יום שני, 3 בספטמבר 2012

וואלטה 2012, קטע 16, 183 קמ, Gijón Valgrande-Pajares. Cuitunigru, מה צפוי


'קטע המלכה' (QUEEN STAGE) של וואלטה 2012 - עוברים מאסטוריאס לקאנטבריה - מעיר החוף חיחון ועד לאתר הסקי ואלגראנדה פאחארס ומסיימים בקוויטו-ניגרו בקטע חדש בין 2.8 קמ שנסלל בתחילת השנה במיוחד למרוץ.

Tiempo

מזג האויר נראה ממש מזמין - אפילו קרירות מסוימת למעלה למעלה בקוויטוניגרו - למטה תמצאו את הסדרי ההגעה/תנועה והסדר, אף כי קשה להאמין שיש עוד מקום.
מה יש לנו היום? - עוד קטע הרים - אחד בשלישית, שניים בראשונה, ואחד בחוץ - ESP - סהכ 183.5 קילומטרים.
יש לזכור כמה דברים - הרוכבים בשבוע השלישי - 'שבוע התשלומים' - והם ירכבו היום את יום ההרים הגבוהים השלישי רצוף שלהם, עם כל מה שמשתמע מכך גם למתמודדים הבכירים וגם לכל היתר.
להלן טבלת חישוב ההרחקה היומית  :

GROUP 5. (Hard Mountain stagesa)   Scale:
  Equal or less than 30 km/h 8%
  From 30 to 32 km/h  10%
  From 32 to 34 km/h  12%
  From 34 to 36 km/h  14%
  From 36 to 38 km/h  16%
  From 38 to 40 km/h  18%
  More than 40 km/h  20%

נדלג על הטיפוס הראשון לשלישית ונגיע לשני הטיפוסים בראשונה:
הראשון יוצא למעלה ההר לאחר 91 קמ - הטיפוס לפסגה ב-Puerto de San Lorenzo לאחר 101 קמ, טיפוס ארוך של 10 קמ ב- 8.5% ממוצע :



אף כי לא צפוי שמישהו מהדבוקה יאבד את עשתונותיו ויגביר פה קצב, עדיין, בכדי לעבור את הפסגה חייבים להשקיע מאמץ - הטיפוס בהחלט מפרך, איך שלא נסתכל עליו, אולי ביחוד הקטע השני שלו, זה שמתחיל לאחר ~ 5.5 קמ ומושך עד לסוף, על אף ההרפיה הקלה לקראת הפסגה.
עכשיו אנחנו בטיפוס השני בראשונה שיוצא למעלה בקילומטר ה- 133.7, הטיפוס ל- Alto de la Cobertoria  - טיפוס של 8 קמ בממוצע של 8.6% :



טיפוס 'יציב' בלי יותר מדי ראמפות שמתיישר לאיזורי שיפוע של ~ 9-10% לאחר 1.5 קמ - רוב הרוכבים מעדיפים אלפי מונים שיפוע אלים יותר אך חסר ראמפות על שיפוע קל ומלא שינויים, והקוברטוריה יתאים להם.
הפסגה בקוברטוריה היא לאחר 142 קמ, כך שנשארו בסך הכל 42 קמ לסיום, כשברגליים שלושה טיפוסים ועוד אחד בדרך.
ועכשיו הגענו לאחרון להיום - טיפוס של 19.4 בממוצע של 6.9%, אך זה לא אומר הרבה (הממוצע) :



הטיפוס ארוך מאוד, ואם כי הוא מתחיל ברכות של 4-6% בקילומטרים הראשונים, ועל אף ה'קפיצות הקלילות' של ה -      7-10%, בואו נקפוץ לקילומטר ה ~ 16. אף אחד לא יעשה עד כאן שטויות על אף שחלק כבר לא יהיה איתנו בשלב זה.
כעת אנחנו בקטע הסלול מחדש שמחבר את בראנילין (Brañilin לקוויטוניגרו ( Cuitunigru) - קטע של ~ 3 קמ בשיפועים מהסוג של 16%, 17.5%, ו-22% - וזהו, גמרנו.
אז מה צפוי? - שוב, קשה מאוד לדעת, ושוב הכל תלוי במה נשאר לרוכבים ברגליים - ולרובם לא נשאר הרבה. קונטאדור אמר אתמול לאחר הקטע שהוא לא הרגיש טוב במהלך היום - חסר אנרגיות - ועל אף שראינו את מהלכיו בפסגה האחרונה באנקארס, ואף קל להרהר ולומר לעצמנו - 'אם ככה הוא נראה כשאין לו כח מה יהיה כש....', אך אין סיבה שלא להאמין לו, בוודאי שלאחריו התראיין רודריגז וסיפר שהוא היה על סף שבירה בטיפוס, ונכון, גם את זה קשה היה לראות, אך זה חלק מהמשחק של האנשים הללו - אם הם ישדרו חולשה ולו הקלה ביותר הם יְאכלו.
לאחר הקטע של היום יש 'מנוחה' עד ליום שבת (רק אחת מוחלטת ביום רביעי - יום המנוחה הרשמי השני של הואלטה) - מה שיש ביתר הזמן הם 'קטעי קישור', 'ימי מאיצים' וכיוצא בזה, כך שמה שנשאר לקונטאדור זה היום ויום שבת, אבל קונטאדור חייב לנסות גם היום - יום שבת יכול להיות מאוחר מדי.
אוכל יחולק לעוברים בקילומטר ה-83.
השידורים יעברו היום יותר מוקדם - 16.00, וכדאי להצטרף  -אנחנו בשלהי העונה - לאחר יום שבת נצטרך לחכות חדשים ארוכים בכדי לראות שוב רוכבים ממריאים לשחקים.

יום נאה.


סידורי תנועה בקווטוניגרו:
http://www.lne.es/cuencas/2012/09/01/trafico-iniciara-manana-cortes-etapa-ciclista-cuitunigru/1291899.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה