יום ראשון, 23 בספטמבר 2012

Philippe Gilbert wins men's road race, Road World Championships 2012
l'ogre de Remouchamps

מה ראינו?.
קודם חייבים לראות שוב את המכות רצח ולשמוע מערכון בפלמית:

http://www.steephill.tv/players/nos/?title=Last+2+Km+Elite+Men's+RR&dashboard=road-cycling-world-championships&id=tcmid=tcm-5-1440757&yr=2012

'ג'ילברט, ג'ילברט, יה, יה, יהההה...' - לא מערכון? - ככה ההולנדים נשמעים כשהם מאוד מתרשמים (טוב, לא ממש, עם כל הכבוד זה לא היה הולנדי - אבל גם לא גרמני!), אבל המכות נראות ממש קשות.
עכשיו אפשר לעבור לטלוויזיה הבלגית בשפה הצרפתית, ולפרשנים שלה, שיודעים בקטע שלפנינו שהמצב של הבלגים נראה מצויין לפני הכניסה לקוברג:

http://www.rtbf.be/video/v_la-victoire-de-gilbert-aux-mondiaux-2012-de-valkenburg?id=1761494&category=sport

'בונן, וג'ילברט, כל אחד והתכניות שלו...' - אבל למי שאין סבלנות אפשר לקפוץ ישר למכות - 03.07 בסרטון:
'הוא ממוקם טוב, הוא הולך להתקיף, ההתקפה מתקרבת, הנה זה בא, ... בום! - חיכינו... הוא התפוצץ... הוא מתרחק - 5 -10 -15 מטר - הוא עזב'.
טוב, מי שמכיר את ג'ילברט יודע איך זה נראה כשהוא מכה - על הפלטה הגדולה, יחסי ההעברה מפלצתיים - רק הוא יכול להעלות עצמו ככה בטיפוסים מהסוג הזה, אבל זה תמיד מחזה מרהיב עינים - להסתכל עוד ועוד.
טוב, עכשיו כשג'ילברט כבר אלוף עולם אולי נחזור קצת אחורה.
נכון, זה היה המרוץ של הבלגים להפסיד, אבל הם שיחקו היטב עם הקלפים שלהם. אולי למעט ההתקפה הראשונה שלה הם לא הצמידו אף אחד, אולי מחוסר שימת לב או שגם זה היה מתוכנן (קשה לדעת), אך אז הם מיד ריכזו כוחות בחזית והכתיבו את הקצב של הדבוקה, מה שהיה נראה קצת מוקדם מידי. אבל כבר בהתקפת הנגד השניה, של פלאצ'ה, הם לא חיכו ולא היססו וצירפו לשם את מירסמן, והם היו נראים פתאום שוב מאוד רגועים, בשליטה. בהתקפה השלישית, של קונטאדור, הם צירפו את ליוקמאנס, ופשוט הפסיקו לעבוד בחזית, והם ידעו מה הם עושים (בדיעבד כמובן). על ידי כך שהם הפסיקו לרכב ולבזבז כוחות בחזית הם פשוט שידרו בטחון ברוכבים שלהם ובתכנית המרוץ, וזה הרבה - 'תעשו מה שאתם רוצים - גם עם ליוקמאנס ומירסמאן ננצח'. אחר כך כבר הכל הסתדר כפי שהם רצו (וכנראה תכננו), המירוץ חזר לעצמו, ובסלקציה האחרונה, בטיפוס הלפני אחרון בקוברג, הם היו שם עם שבעה רוכבים, שרכבו בחזית ושלטו בנעשה. אפשר היה ללמוד שהם רגועים ומרגישים טוב כשקצת לפני הירידה לכיוון הקוברג בונן נתן הוראות וסידר את הרוכבים בסדר שהוא מצא כנכון, כאשר ג'ילברט בכלל לא מתערב ורוכב מאחוריו.
מה לעשות, בבלגיה מתרחשים בשנה מאות (אם לא יותר) מירוצים מהסוג הזה (לא לכאלה מרחקים כמובן) - פשוט מודיעים/מזכירים לכולם - על לוח המודעות או בערוץ המקומי - ש'ביום שבת הקרוב יש מירוץ' - ושעה לפני המעבר סוגרים, ומיד לאחר מעבר השיירה פותחים שוב לתנועה, וזהו - היה מירוץ - וכך הבלגים מתחרים כבר מגיל צעיר במירוצים מהסוג הזה, במקומות שנראים מאוד דומים, והם יודעים איך זה עובד. יש להם כמה דברים לבלגים האלה, בעצם די הרבה - יש להם את מרקס, ואת ז'אק ברל, ואוכל פיצוץ, ושוקולד חלומי, ואת מסלול מירוצי המכוניות היפה בעולם, ואת בירות הבוטיק המשובחות ביותר (במגוון הגדול ביותר), ועוד ועוד ועוד ועוד - ועכשיו יש להם (שוב) גם אלוף העולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה