יום שני, 10 בספטמבר 2012

וואלטה 2012, מה ראינו, סיכומים, המירוץ

חצי האי האיברי (גם בפורטוגל יש מרוצים)


קודם המרוץ. ובכן, היה מרוץ נהדר, ואני מוכן לקבל על עצמי הודאה שעד כמה שהמרוץ היה מצויין עדיין היו כמה ימים שזה היה קשה - מה לעשות, מרוץ של שלושה שבועות, כל יום, יום אחרי יום - אין הרבה איך להלחם בזה - זה קשה.
יש שיטענו (וכבר הספקתי לקרוא כמה), שבסך הכול לאחר שהשלושה (או הארבעה, לפני שפרומי 'פרש' מענייני הפסגה) בודדו עצמם בחזית הזמנים, זה היה תמיד אותו ריטואל - תמיד אלו היו אותם שלושה שעזבו את היתר וניסו להילחם אחד בשני בדרך לאחת הפסגות, אבל מה - יש למישהו דרך אחרת, רעיון טוב יותר, מתכון אחר בכדי לייצר מרוץ טוב מזה שראינו?.
כן, זה ידוע שכוונתם של אותם 'משועממים של מדי פעם', 'נרדמי הספות' היא, שעל ידי כך שהדבוקה לא נתנה מרווחים לקבוצות הבריחה ראינו תמיד את אותו סרט כשרק התפאורה השתנתה. נכון, יש בכך משהו, אבל מה לעשות, זה לא משהו חדש, לדבוקה יש כבר מזה די הרבה זמן את אותה נטיה שלא לאפשר מרווחי נשימה לבורחים, כנראה תופעה שמושפעת במיוחד מכך שהשדה הופך להיות יותר ויותר שווה, וקשה למצוא מספיק רוכבים שבכל שלב נתון לא מאיימים על אינטרסים כאלה ואחרים של הקבוצות הבכירות בדבוקה, וזה נכון לא רק בקטעי סיום פסגות אלא נכון גם בימי סיומי מאיצים, ובכלל - מה לעשות, באמת מצער (דרך אגב, בטיול הצרפתי ראינו מספיק בריחות שהצליחו!). אבל אל לנו להיכנע, אפשר לחשוב על פתרונים - למשל לאפשר לקבוצות להחליף רוכב או שניים באמצע המרוץ - פשוט לעשות חילופים (זה לא מבייש לאמץ חוקים מענפים אחרים), או לתת רשות שימוש, רשות חד פעמית כמובן, בממריץ - הרי השיטות התגלו סוף כל סוף (כמעט כולן), נחשפו הסודות, (דרך אגב, אנחנו עומדים לגלות עוד כמה וכמה שיטות, ואף משתמשים ממש בזמן הקרוב), או שאולי יאמצו חלק מאותם 'צופים נרדמים' את אותן המלצות עצמן, ויקחו בעצמם איזה ממריץ בשביל לא להירדם!. 
או שאולי פשוט יותר שנודה על האמת - אין לנו משהו אחר (נכון, לחלקינו יש ויש נשים ראויות יותר ממרוץ!), ועדיף מרוץ אופניים משעמם (עד כמה שהוא יכול להיות) על פוליטיקאי מזדמן בהופעה/הצהרה היסטורית, ו/או דיון רציני על יתרונותיו/חסרונותיו של מתמודד כזה או אחר בכל תכנית ריאליטי עכשווית שמשודרת 24 שעות ביממה, ובאמת - הרי בסך הכל על מה מדובר כאן -  על שעה שעתיים לקראת ערב, לא יותר, והרי רק חלק (יחסי) די קטן מאיתנו עוסק בענייני אופניים יום ולילה, מבוקר עד ערב...
ככה זה עם מרוץ קטעים ארוך - הוא ארוך (בזמן האחרון באמת מועלים רעיונות 'חדשניים' ביחס לקיצור הטיולים הארוכים לשבועיים במקום שלושה, אך השיקולים הם שיקולים כלכליים ולא שיעמומיים דווקא), ואפשר לבחור באחרים - או לבחור בטיולים הקצרים יותר, או פשוט במרוצים היומיים, ולהשאיר את מירוציי הקטעים ל'סובלים מיומנים באמת' - זה כה פשוט.
הוואלטה היתה מרוץ הקטעים הטוב של השנה, לאחר הג'ירו, אבל אין לצפות שנראה וואלטה שכזאת שנה אחרי שנה - המתמודדים הכבדים לא יגיעו - זה קשה מידי, והם יעדיפו מירוצים אחרים - גם על מינון הקושי חייבים לשמור, וראה מקרה הג'ירו שהשנה היה 'רך' יותר לאחר המרוץ הבלתי אפשרי של השנה שעברה. בשנה הבאה המרוץ יחזור כנראה גם לדרום ספרד, ואז נראה שוב קטעים שלמים שבהם כמעט לא נראים אנשים בצידי הדרך, וחייבים להודות שהימצאותו של אותו קהל שבשטח משפיע גם על קהל הטלוויזיה והזדהותו עם המרוץ, אבל אין לדאוג למרוץ הספרדי, הוא נמצא בידיים מצויינות, כל עוד הוא בידי Javier Guillén ואנשיו אנחנו נמצא ששפנים ויתר חיות מעניינות ישלפו כמתאבנים ו/או קינוחים כל הזמן, וכבר בשנה הבאה (שמועות מדברות על סיום בטיפוס להר הגעש טיידה (Teide) שבטנריף באיים הקנאריים).
לא לדאוג.
VIVA LA VUELTA.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה