יום ראשון, 16 בספטמבר 2012

מירוץ קבוצתי נגד השעון, לימבורג, הולנד, מה צפוי



להלן רשימת המשתתפים שנרשמו לתחרות (ללא אבחון בין הנרשמים לבין אלו שישתתפו)
רשימת המשתתפים
מה צריך בכלל בכדי להשיג תוצאות טובות ב- TTT?:
צריכים כמה דברים - קודם כל צריך הרכב מאוזן, כזה הכולל מצד אחד מספיק רוכבים שיודעים לרכב נגד השעון לבד, 'רוכבי נגד השעון קלאסיים', אך מצד שני בהרכב הקבוצתי חייבים להיות כאלה שיודעים להאיץ מהר ולסגור פערים, קל וחומר כשהתוואי הוא כמו זה שבאליפות העולם בהולנד היום (ומחר אצל הנשים) - לא, מאיצים הם כלל לא חומר רע להרכב הקבוצתי נגד השעון - הם גם יכולים לסגור את הפערים מהר אך מצד שני לא מחויבים לרכב בחזית זמן רב מדי.
הדרוש בכל המירוצים נגד השעון הוא מבנה אווירודינאמי, ואם במירוץ האישי הבעיה היא התנוחה של הרוכב עצמו, הרי במירוץ הקבוצתי זה המבנה של הקבוצה כולה, והוא מושג על ידי צמצום
 המרווחים בין רוכב לרוכב, ומתי מתעוררות בדרך כלל בעיות ונפתחים מרווחים כאלו - כאשר המוביל את המבנה גמר את 'זמן החזית' שלו ועובר אחורה ובפניות חדות. המסלול היום משופע בפניות שכאלה וככזה הוא בהחלט מסלול מורכב למירוץ קבוצתי נגד השעון. קושי נוסף שהמרוץ מעלה היום ומחר הוא ההרכב המצומצם של הרוכבים - שישה רוכבים במקום תשעה בדרך כלל, כך שאמנם מצד אחד המורכבות של 'ריקוד המקומות' אחורה היא נמוכה יותר עדיין יש פחות רוכבים בכדי לעשות את העבודה, והדבר האחרון הוא הגודל של הרוכבים, פשוט - רוכבים קטנים לא שוברים את הרוח כמו הגדולים - שוב הבעיה הזאת עם הגדלים...
ועוד הערה - אמנם המנצחים היום יולבשו על הפודיום בחולצת הקשת בענן, אך הם לא יורשו ללובשה ביתר העונה כאלופי העולם, רק ציון לגבי מעמדם החדש ('דש על הבגד') יציין זאת במשך העונה מהיום עד האליפות הבאה.

המועמדים:
*** (מועמדים לפודיום)
Omega Pharma Quikstep
טוב, זו בחירה אובייסיאלית, אומגה פארמה מגיעה היום עם בונן, שאבאנל, טוני מרטין, ניקי טרפסטרה, ואנדוואלדה, ופיטר וֵליטס - מה יכול להיות רע? - אפשר למצוא גם את אלוף העולם המכהן מרטין, את שאבאנל שהוא האלוף הצרפתי (וכנראה יתמקד השבוע רק בנגד השעון), פיטר וליטס שהוא האלוף הסלובקי, אך גם את טרפסטרה ווונאדוואלדה רוכבי נגד השעון מצוינים, כשבונן יכול להאיץ בקלות ממקום למקום וחוץ מזה גם לו אין במה להתבייש לרכב לבדו מול קשיים.
BMC
הבי.אם. סי מגיעה עם הרכב מאוזן ומהיר לא פחות - אפשר למצוא את טיילור פיני האלוף האמריקאי, מרקו פינוטי רוכב הנגד השעון המצויין האיטלקי, טיג'י ואן גארדראן שבהחלט יודע פרק בהילכות איך רוכבים נגד השעון, באלאן שהוא סוס קבוצתי מוכר, וכנ"ל קווינזייאטו, וכהשלמה את האלוף הבלגי בנגד השעון ג'ילברט, שמעבר ליכולתו זו, כידוע, אין לו בעיות להאיץ מתי שצריך (ונמצא בכושר גבוה).
Orica - Greenedge
אין ספק שהאוסטרלים מגיעים מוכנים והתאמנו מספיק, ובהרכבם היום אפשר למצוא את לוק דורברידג' האלוף האוסטרלי בקטגוריה, את סוויין טורפט האלוף הקנדי המכהן, כמו את לאנגוולד, קאמרון מאייר, מוריס ובואלי.
**
SKY
סקיי אמנם יופיעו היום ללא וויגנס ופרומי, אך לא חסרים שום דבר גם בלעדי שני אלה. בהרכבם ירכבו היום בוסאן האגן, פלאצ'ה, דוואסט, איאן סטאנארד, גארנט תומאס, והנאהו הקולומביאני - אולי הם חסרים בפנצ'אים/מאיצים לעבור את הפניות.
Garmin Sharp
על אף הבקשה להנמכת ציפויות, גם מצד וואטרס וגם על ידי פייפר, עדיין ההרכב מצויין: תומאס דקר, ג'ק באוור, מרטין מאסאקאנט, טלאנסקי, ואן סומראן, ורמונאס נבארדאוסקאס - מה יכול להיות רע - אולי שוב הכלים כבדים מדי לעבודות עדינות.
*
Astana
שוב, הקאזאחים מביאים הרכב מאוזן היטב - יאנס ברוקוביץ' וקאסייאקוף בטח ירכבו והיתר יחרו מתוך - בזייב, דייצ'קנקו, גריבקו, גרוזדב, קנגרט, קאששקין ומוראוייב - אולי דגדוג של הפודיום.

למי עוד כדאי לשים לב היום:
Rabobank, גם הרכב חזק וגם בבית - גם תמיכה עצומה מהקהל וגם מכירים היטב את המקום (אך לא בטוח שהרבה יותר מהרבה אחרים).
Movistar - בהחלט ירכבו היום בהרכב מאוזן על אף שעדיין לא פורסמה 'רשימת השישה', אך אפשר למצוא ברשימה כלים כבדים - גם קאסטרובייחו, גם רוי קוסטה, אמאדור, קיריינקה, ואפילו ולווארדה רשום.
Loto Belisol
שוב, עדיין אין אישור לשישה, אך ברשימה מספיק רוכבים חזקים בכדי לייצר זמן טוב.

מזג האוויר:
בנתיים צפוי 'מאוזן' ונעים  ~ 23C, ללא משביי רוח חזקים וללא גשם.
אפשר להתעדכן ביחס למזג האוויר

שידורים:
היורוספורט הבטיחו לעבור ב- 15.30, אך אפשר למצוא סטרימינג גם לפני כן.
שידורים, טלוויזיה וסטרימינג

את כל המידע הטכני אפשר למצוא באתר ה- UCI (האירוע שייך להתאחדות כך שהיא גם מוציאה את ההוראות הרלוונטיות).
מידע רלוונטי לתחרויות השבוע 

יום יפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה