יום שני, 1 באוקטובר 2012

מה אפשר ללמוד מתמונות

Some of the biggest riders in pro cycling attended the Giro presentation
החברה התלבשו איך שמצאו לנכון
ובכן, מה אפשר באמת ללמוד מתמונות - ובואו נעזוב עכשיו לרגע איך נראה כל אחד - מה משדרים פניו, מבטו, ונתרכז לרגע בלבוש - רק בלבוש (אחר-כך נוסיף גם קצת ידע 'אישי') - מה אפשר ללמוד, אם בכלל?:
בואו ננסה לרגע לעשות כמה תרגילים - קודם נסתיר לרגע את פניהם של תשעת הרוכבים שמופיעים כאן, ואחר-כך ננסה עוד משהו:

1. האם אפשר לנחש משהו ביחס למוצאם של התשעה, רק לפי צורת/בחירת הלבוש (מבלי לנסות להעזר גם בפוזה - צורת העמידה וכדו'):

  • רודריגז מימין היה יכול להיות בעל שלל מוצאים - פשוט אין שום דבר מחייב בלבוש שלו - ג'ינס עם נעלי התעמלות, וחולצה לבנה שלא תחובה במכנסים (אפילו עורך דין תל אביבי מזדמן בלבוש המועדף עליו בסוף השבוע נראה די דומה).
  • אוראן לבוש יותר מחייב, יותר 'לטיני', מכנסיים בהירות וחולצה ורדרדה פתוחה בחלק העליון, אך נעליו מסגירות משהו נוסף שאליו נתייחס בהמשך.
  • ניבלי - אין הרבה מה להוסיף - זה חייב להיות איטלקי - פשוט, מחוייט לתפארת - זה תמיד מונח עליהם כמו שצריך, הצבעים - גם של החליפה וגם של החולצה שמתחת, והגזרה - סיכוי גבוה שזה איטלקי, בהחלט.
  • הייזדאל - כמו רודריגז, הוא היה יכול להיות מהרבה מקומות, אבל זה כמעט בלתי נמנע שהוא מהעולם המערבי, וזה בגלל החולצה, או יותר נכון הצירוף של הג'ינס, החולצה והז'קט שמעליה (וגם החולצת טריקו האפורה שבוקעת ממתחת). אולי במקרה של הייזדאל יותר קל לסווג את הטיפוס ולאו דווקא את המוצא, על כך בהמשך.
  • באסו - ראה מקרה ניבלי - איטלקי זה איטלקי (ביחס לנעליו נוסיף משהו בהמשך).
  • קבנדיש - קבנדיש היה יכול גם הוא להיות שייך למקרה רודריגז, אך הוא, ללא ספק, הרבה יותר חסר טעם, אבל כאלו ניתן למצוא באלפים מכל מוצא.
  • די גאנט - לפי איכות התמונה שלפנינו קשה לומר הרבה - הוא היה יכול להיות בעל שלל מוצאים - חסר מוצא - לאו דווקא בלגי.
  • פיני - כן, יש פה עסק עם אדם שמציית לחוקים, לקודים - צריך לעשות מה שצריך לעשות, ולטקס כזה מתלבשים כמו שצריך.
  • קונטאדור - כפי שמצאנו עצמנו מבלים כה רבות בחברתו של גוורדיולה בשנים האחרונות (ועל אף התלהבותם הרבה של פרשנים בעלי 'טעם לבוש משובח' לא פחות), קשה שלא להמר שהבחור שלפנינו הושפע גם הוא מחוסר הטעם הכרוך בעניבה שחורה ודקה, (גם הבחור שלפנינו היה יכול להיות בקלות מוחלף בעורך דין תל-אביבי (וגם ירושלמי) לפני כניסתו ללשכת אחד השופטים רמי המעלה).


2. ועכשיו לתרגיל השני - בואו ננסה לבדוק אם אפשר להגיד משהו על האדם שמאחורי הלבוש והעמידה, אך עכשיו לאחר שאנחנו מורידים את מסכת הפנים ומזהים גם מי הרוכב שמביט אלינו מהתמונה:

  • רודריגז הוא כנראה באמת לא אותו עורך דין תל אביבי שיוצא לארוחת צהרים במסעדה ביפו ביום שבת בצהריים מההימור הקודם, אבל אם ניקח בחשבון שרודריגז איש עשיר, הוא עושה רושם שלא עושה מזה עניין גדול - חליפות זה עדיין לא בשבילו - אולי רק אחרי שיזכה פעם במירוץ קטעים ארוך (לא בטוח שהג'ירו הזאת בשבילו, אך אם הוא יגיע היא תהיה מאוד מאוד 'דינמית'), בכל מקרה, קשה גם לקבל רושם מהעמידה שלו, שהבחירה בלבוש שכזה מעבירה מסר מזלזל כלפי המארגנים של ההצגה במילנו.
  • אוראן - קשה לרדת לפרטי הנעלים, אך יש לי חשש סביר בהחלט להעריך שמדובר פה בנעלים של אַרְס, או לפחות חצי ארס - שפיציות אבל לא ממש איכותיות, ואפילו לא ממש חדשות. במקרה של אוראן אני בספק אם זה המקרה - החיוך המוכר שלו יותר מדי לבבי, כנה, אפילו מבויש בשביל 'השתייכות' שכזאת, אבל אף פעם אין לדעת.
  • ניבלי - קלאס, טופ קלאס - העמידה, הלבוש, הכל - היה יכול להיות מה שהוא רוצה - עורך-דין, איש עסקים, בעל חנות משקפיים במילנו - זה קוד הלבוש, שלא מאפשר לפעמים להתקרב ממש לאדם שמתחת.
  • הייזדאל - קנדה מאפשרת חופש, גם חופש הגירה לפליטים (קצת פחות בשנים האחרונות), אך גם לאזרח הממוצע, וריידר נראה פשוט פריק - ג'ינס (אמנם עם נעלים שחורות משובחות מוצא), אך עם חולצה פרחונית וחליפה לא ממש מתאימה, הוא אמנם מנצח הג'ירו ואפילו ראה בשנה האחרונה כמה גרושים (יותר מחוזי פרסום בקנדה מאשר מקבוצתו), אבל הוא רוכב בגארמין של ווטרס, ושם כידוע מעריכים אנשים בעלי נפש חופשיה.
  • באסו - מצחיקות המוקסינים העדינות האלו על איש בעל מידות כמו באסו, וחוץ מזה נראה שרגליו דקיקות וחסרות 'עומק', מה שכמובן אינו נכון כפי הידוע - חוץ מזה, כמו במקרה ניבלי גם אצלו קשה לדעת - הלבוש מכסה טפח יותר מאשר מגלה טפחיים.
  • קבנדיש - קבנדיש לא דופק חשבון, ואת זה אנחנו יודעים היטב, וזה גם נראה ככה - מה זה משנה אם זה טקס חשוב יותר או פחות, הוא יתלבש איך שבא לו, וטעם משובח אין לו אפילו שהוא מתגורר באיטליה, אבל מה, אצלו הבחירה בלבוש היא צורך במרד מוסכמות יותר מאשר חוסר טעם בבחירת בגדים. חייבים לציין שהוא הולך ומשתפר בשנים האחרונות אבל 'הלבוש מפגר אחריו'.
  • די גאנט כאמור חסר ייחוד, אך לפעמים גם רכיבתו היא כזאת - בהחלט היה קש לשער ממפגש עם מישהו שנראה כך שהוא רוכב אופניים מהסבב המקצועני, אבל היה בהחלט אפשר לדמיין שהוא מבלגיה - לא פה ולא שם.
  • פיני - עם הענקים האלו קשה לפעמים לדעת - הם יותר מדי גדולים - מבלי להביט בפניהם מקרוב קשה לדעת אם הם מהזן העדין או חוטבי עצים, אך במקרה של פיני אנחנו הרי יודעים שהוא מהסוג הראשון, והוא מהוגן, ובא מלובש היטב, כראוי, מי זה טיילור פיני באמת קשה לדעת (אולי גם הוא עדיין לא יודע).
  • קונטאדור - טוב, זה אלברטו קונטאדור, ואנחנו יודעים עד כמה האיש הזה בשליטה, לא רק במירוצים, והוא תמיד תמיד נותן כבוד, וזה כל מי שהיה קרוב לביקור שלו בישראל יודע היטב.


זהו.
יום טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה