יום חמישי, 6 בספטמבר 2012

וואלטה 2012, קטע 18, מה ראינו

Daniele Bennati (RadioShack-Nissan) takes stage 18 of the Vuelta
הקדיש את הנצחון לוויילנד

המרוץ יצא לדרך ב- 12.39, וכבר בקילומטר הראשון החלו רוכבים לנסות לברוח, וגם הצליחו. קבוצת הבריחה שהתגבשה בסופו של דבר הכילה את גוסטאבו ולוזו מאנדלוסיה, ברנט בוקוולטר מבי.אם.סי, גאטיס סמוקוליס הלאטווי של קטיושה, לואיס מאטה מקופידיס ומרטין קייזר מווקונסולאיי – והיא פותחת פער שעולה עד ל- 5.14 בקילומטר ה- 51, אך חוזר לממדים שפויים יותר כשהדבוקה מתחילה לחזור לעבודה, ויורד ל- 3.47 דק בקילומטר ה-101.
בקילומטר ה- 132 הפער הוא 2.37 דק כשארגוס ורדיושאק עובדות בחזית.
לבורחים נשארו רק 1.57 דק בקילומטר ה- 160 – 44.5 קמ לסיום, והיא נתפסת על ידי הדבוקה 17 קמ לסיום.

המיאוץ לקו הסיום:
בתחתית הרשימה מופיע קישור לוידאו של סיום הקטע של היום והתיאור שלהלן מתייחס אליו.


00.12 - לאחר המעבר של שער הלהבות האדומות (שבספרד השנה הוסיפו לו צלע כחולה), אנו רואים שהמוביל של איליה ויויאני מליקוויגאז רוכב בחזית, ואחריו איאן סטנארד הענק שהוא האחרון בשרשרת של סוויפט מסקאיי, כשבצד התמונה אפשר להבחין שהמוביל הקודם של הרכבת סיים את תפקידו והוא חוזר לאחור, מצד שמאל אפשר לראות את המוביל של אלאן דוויס מאוריקה, ואחריהם אפשר להבחין ברוכב של רדיושאק.
00.16 - סטנארד מרגיש שזה לא זה - לא מספיק מהר (58 קמש) - והוא זז הצידה מהגלגל של הרוכב של ליקוויגאז ומגביר את הקצב, וכתוצאה מכך הוא בעצם גורם גם לאיש של ליקוויגאז וגם לפועל הראשון ברכבת של אוריקה לרדת לאחור.
00.22 - חזית המירוץ נערכת לעיקול שמאלי, וזו הזדמנות לראות מי נמצא: נמצאים שם כאמור סטנארד ואחריו רוכב קלארק בחולצת מלך ההרים (שהוא לווה מרודריגז לבינתיים), ואחריו דוקר (הפועל האחרון של דיוויס) כשלצידו סוויפט, ועוד רוכבים בגוש הרוכבים שנערך למיאוץ דיוויס, ומונדורי מ-AG2R, ונמצא גם בנאטי מהרדיושאק (ללא פועלים), ונמצא דגנקולב עם שני פועלים, וגם ויג'אנו מלאמפרה, וצמוד, אך לא ממוקם מספיק קדימה רוכב איליה ויויאני עם הפועלים שלו מליקוויגאז.
00.29-00.39 - לאחר העיקול השמאלי  וההתייצבות, סטנארד שוב דוחף קצב. צמוד לגלגל שלו רוכב קלארק ואחריו סוויפט, אבל אנחנו רואים שבנאטי נדחף מצד ימין, צמוד לגדר, לצד סוויפט שרוכב על קלארק.
00.39 - 00.45 - דיוויס איבד את הסבלנות שלו, והוא יוצא ימינה מהמחסה שנתן סטנארד הענק ומתחיל להאיץ לכיוון הקו. מונדורי צמד לו לגלגל, והמהלך מאלץ את סוויפט לעבור את סטנארד מצד ימין, כשבנאטי עובר אותו מצד שמאל.
אפשר לראות שדגנקולב מרוחק מדי מליבת האקשן.
00.45 - 00.54 - נשארו רק ארבעה רלוונטיים - מימין רוכב דיוויס, לצידו מתקדם סוויפט, מאחורי דיוויס מונדורי, ובנאטי מחפש גלגל. אפשר לראות בבירור שהיחיד שלא לחוץ כשאנחנו ~ 100 מ מהקו זה האיטלקי של רדיושאק, הוא עדיין לא מפעיל את כל הכח שלו ונמצא בישיבה עד ~ 00.53, מחכה. אפשר לחזור קצת אחורה וניתן להבחין שבנאטי כמעט לא משקיע מאמץ על הפדלים בין 00.41 - 00.50, הוא משייט בין הגלגלים השונים ומחפש טראמפ.
00.51 - 1.03 - המיאוץ לקו. מונדורי מת אלף מיתות ונושר - הוא לא רלוונטי. בנאטי צמוד הרמטית לגלגל של סוויפט אך לדיוויס כבר אין מספיק עוצמה והוא דועך. יש לשים לב שבנאטי יוצא מהמחסה של סוויפט לא לפני 00.55, ממש מטרים ספורים לפני הקו - בדיוק המרחק שמספיק לו בהפרשי המהירויות שבינהם לעבור לפניו בהפרש של חישוק (אולי חישוק וחצי).
את הנצחון בנאטי השיג בסופו של מיאוץ על ידי זריקת אופניו לקו, זריקה שהיתה יותר ארוכה ועם יותר תנופה מזו של סוויפט - כנראה שנשאר לו עוד קצת כוח.
אפשר לראות זוית לא פחות טובה מהמצלמה של המסוק - 1.44-2.08.
בנאטי הקדיש את הנצחון לוואטר ווילאנד, חברו לקבוצה שנהרג בג'ירו בשנה שעברה, ולסבא שלו.

זהו.
מחר יום מאיץ נוסף. דגנקולב מת לעוד אחד אך ספק אם יש לו עוד רגליים. 

קישור לסיום הקטע בווידוליד: http://www.rtve.es/alacarta/videos/vuelta-ciclista-a-espana/bennati-se-impone-valladolid-contador-sigue-lider/1521977/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה