יום שני, 8 באוקטובר 2012

פה ושם בעולם האופניים - לאנדיס וקימאג'

Love this.

אתמול נסתיימה בעצם העונה - המירוץ בבייג'ין אמנם יקר מאוד ל-UCI, אך בספק אם לעוד מישהו חוץ ממנו (נכון, גם בבייג'ין יהיו נקודות דירוג, ובסין גם יש המון רוכבי אופניים, וממש קשה להאמין שמכל כך הרבה רוכבי אופניים אין אפילו אחד בסבב, בלה בלה בלה וגו').
אז מה קורה ומה צפוי לקרות ב'עולם' בזמן הקרוב - עם כל הכבוד עונת המרוצים תתחדש רק ב-22 לינואר באוסטרליה ב- ToueDUnder, וגם אז ייקח זמן עד שיקרה משהו משמעותי (בעצם לא לפני ה- 23.2 עם ה-Omloop Het Nieuwsblad), אך גם בלי מרוצים אנו צפויים להרעשות כבדות בזמן הקרוב, ממש הקרוב, ונתחיל ממשהו קל לפני שנעבור למגוחך ונגיע למהות:

  • העיתון הבלגי Het Laatste Nieuws  פירסם אתמול שלפי מקורות בקבוצת AMAURI, הקטע האחרון של הטור בשנה הבאה יהיה ביקור כפול באלפ דואז, ולא כפי שהורגלנו בשדרות השאנז אליזה. כנראה שזה לא יקרה, אך רק משיקולים לוגיסטים, ובכלל, אנחנו רגילים לסיום בשדרות אך הוא החל רק בשנת 1975, אם כי גם לפני כן היה מקובל שהטור מסתיים בפאריס או קרוב מאוד אליה.
  • אז מה אסור יותר לפלויד לאנדיס להגיד (בינתיים לא הוטלו עליו איסורי מחשבה, וכך מחשבתו עדיין חופשיה, יכולה להתעופף, להזות אף הזיות, גם בזמן שהוא אינו ישן כלל!)? - בעקבות פסיקה של שופטת בבית משפט בשוויץ שהתקבלה ב- 26.9 ופורסמה לפני מספר ימים על ידי ה- UCI, על לאנדיס נאסר לומר ש:
  1. לא ה-UCI, ולא מר הנס וורברוגן (וגם לא מר פאט מקווייד) הסתירו או העלימו מקרים של שימוש בסמים
  2. שהם קיבלו כסף בכדי לעשות זאת
  3. קיבלו כסף ממר לאנס ארמסטרונג בכדי להסתיר/להעלים מקרים של שימוש בסמים
  4. הגנו על רוכבים מסוימים (ולא על אחרים) בכל הקשור בשימוש בסמים
  5. מנעו/עיכבו פרסום של תוצאות בדיקת סמים חיובית של מר אלברטו קונטאדור
  6. קיבלו שוחד
  7. שהם מושחתים
  8. שהם טרוריסטים
  9. לא שמים קצוץ על החוק
  10.  שהם סתם אדיוטים
  11. שאין בליבם אפילו כוונה נסתרת להחזרת הסדר והמשמעת לענף שהם ממונים עליו
  12. מלאים בחרא
  13. ליצנים
  14. שמילותיהם אינן שוות אפילו את הנייר שהן נכתבות עליו
  15. שהם שקרנים
  16. לא שונים במאום מהקולונל מועמר קאדאפי (ז"ל)
ואם כל רשימת שישה עשר הסעיפים הנ"ל נראית לקורא הממוצע משובה של נפש, ונכתבה אולי אפילו בהיסח של הדעת, כחלק מהחופשה (שנכפתה על אוהבי הענף בעל כורחם), הרי שלא כך הוא, כלל וכלל לא כך - אבל מה, בכך כלל לא נסתיימו עינוייו של 'לאנדיס המופרע', והוא צֻווה אף על ידי אותה שופטת ('תמימה') לפרסם (על חשבונו כמובן), מודעות במספר עיתונים, שביניהם Wall Street Journal, L’Équipe, Le Temps, NYVelocity, Cyclingnews, Velonation, Velonews , De Volksrant עם אותו פסק דין. מה יש להגיד - לאנדיס אכל אותה!, אלא מה? - לאנדיס כלל לא נכח בבית המשפט, לא באופן אישי וגם לא יוצג על ידי עורך-דין, כך שהכל נעשה במעמד צד אחד (שלושה בעצם), מה שקצת מנוגד לצורה שבה מתנהלת השיטה במכורתו, ארה"ב, כך שלהוראות מסוג זה אין שום משמעות ותוקף לא בארה"ב אבל גם לא בשאר העולם ה'מתוקן', כך שלאנדיס, כל עוד לא יצטרך לפקוד באופן דחוף את סניף הבנק שלו בג'נבה (או ציריך, כמו כולנו), לא צפוי לבעיות מיוחדות בחייו השוטפים.
אבל כפי שנבלים לא מסתפקים לעולם בחצי תאווה, השלושה 'קראו לסדר' גם רוכב לשעבר נוסף, או שמא בעצם עיתונאי (או סופר) - את האירי מר פול קימאג', רק שכאן העניינים עלולים להסתבך בעבורם.
פול קימאג' נתבע על ידם על הוצאת דיבה, והוזמן להופיע ב-12 בדצמבר באותו בית משפט (לא רחוק ממקום מושבם של השניים, האירי וההולנדי, ב- Tribunal D'Arrondissement de L'Est Vaudois in Vevey) לפתיחת המשפט, ועד כאן הכל נשמע הגיוני (הגיון של מנוולים אמנם אך הגיון של מנוולים הוא גם כן הגיון {של מנוולים}), רק מה, קימאג', כפי שהתברר מציוציו של דויד וולש, תאומו הסיאמי האירי של קימאג' לענייניי המלחמה בסמים בספורט, זה שפירסם את הספרים המפורסמים בענייני ארמסטרונג, קימאג' חסר אמצעים כיום, לאחר שפוטר מעבודתו כעורך בכיר בעיתון ה-SUNDAY TIMES עקב צמצומים בתחילת 2012, אלא שמה שקרה קרה מהר והיה גם בלתי צפוי וגם מהיר - זה לקח בערך שעתיים מרגע הציוץ של וולש ועד שהרשת התבשרה שהאתר  Cyclismas.com ו- Digger_forum@ פתחו/הקימו קרן לגיוס כספים למען קימאג', קרן שבה נאספו עד עכשיו ~54000$  שנתרמו על ידי 1750 תורמים שונים כדי לעזור לקימאג' להגן על עצמו - והוא כנראה בהחלט הולך להגן על עצמו - אבל אולי גם עלינו.
אתם מוזמנים גם להצטרף ל'בעלי העניין' האחרים ולתרום גם אתם, עוד לפני שתמשיכו לקרוא ותעניינו ב'הסברים':




תודה!.
אבל באמת, מה הבעיה של ה-UCI עם עניינים בטלים שכאלו ולמה היא בכלל מתעסקת בשטויות? - ובכן יש לה כמה כאלה, וגם - הזוג האירי/הולנדי כה מלא בכבוד עצמי ולא יסכים לפגיעה כה חמורה בשמו הטוב!!!, אבל ברצינות:
מבלי להיכנס לעניינים המשפטיים ולמשמעויותיהם, שיתר פירוט אך קצר ברור ופשוט אפשר למצוא אצל  Charles Pelkey ב - Explainer שלו, הרי וכפי שפאלקיי טוען, הנסיון הוא בסך הכל נסיון השתקה, מה שקרוי - SLAPP :  
The Strategic Lawsuit Against Public Participation וזה נעשה בקלות אם אתה דואג להקפיד שלא להתעסק עם גדולים - כאלה שיכולים לשים כסף על השולחן (ולהעמיד רצף של בעלי גלימה שמריחים טוב), אלא להרוג רק את הקטנים והחלשים, אבל בכל מקרה חייב לוודות שזה נעשה בפרהסיה, לעיני כל, וכך אתה תגרום לאחרים לשקול היטב את צעדיהם בעתיד כאשר מדגדג להם בידיים, גם אם הדגדוג הוא כתוצאה מחומר מרשיע שהגיע לידיהם איכשהו. אז לא תובעים את מי שפירסם את החומר המרשיע (לכאורה כמובן), שאלו גופים עתירי יכולות - L'equipe, או ה- Sunday Times למשלאלא מתעסקים עם קימאג', ו/או לאנדיס, או כמו קודם לכן עם Richard Poundנשיא ה- WADA לשעבר (שהגיע להסדר שגיחך יותר מכל את התובעים בסיכומו של התהליך) - מנסים להפחיד - 'אם לא תסתמו את הפה... בלה בלה בלה וגו'.
אז עכשיו יש לקימאג' כסף בכדי להתמודד (והוא כבר מצא כנראה בעל גלימה שווצרי שלוקח את הקייס Pro Bono), אלא שוורברוגן ומקווייד לא לקחו בחשבון עוד משהו - שהסערה כבר קרובה - ה- Usada קרובה להעביר/לפרסם את ממצאיה לגבי ארמסטרונג בקרוב (הממצאים צפויים להתפרסם בשבוע הקרוב אך לא יאוחר מה- 15.10), וזה הרבה לפני תאריך המשפט הקבוע של קימאג', וכך לקימאג' יהיה בידיו הרבה חומר בכדי לא רק לצאת נקי מהתביעה, אלא אף להפוך את היוצרות ואת בית-המשפט לבמה בכדי לחשוף את פרצופם של השניים ושל ה-UCI בכלל.
כפי שהתפרסם לאחרונה במספר מקומות (כשמועות כמובן), ועדיין לא קיבל כמובן שום אישור רשמי (חוץ מרמיזות שנרמזו על ידי Travis Tygart עצמו), בידי ה- usada נמצאים לא רק החומרים שעמדו לרשותה כשהחליטה להטיל על ארמסטרונג את העונשים שהטילה, אלא חומר נוסף שהחל לזרום לאחר שארמסטרונג החליט שלא להתגונן ולקבל עליו את הדין.
משמעם לא יהיה.
זהו בנתיים.
יום טוב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה