יום שבת, 22 בספטמבר 2012

אליפות העולם, מירוץ כביש גברים עלית - מי ינצח



קודם כל רשימת המשתתפים הרשמית של ה- UCI - רשימת משתתפים, ועכשיו ישר לעניין:

*****
בלגיה:
הציור היפייפה למעלה הוא של האומגה פארמה ולא של בלגיה אמנם (הצבעים די דומים), אך לצורך אליפות העולם אפשר שלא לייחס חשיבות כה מרובה לעניינים שוליים שכאלו.
בלגיה היא המועמדת הראשית לקחת את החולצה. קודם כל כי יש לה את הרוכב המתאים לכך ביותר, והוא גם (כנראה) נמצא בכושר המתאים, ואם הוא בכושר המתאים הוא יודע איך נועלים מירוצים כאלו, וחוץ מזה הוא מביא איתו המון אוהדים מהבית, ממש מהבית - קהל גדול יעבור את הגבול ביום ראשון בבוקר מוואלוניה ללימבורג - זה ממש לא רחוק - איזה שעה נסיעה, מקסימום, מהאיזור שבו הוא גדל, אולי בעצם אפילו פחות.
פיליפ ג'ילברט יכול גם לעבור בלי בעיות את הקוברג כשיטפסו אותה בפעם האחרונה ביום ראשון, אבל גם לא צריכות להיות לו בעיות להמשיך וללחוץ גם את ה-2 קילומטר הנותרים עד הקו - מעניין איפה בקוברג הוא יתקיף, לדבריו הוא כבר יודע בדיוק את המקום והזמן המדויק, אבל אם נזכור טוב הוא התקיף באלימות במקום הנכון ובזמן הנכון גם באוסטרליה לפני שנתיים, אבל נתקע ברוח, אז למקרה הזה לבלגים יש גם את בונן, שאם לא יהיה רחוק מדי לאחר הקוברג הוא ינעל את המירוץ לעצמו, כמו שעשה השנה כל כך הרבה פעמים. בונן יותר משתף פעולה קבוצתי מאשר ג'ילברט, אך בסיטואציה מסוימת, בסוף, גם ג'ילברט יקריב משהו למולדת (על אף שהמולדת היא כלל לא אותה מולדת - ג'ילברט מוואלוניה ובונן מפלאנדריה - אפילו לא מדברים באותה השפה). בנוסף, בלגיה באה עם כל הסוסים המיומנים, סוסי המירוצים הקלאסיים, אלו שיודעים ויכולים לשלוט במירוץ כזה בלי שום בעיה:
ואן אברמארט הוא הרבה יותר מסתם רוכב קלאסי מצוין - הוא מישהו שבסיטואציה מסוימת יכול לנצח בעצמו.
דה ווירט - נראה מצויין בוואלטה, ועל אף שהוא רוכב באומגה פארמה הוא נבחר דווקא על ידי ג'ילברט לרכב כשומר האישי שלו. ואנדנברג מהאומגה פארמה נבחר על ידי בונן לליווי האישי שלו. ליוקמאנס קטן מימדים אך יודע איך מתנהל מירוץ שכזה ויכול לפתוח אופציות. מירסמאן אולי קצת יותר מאיץ אך מספיק חזק וקשוח, ורולאנדס אמנם יותר זריז ומתפרץ מואן סומראן, שהוא אולי סוס העבודה טהור הגזע היחידי בהרכב, אך שוב - ההרכב יכול לכסות כל מצב שיתעורר, וכנראה שלכולם יש את המרחק ברגליים.
נ.ב.
ככל שאני מביט על הקוברג יותר ויותר אני כלל לא בטוח שמי שיגיע ראשון לפסגה גם ינצח, שזה מה שג'ילברט חושב.

****
ספרד:
לספרד יש הכל, או אולי לא. יש לה הרבה רוכבים שיכולים לנצח אבל אין בדיוק מי שיעשה את העבודה בשבילם, וזה מרחק גדול מדי גם לרוכבים כה מנוסים לחפש כל הזמן טראמפים, ועדיין: ולווארדה יכול להגיע לסלקציה האחרונה - גם לעבור את הקוברג וגם להמשיך כל הדרך עד הקו, וגם פריירה, ושניהם אמוני טראמפים, ואולי אולי גם רודריגז יכול (הו, כמה היה מתאים לו אם קו הסיום היה בפסגת הקוברג). פלאצ'ה לאסטראס קאסטרובייחו (וקונטאדור?) זה לא מספיק, או יותר נכון יחס של 50/50 בין כוכבים לתומכים הוא לא מספק, אבל עדיין יש להם ארבעה כוכבים.

***
אוסטרליה:
לאוסטרליה יש קבוצה מצוינת, והאמת שגם מועמד כלל לא רע - סיימון גאראנס, והוא יכול. אם גאראנס יחסוך מספיק אנרגיה כל השבע שעות, הוא יכול להיות איום רציני לחולצה. לגאראנס יש מספיק רוכבים בכדי לחסות בצילם, סוסים גדולים, אך אולי היתרון הגדול שלו הוא שכולם באים לעבוד רק בשבילו, ולאף אחד אין כוונות (אפילו נסתרות) אחרות.

קולומביה:
כדאי לשים לב - קולומביה באה עם שבעה שכולם כבר מכירים, אבל לא בטוח שמייחסים להם חשיבות:
אוראן, הנהאו, קווינטאנה, בטאנקוּר, דוראטֵה, רוביאנו ואנאקונה - כולם יכולים לטפס, וכבר ראינו שחלק מהם יודע מתי לקפוץ קדימה. אם לא יפסיקו לא לתת להם כבוד מישהו עלול להיות מופתע.

הולנד:
ההולנדים בבית, ועם קבוצה חזקה, אבל אני לא רואה מי יגיע כה רחוק בשביל לפתוח חגיגות בו במקום, כנראה שרק בוֹם יכול - אולי באמת הוא יכול.

רוכבים בודדים:
****
EBH - בוסאן האגן יכול, בהחלט - גם לטפס בלי שום בעיה את הקוברג וגם לנצח במאוץ מקבוצה. הרוכבים הנורווגים חזקים - נורדאווג וראש, אבל שלושה לא מהווים שום פקטור ביחס להתקדמות הדבוקה במרחב, כך שהאגן חייב לארגן לעצמו את המצב.

פטר סאגאן - השאלה היחידה אם לסאגאן יש עוד רגליים (משקל עודף יש לו בהחלט ~ 1.5 קג), כי אם יהיו לו רגליים ואף אחד לא יברח רחוק מדי כשהם יטפסו לקוברג בפעם האחרונה, הוא מאוד מאוד מסוכן. אבל אולי זו הבעיה - מסוכנותו במצב שכזה כה מוכרת וידועה (וגם מצבו הפיזי), ואף אחד לא רוצה לראות אותו במיאוץ האחרון לידו...

בלי שום 'כוכב':

בריטניה:
לדברי המאמן הלאומי רוד אלינגוורס, בריטניה הגדולה באה ללא ציפויות 'מיוחדות', אך היא גם באה בלי מישהו שהמסלול באמת מתאים ליכולותיו. אלינגוורס מספר למי שרוצה לשמוע שהקבוצה תעבוד בשביל טיירנאן לוק, המנצח הטרי של הטור הבריטי, מי שהפתיע בתצוגות תכלית בהתחלת העונה ונעדר מרוב ההמשך המוכר - השיוך לקבוצה מהדרג השלישי איפשר לו להתחרות רוב העונה במירוצים קטנים הרבה יותר מאלו הנצפים ומסוקרים במדיה, אך כמו כן גם לא איפשר לו מעולם להתחרות במירוץ ארוך מ ~ 200 קמ - כך שהמירוץ ביום ראשון גדול עליו בכמה מידות.
המצאותם של וויגנס ופרומי, כמו כל היתר - קבנדיש (שמחויוב להופעה בגלל חולצתו המקושתת), דווסֵט, רואוו, בן סוויפט וקאמינגס לא תשנה דבר.


  • יש לשים לב שהיורוספורט עוברת מחר להולנד מוקדם, ב- 11, לאחר ההצגה של ווס היום, כדאי להצטרף.


עידכוני מזג האוויר

2 תגובות:

  1. 11:00 שלהם זה 13:00 שלנו, לדאבוננו
    שינית פונט - הרבה יותר קריא, ברכות

    השבמחק
  2. לא, ממש לא - 11.00 עכשיו זה 11.00 (לכמה ימים)

    השבמחק