יום ראשון, 14 באוקטובר 2012

פיקציה


כל דקה קובעת ו/או כל ייצוג הוא בעל חשיבות
כמה זה נכון (כנראה) שכל ייצוג הוא בעל חשיבות להכרתנו, והוא מוסיף עוד נדבך ליכולת הקוגניטיבית שלנו לנתח את המציאות, אבל לא פחות מכך לפתח לנו חלום (יומי ולילי), ואין הכרתנו מוותרת לא על ייצוגים מ'המציאות האמיתית' ולא על כאלה שנוצרו מבדיה, מפיקציה, היא זקוקה גם לאלו וגם לאחרים.
ההבחנה בין המציאות לדמיון - בסופו של יום כל מה שחשוב הוא היכולת שלנו לחיות חיים נסבלים, כאלה שלא נפגעים מעירוב תכוף ופעיל מדי בין המציאות ה'אמיתית' לבין הדמיון הפרוע - " החברה בדרך כלל מגדירה את משוגעיה ככאלה שמערבבים כל העת בין מציאות לדמיון, ולא מצליחים לאבחן באופן סיסטמאטי בין מה ששייך למציאות ומה ששייך לדמיון" - כל עוד ניתנת לאדם היכולת להפריד בין שני המצבים באופן שדומה לאופן שבו נוהגים גם כל השאר... בלה בלה בלה וגו'.
בסך הכל אין יכולת להפריד בין זה לזה, בין דימויי חלום ודימויי מציאות, על אף שיש סיכוי טוב לכך שחומרי הבסיס לדימויי החלום נקלטים מהמציאות חפת הדמיון, אבל איך שלא נהפוך את זה (וזה פרי למאמר ארוך מדי בשביל הפורום הזה), כנראה שלא נמצא הרבה שיהיו מוכנים להודות שלהם אין זה משנה כלל אם התמונה הנגלית לעיניהם שייכת לדמיונם או ל'מציאות האמיתית': 'מה היה באמת, אני רוצה לדעת מה היה באמת - אני כבר אחליט מה לעשות עם זה אחר-כך'.
אל תטעו בי, גם אני ביליתי ימים ולילות, חודשים ושנים, צופה שוב ושוב, עוד ועוד ב'לאנס יוצא מהאוכף', וחי לי כך חיים שנטו להיות מאושרים על ידי הסיפוק שהופק מהחוויות הללו. אלא מה - גיליתי, אט אט (ואף למגינת ליבי), שמה שהיה נדמה לי אמיתי לא היה אלא פיקציה - משהו שלא קרה באמת במציאות אלא אירועים שהתרחשו בדמיוני שלי - וכל עוד הפיקציה היתה שייכת גם להמוני בני אדם אחרים, אף אחד לא יכול היה להגדירני כשונה - בעל חלומות - הוֹזה - לא הייתי יוצא דופן (משוגע) - "ואושר היה שייך אז לרבים, (כמעט) לכולם, וחיינו לנו חיים מאושרים ושמחים, בדמיוננו, מחכים ללא סבלנות עד לאושר הבא".
עכשיו הגיע זמן ההתפכחות של אלו שעדיין אחזו את עייניהם סגורות חזק חזק, אבל גם עתה, כמו תמיד ימצא לו חלק שרוצה להמשיך עם החלום, ויש לו לכך זכות מוחלטת לעשות כך - 'כן, עִצמו חזק חזק את עייניכם (או פיתחו לכם את היוטיוב האהוב), שם יוצא עדיין לאנס מהאוכף, ומוכיח לכולם שהוא 'על אדם' - ושאפשר לראות פנטזיה לא רק בסרטים או חלומות אלא גם במציאות (במרוץ אופניים)'

יום טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה