יום ראשון, 30 בספטמבר 2012

Giro d'Italia 2013

The map of the 2013 Giro d'Italia
מאוזן? - קשה!
לפני שעות אחדות הוצג במילנו הג'ירו של השנה הבאה, ועוד לפני שנכנסים ובודקים את הפרטים לעומק, מה אפשר ללמוד כבר עתה?:
הגי'רו של 2013 יוזנק ב- 4 למאי בנפולי, ימשוך עוד קצת דרומה עד לפינה הדרומית של המגף, ואז, בדילוגים קלים, יגיע לצפון איטליה, יבקר בצרפת לגיחה 'קלילה' שתסתיים כפי שכבר היה ידוע בגליבייה, יעבור לדולומיטיים ואז יסתיים בברשיה ב-26 למאי.

נגד שעון:
המתכננים, כנראה בנסיון למשוך את השמות הגדולים, דאגו למספיק קילומטראג' נגד שעון, ואנחנו מוצאים 17.4 קמ נגד השעון קבוצתי כבר בקטע השני באי Ischia, מערבית לנפולי, ואז עוד שניים: 55.5 קמ נגד שעון אישי, טכני ולא מישורי, שכולל בסופו טיפוס מכובד לסלטרה בקטע 8, ועוד 19.4 קמ נגד שעון בטיפוס בקטע 18.

מאיצים:
קבנדיש אמנם נכח היום בטקס, אך בוודאי התאכזב למצוא שאין בשבילו בשר - למעט מספר קטעים, שבהם אין הפרעות מיוחדות, ובאמת נראים כמיועדים באמת למאיצים, יתר הקטעים שנדמים ככאלו, ומישוריים מספיק, טומנים בחובם סיומים פרובלמטיים למאיץ המצוי - בדרך כלל קפיצות וטיפוסים מאוחרים אחרים, אבל קבנדיש מאוהב באיטליה, וקרוב לוודאי יגיע גם הוא.

הרים ומסלול:
המסלול בין ה- 3405 קמ, כמו תמיד באיטליה (לפעמים פחות ולפעמים הרבה יותר), משופע ביקורֵי גובה, שמתחילים כבר מיד בשבוע הראשון, בקטע השלישי - Sorrento - Marina di Ascena, אך נמשכים גם לכל אורך השבוע עם עוד לפחות שלושה קטעים בהרים הבינוניים ( קטע 4 - Policastro Bussentino-Serra San Bruno , קטע 7 San Salvo - Pescara, וגם קטע 9 Sansepolcro - Firenze ), כשחלקם עם סיומים בפסגה. לאחר מכן, כבר בתחילת השבוע השני, ביום שלישי, לאחר יום המנוחה הראשון, הרוכבים יתקלו בקטע 10 Cordenons - Altopliano of Montasio , עם סיום מכובד בהרים הגבוהים:
הסיום במונטסיו -
  
אנחנו מבקרים במחוז פריולי, בצפון איטליה, ליד טרויזו.
קטע 11- Tarviso - Cave Of Predil , הוא אולי 'קטע הרים בינוני' אך עם סיום בפסגה, ולאחריו שני קטעי מעבר - 12, ו-13, ולאחריהם אנחנו בצד השני, המערבי, של צפון איטליה, קטע 14 מ- Cervere - Bardonecchia,  שמסתיים צמוד לבריאנסון הצרפתית, וגבוה.
אנחנו במחוזות רצויים, בהחלט - קטע 15 הוא הקטע המפורסם לגליביה, אמנם לא ארוך מאוד - 150 קמ, אך בהחלט רצחני -  קטע מ- Cesana Torinese - Galibier, שלאחריו יום המנוחה השני של הג'ירו.
חוזרים לקטע 16 ב'הרים הבינוניים', וגם חוזרים לאיטליה, קטע של 237 קמ - Valloire - Ivrea, שלאחריו קטע 17 שהוא  קטע מישורי. קטע 18 הוא הנגד שעון בטיפוס - 19.4 קמ:



עכשיו אנחנו שוב בחלק הדולומיטי של צפון איטליה, בפרובינציה של בולזאנו, קצת צפונית לטרנטו, בקטע רצחני נוסף - 138 קמ מ-  Ponte Di Legno - Val Martello-Martellal.
הקטע האחרון, קטע 20, אולי הקטע המכריע (אם למישהו יש עוד רגליים אחרי מה שהוא עבר), הוא הקטע המיתי ל- Silandro Schlanders - Tre Cime Lavaredo  -  הקטע שבו אדי מרקס נתן את אחת ההצגות הגדולות בהיסטוריה ב- 1968, ולבש בסיומו לראשונה את החולצה הורודה - צפונית לקורטינה ד'אמפצו.
לאחר - עוד תהלוכה בברשיה ונגמר הג'ירו יסתיים ביום ראשון ה- 26.5.2013

בכתבות הבאות אנסה לנתח את המסלול ביתר פירוט.

זהו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה