יום חמישי, 11 באוקטובר 2012

תיקֵי ארמסטרונג

על מה ולמה


גם לפני שמצליחים לעבור על כל החומר המצומצם והחלקי שפורסם אתמול - בסך הכול פורסמו ~ 200 עמודים ועוד מוספים שונים, אך מתוך ~ 1000 שהועברו ל-UCI - ושחלקים נוספים שקשורים בו ממשיכים וימשיכו להתפרסם היום, אפשר כבר לומר מספר דברים:
קשה להאמין שמהפינה הזאת ארמסטרונג יחלץ הפעם - זה יותר מדי, זה מפורט מדי, זה שתי וערב מדי.
אולי זאת הנקודה המרכזית -השתי וערב מדי - החומר שפורסם מצליב בין כמה סוגי אינפורמציה שונים שהשילוב ביניהם עושה אותו כה עוצמתי וכולא את ארמסטרונג לעד בנקודת אל חזור.

  • קודם כל יש רשימה ארוכה של עדים (יותר מ-24), שחלקם הגדול חי תקופות ארוכות בצמוד אליו ורכב איתו (15 רוכבים מקצועיים העידו), ושמשלם כעת גם מחיר בעבור העדויות הללו - קודם כל הרשעה בשימוש בסמים עם הנלווים לה - הרחקה ושלילת השגים קודמים, וזה לא דבר בטל, כלל וכלל לא - כך שאם עד עתה 'התעסקנו' רק עם כאלה שהופללו כבר (המילטון ולאנדיס), ועם כמה עיתונאים 'חמומיי עט', עתה יש רשימה ארוכה של עדים חדשים שלכאורה לא הייתה להם סיבה לצאת אל האור - חלקם פרשו כבר, אך חלקם עדיין ספורטאים פעילים שמסכנים על ידי כך את ההמשך. השמות והסיפורים הסתובבו ממזמן באוויר, ובעצם ידענו על מה ומי מדובר, אבל עכשיו הכל מגובה בתצהירים בעלי משמעות חוקית, ועדיין זה לא היה מספיק.
  • ניתוחים של בדיקות מעבדה שונות שארמסטרונג נתן במשך השנים. נכון, גם פה אין הרבה חדש, ולמי היה ספק הוא יכול להמשיך להחזיק בו - 'הרי אין אף תשובה חיובית אחת' - ובכן יש, ותמיד היו, רק שמשיקולים שונים מעולם לא נעשה בהם שימוש
  • הוכחות להעברות כספים בין ארמסטרונג ל'מקורות חשודים', בייחוד לדר. פרארי האיטלקי, 'השטן הגדול של הספורט', שבהקשר אליו מסתבר שארמסטרונג שיקר באופן גלוי על כך שהוא 'חתך' מהקשר איתו אך כפי שמסתבר המשיך גם המשיך.

כמויות החומר כאמור הם עצומות, אך קיומם במקביל של שלושה סוגים שונים של אינפורמציה וההצלבה בינהם היא הדבר המשמעותי בדוח שפורסם. 
קשה כיום עוד יותר להבין מדוע החליט בזמנו התובע המחוזי מר בריוט למשוך את יד התביעה הפדראלית, ואולי הוא עשה כן לאחר שהלך והסתבר שעל אף שהחומר שהלך ונערם ממלא כמה חדרים, יש יסוד להאמין שזה רק קצה הקרחון, ועוד עלול להתגלות שהשחיתות פשטה ומגיעה גבוה גבוה, אולי גבוה מדי, ואת זאת אפשר לומר רק על דרך הנסיון להבין אך מבלי לדעת את העובדות לאשורן - בריוט הרי מעולם לא סיפק סיבות להפסקת החקירה הפדראלית (דרך אגב ה-USADA לא השתמשה בחומרים שנאספו על ידי החקירה הפדראלית), אבל ה- USADA מדגישה בפתח דבריה את ההבדלים הבסיסיים בין סוגי ההוכחות שהיא מחפשת לפי הקוד הבנלאומי המקובל (קוד ה- WADA) בכדי להרשיע ובין סוגי ההוכחות הדרושים במשפט פלילי ו/או אזרחי בבית משפט מדינתי:


Article 3.1 of the Code provides that: “[t]he standard of proof shall be whether the Anti-Doping Organization has established an anti-doping rule violation to the comfortable satisfactionof the hearing panel bearing in mind the seriousness of the allegation which is made

ולמה הסטנדרט דומה:

this standard of proof is comparable to the standard which isapplied in most countries to cases involving professional misconduct
Thus, for example, in proceedings in the United States to take away the license to practice of a doctor or lawyer, theapplicable standard of proof is typically “clear and convincing evidence
it establishes his doping beyond a reasonable doubt

ואולי בשביל כל אדם מן היישוב - ואוהדי ארמסטרונג הרבים עוד ביתר שאת, זאת הנקודה המשמעותית ביותר, זאת שלא מאפשרת להם לשנות את דעתם ביחס לטקסני היקר - אין הוכחות חד משמעיות, 'הוכחות דם', בדיקה חיובית אחת מתוך ה-500 (500?) שהוא עבר, 'וכל עוד לא יוכיחו אחרת בשבילינו הוא יקר הארץ והאדמה' - אבל מה שהם אומרים הוא שעד שלא יראו את ארמסטרונג מאחורי סורג ובריח הם לא יסכינו לשנות את דעתם, אז שמח אני שלא להעכיר את שמחתכם המתמשכת - בספק אם יהיה לתיק ארמסטרונג המשך בבית משפט אזרחי ו/או מדינתי, כזה שנותן תוצאות חד משמעיות מהסוג שלו אתם מאמינים, ארמסטרונג ניצל! - הללויה!.

הבלוג יספק בזמן הקרוב רשימה מעודכנת של טריאתלונים שבהם עומד להשתתף לאנס ארמסטרונג, כולל הנחות בדמי השתתפות לחולים סופניים.

זהו.
יום טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה