יום שישי, 21 בספטמבר 2012

אליפות העולם, לימבורג, הולנד, מירוץ כביש גברים עלית - המסלול

parcourse

מירוץ למרחק של 267.4 קמ - מתחילים במסטריכט ומסיימים, כמו בכל השבוע הזה, קצת אחרי הקוברג בוולקנבורג.
המסלול מחולק לקטע מקדים, שמאוד דומה לזה שבשימוש האמסטל גולד השנתי, ואז 10 הקפות של מסלול בין 16.1 קמ בסביבת וולקנבורג, ביחד - 267 קמ.

דיאגרמה 1 - המירוץ כולו:
הדיאגרמה קצת דחוסה, מה לעשות

קטע מקדים:
הרוכבים יתקלו בכמה גבעות 'מרככות רגל' -
ה- Maasberg - כ- 500 מ ב- 4.4%
ה- Adsteeg - כ- 500 מ ב- 5.4%
ה- Lange Raarberg - כ - 1.3 קילומטרים ב- 4.5%
ה- Daelseweg/Putberg - כ- 1.4 ב- 4.6%
ה- Rugweg - כ- 3.1 ב- 3.2%
ה- Eperheide - כ-2.3 ב- 4.5%
וה- Hoogcruts / Piemert - כקילומטר ב-5.8%, שלאחר מכן יעברו פעם ראשונה את קו הסיום ויחלו את 10 ההקפות של המסלול.
מה זה משנה מתי בדיוק מופיעות הגבעות - שכשהם יעברו את קו הסיום בפעם הראשונה בוולקנבורג, הם ירגישו מספיק 'רעננים' - נשארו להם 'רק' ~160 קמ ולא יותר מ-20 גבעות (שמתוכם רק 10 קוברג).


דיאגרמה 2: המסלול

המסלול
המסלול:
כאמור, מסלול בין 16.1 קמ, ובמרכזו, שוב (הפעם 10 פעמים), הקוברג. לפני הקוברג יש את ה- Bemelerberg - שמופיעה אחרי ~ 7.5 קמ - טיפוס של 900 מ בשיפוע של 5% (00.19.35 בסרטון), ואז שוב ושוב הקוברג (1200מ, ב- 5.8%).
 אם לסכם ת'גבעות שעל הרוכבים יהיה לעבור, הם יטפסו ביום ראשון  8+10X2=28 - עשרים ושמונה גבעות שפרוסות לאורך ה-267 קמ של המסלול - בהחלט די הרבה.
למה לשים לב? - יש כמובן לשים לב שגם למעט הטיפוסים המוגדרים, הדרך כלל לא מישורית, ואם כי המסלול סלול היטב, הוא צר מאוד בהרבה מקומות, במיוחד במעקפים שמובילים לטיפוסים - צר מכדי להכיל את הדבוקה בהרכב מלא (כולל מכוניות ואופנועיי השיירה), כך שיווצרו צואריי בקבוק בהרבה מקומות, גם מבלי התאונות, שגם הן תתרחשנה (תאונה באמסטל גולד ב - 0.23.05 בסרטון המצורף), ומפאת התוואי אין דרך לעקוף, גם בגלל הצופים הרבים שעומדים משני צידי הדרך אך גם מפני שהדרך 'נחצבה' בטבע (0.27.21 בסרטון) - ממש צפוף, פשוט אין מקום. הדרך גם עשירה ברהיטים, כמו בכל מקום איזור יישוב 'מהוגן' אחר באירופה - איי תנועה, קפיצות האטה וכדו' (רהיט 1 - 1.34.41, רהיט 2 - 1.35.20, רהיט 3 - 1.36.58), והדבוקה תתכווץ ותתפשט עשרות רבות של פעמים, בכניסה וביציאה מכל שינוי כיוון והצרה שכזו. הדרך גם לא נותנת מנוח אף פעם - כל הזמן ימינה שמאלה ימינה ושמאל - ואתה חייב להישאר מפוקח, ער - עירני - לכל אורך ה- 267 קמ. חלק מהקושי בכך שמתרחשים כל כך הרבה שינויי כיוון הוא בכך שהרוח מכה כל פעם ממקום אחר, והאפשרות היחידה העומדת בפני כל מי שרוצה סיכוי לנצח הוא לרכב בחזית - מאחור זה תמיד כמעט בלתי אפשרי - אפקט המשיכה עובד כאן הרבה פחות - כל אלה שמאחור ילכו ו'יעלמו מעצמם' עם התקדמות המרוץ.
אולי דוגמא טובה לאופי המסלול/מירוץ אפשר לקבל מהסרטון המצורף, מהאמסטל גולד האחרון (דרך אגב הסרטון מתחיל בטיפוס בקוברג שאותו 'אנחנו' כבר מכירים היטב). אפשר לראות מ- 0.19.14 בתוך הסרטון את המפגש עם הטיפוס השני במסלול שלנו - ה- Bemelerberg - הדרך משנה כיוון לימין, ואז הרוכבים מטפסים (00.19.31), אמנם לא טיפוס קטלני מבחינת השיפוע ו/או מבחינת רוחב הדרך ואיכותה, אך יש לזכור שהגבעות הללו מופיעות ללא הפסק כל הזמן, ועם הזמן והמרחק שנצבר ברגליים זה נעשה יותר ויותר קשה לדלג מעליהן. 

אמסטל גולד 2012

רשימות נוספות ביחס למירוץ ביום ראשון בקרוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה