך הוא לא היחידי...) על נטרול, ובסך-הכול ניסה לעקוב אחרי רוכבי יורופקאר והייז'דאל שהחלו להתקיף בירידה. (לאחר מכן הוא משנה את גרסתו קלות ואומר שהוא כלל לא התקיף בירידה, ואת הזמן שהרוויח מהחולצה הוורודה 'הרוויח ביושר במישור' - הו המישורים האהובים (על המטפסים).
אבל קווינטאנה לא אשם!
(אולי רק בעניין הסיפורים על ה'מחלה', שזכו להערכה גדולה מצד מספר גדול של רוכבים:
Luckily Quintana had the flew today, or a lot of guys, including me, would not made it in time! #sarcastictweet

לאחר שהרוכבים הגיעו למישור התחילה להתבהר תמונת המצב, או יותר נכון חומרת הנזק שנגרם לאוראן וחבורתו (הרודפים בקבוצה השלישית), ומידת הרווח שהשיגו על ידי המהלך קווינטאנה ושותפיו בקבוצת הרודפים השנייה (לצורך העניין הייז'דאל ורולאן), ואז התחיל גם הבלבול הגדול והחלו להישאל שאלות:
Neutralised confusion from official @giroditalia communique may prompt some serious questions if Quintana triumphs here
Total confusion in #giro -Quintana has 2 minutes on Majka and Uran after uncertainty about neutralization. 36 k to go
Bart Leysen (Lotto-Belisol) confirms to @sporza_koers the neutralization was NOT called on the race radio
Twitter is not official ... RT @data02: @ProCyclingStats @LVCKV @EuroHoody RCS cant say different things on different official channels
EuroHoody @PauldeHaas1 I’d disagree. Any/all forms of “official” communication should be considered in crisis moments.
EuroHoody @data02 @ProCyclingStats @LVCKV Bio: "Giro d'Italia official channel" = part of broadcast. Ridiculous to say not
What a poor #giro organization ! They said neutralized descend and Quintana attacked. Is there any fair play in cycling? #Mess #Scandal
EuroHoody @data02 @LVCKV Wel it’s a verified account. You have to know the importance of social media @giroditalia
Neutralization of the Stelvio-descent wasn't brought to all team cars. Big confusion #giro 1:35 to Quintana. 22 km

זהו, מספיק, רק עוד אחד, קטן:
Shame on you @giroditalia !! You guys Shoud know better!! #girodimerda
ועוד אחד, ממש ממש קטן:
I don't know if this has something to do with modern cycling @MauroVegni #giroditalia2014 shame on you #OPQS is not agree

ומה עכשיו? עכשיו צריכה להתקבל החלטה, סבירה, מהירה, שתתקן את הנזק שנגרם – ונזק בהחלט נגרם כאן – לתחרות, לצופים, לרוכבים האחרים, לקבוצות (ולמממנים) – לכולם.
מי יכול לעזור? רק ההתאחדות, ה- UCI. אם ההתאחדות, בראשות האנגלי קוקסון, שעושה רבות בכדי להחזיר את האמון בסבב, תפסוק פסיקתה – ותהיה פסיקתה כזאת או אחרת - יהיה אפשר לשים את 'פארסת קטע 16' מאחור (אך כנראה שזה לא יקרה).
לאחר שחלפו מספר שעות מסיומו של קטע 16, צץ לו ציוץ, לפתע פתאום - הודעה - משהו קטן, תמים, לא ממש מחייב:
Giro d'Italia (@giroditalia) tweeted at 4:57 PM on Tue, May 27, 2014:
Wrong communication: no neutralization for the descent from the Passo dello Stelvio.
Sorry for the wrong information. #giro
ולבסוף, לאחר מספר שעות נוספות, עמוק לתוך הערב, הופיעה 'הודעה מסברת אוזנים' של הנהלת המרוץ


מה קורה בטבלה בעקבות קטע 16
ניירו קווינטאנה משתלט על החולצה הוורודה, והוא מוביל כעת במרוץ בפער של 1.41 דק' אחרי אוראן שמסיים את הקטע 4.11 דק' אחריו.
הדולקים הבאים הם:
3. אוונס 3.21 דק' (מסיים 4.48 דק' אחרי קווינטאנה)
4. רולאן 3.26 (קופץ ממקום 8, מסיים 1.13 דק' אחרי קווינטאנה)
5. מייקה 3.28 (נושר ממקום שלישי, מסיים 1.08 אחרי המנצח)
6. ארו 3.34 (נושר ממקום רביעי, מסיים 3.40 אחרי המנצח)
7. פוצוביבו 3.49 (מקפץ למעלה מקום אחד, מסיים 3.37 אחרי המנצח)
8. קלדרמן 4.06 (עולה מקום אחד ומסיים הקטע במקום הרביעי 3.32 אחרי המנצח)
9. הייז'דאל 4.16 (מקפץ מעלה ממקום 11, מסיים 0.08 אחרי קווינטאנה)
10. קיזרלובסקי 8.02 (נושר מקום אחד לאחור, מסיים 4.48 אחרי המנצח)
המפסידים הגדולים של היום הם כמובן הרוכבים שנעמדו בצד הדרך לאחר מעבר הפסגה בסטלביו ודאגו להתעטף כיאות טרם הצלילה במדרון, לוקחים את זמנם לאחר ההוראות שנתנו על ידי מנהלי המרוץ (כול העשיריה הראשונה למעט קווינטאנה הייז'דאל ורולאן).
עוד שינויים משמעותיים במורד הדירוג הכללי:
ווירמוז עולה למקום 11 מהמקום ה-14 (14.20)
גניי עולה למקום ה-12 מה- 16 (17.40)
מונפור עולה למקום ה-14 מהמקום ה- 17 (22.35)
רבוטיני עולה מהמקום ה-18 ל-15 (24.14)
דופונט עולה מהמקום ה-23 ל- 16( 26.37)
רוג'רס עולה מהמקום ה-25 ל-18 (35.00)
קטע 17, 2.08 קמ, Senonico-Virrorio Veneto
'קטע מעבר'. אמנם קטע טלטלות עם שלוש פסגות מסווגות בקטגוריה שלישית, ללא טיפוסים ארוכים מדי, אך כול היום חסר שקט טופוגראפי ורובו רצוץ 'מהמורות'. קשה לדעת האם מי מהקבוצות המפסידות של קטע 16 תנסה לעשות מעשה ולנסות לייצר לחץ על שלושת הרוכבים ש'ברחו' וזכו מן ההפקר אתמול – אין כלל ספק שבדבוקה רוכבים עתה מספר רוכבים וקבוצות טעונים במטענים שליליים (הודעה שפרסמה ה-BMC בלילה, רצופה בטענות כנגד הנהלת המרוץ ופניה ל- UCI להתערב בנעשה), שמעוניינים בנקמה אם לא תיפול החלטה אחרת.

ספק אם מי מהמאיצים יוכל להגיע בזמן לקו עקב הטיפוס המקדים בקה דל-פוג'יו, כך ששני תסריטים באים בחשבון – קבוצת הבריחה מותרת ברכישת זמן מספק שיוריד את הלחץ מהדבוקה שתיקח יום חופש. התסריט השני הוא לחץ מתגבר של הדבוקה שתנסה לקחת זמן בחזרה ממוביסטר גארמין ויורופקאר, מסתמכת בחלקה על התשתה של מוביסטאר שמחויבת עתה להוביל בחזית עקב דירוגו של קוויטאנה.


עוד קצת
גרייג ליץ' מצייר ציורים

אפשר לעקוב אחרי יצירותיו המידיות (אחר כול קטע) תחת Greig Leach@ArtofCucling בטוויטר


הליין של אוראן (ניתן לקניה אונליין) 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה