יום ראשון, 2 בספטמבר 2012

וואלטה 2012, קטע 15, 186.5 קמ, La Robla - Lagos de Covadonga, מה צפוי

רוכבים תחת שיפוע

Tiempo

מה על הפרק? -עוברים מהפרובינציה של לאון לנסיכות אסטוריאס - אחד בשלישית (הטיפוס מתחיל לאחד 72 קמ), אחד בראשונה (הטיפוס מתחיל אחרי 146 קמ), ואחד בחוץ - מה שהספרדים מציינים ב- ESP - CATEGORIA ESPECIAL - (לכל אחד שמות אחרים לתאר זוועות) - הטיפוס לאגם בקובאדונגה. המרוץ ביקר באגם כבר 17 פעמים בעבר ובשנה שעברה ניצח כאן קרלוס בארדו (שמושעה לעת עתה מפעילות עקב בירורים...).
מה צפוי? - ספק אם סאקסו טינקוף וקונטאדור ינסו את אותה טקטיקה, ומשתי סיבות - קודם כל זה כלל לא עבד (אולי רק חלקית), וגם כי אין יותר כח. אתמול ראינו את הקבוצה הדנית עובדת מתחילת הקטע בחזית הדבוקה ולא מאפשרת מתחילת המרוץ שום מרווח נשימה משמעותי לקבוצת הבריחה, אך לכך יש מחיר והוא התשה עצמית. כן, בוודאי שהכוונה היתה לרכך את רגליהם של התמודדים הבכירים, ודבריו של קונטאדור בסיום הקטע אתמול הבהירו מה עמד מאחורי הטקטיקה. קונטאדור חשש עד לאתמול מהרוכב הלא נכון - פרומי - ולא מרודריגז או ולווארדה (היה נדמה שמולווארדה הוא לא חושש בשום שלב), ואם הכוונה היתה באמת 'להרוג את הבריטי', היא הצליחה, אך היא בוודאי לא הצליחה ביחס לרודריגז.  עם הרכב הרוכבים שהדנים הביאו לספרד, שבו מעבר לפאוליניו (שאכן הובא לקבוצה במיוחד בשביל קטעים כאלו), וסוראנסן (שהוא לאו דווקא ROULEUR אמיתי), ואף אולי טוסאטו, שאמנם עשה הסבה בשנים האחרונות והפך לסופר דומסטיק, אך עם כוכבית, יתר ההרכב בנוי ממטפסי הרים - 'החברים של אלברטו', ואף כי אתמול היה קטע הרים, ואף די קצר, עדיין צריך לעבור מנקודה לנקודה במרחב וזה לוקח הרבה קילומטרים ומאמץ. סאקסו היא עדיין לא סקאיי (היא עושה מהלכים בכוון שינוי תמהיל הרוסטר לעונה הקרובה), וספק אם היא יכולה להרשות לעצמה מהלך כפי שעשתה אתמול, ולמה לא להשאיר זאת ליותר מאוחר - כנראה 'הלחץ של אלברטו' הוא מה שקובע.
היום נראה שוב נסיון לבריחה המונית, אך בשונה מאתמול הקטע הרבה יותר ארוך וסאקסו לא תרכב בחזית, וגם לא קטיושה (מעבר להחזקה המסורתית בהובלת הדבוקה כקבוצה של המוביל במרוץ), וכך מעבר לשיטור היציאה לבריחה אף אחד לא יפריע לבריחה לצבור דקות ומרחק.
המתמודדים כנגד הרחקה מהמרוץ ישתמשו בטבלה שלהלן בכדי לדעת איפה הם עומדים:
GROUP 4. (Special Mountain stages)   Scale:
  Equal or less than 30 Km/h 6%
  From 30 to 32 Km/h  8%
  From 32 to 34 Km/h  10%
  From 34 to 36 Km/h  12%
  From 36 to 38 Km/h  14%
  From 38 to 40 Km/h  16%
  More than 40 Km/h  18%

אז מה שנשאר זה רק לטפס לאגם (נכון צריך לעבור קודם 173 קמ, וזה כרוך בקשיים מרובים...).
לפי הספרים זה טיפוס של 13.5 קמ ב- 7% ממוצע, עם קפיצה טופוגראפית של 950 מ.
זה כבר טיפוס ארוך, ארוך ב- 3.5-4 קמ משני הטיפוסים האחרונים של אתמול וזה הבדל משמעותי. ההתחלה היא רכה - 3-5% ואז, קצת לאחר הקילומטר הראשון השיפוע מחליף קידומת ל- 8-10% עד לקילומטר השישי, ואז צובר עוד אחוזים ל- 11-12.5% לעוד שני קילומטר, שרק אז יש הפוגה קלה של שני קילומטר ב-5-7% עם הטרדה קלה של 15% - עברנו 10 ונשארו עוד 3.5.
הדרך יורדת עכשיו לאורך 0.5 קמ, ואחר כך מקפצה של 0.5 קמ ב-11% ועוד קצת ב- 5%, ואז שוב ירידה של 0.5 קמ, ואנחנו בקפיצה האחרונה לסיום - ~ 0.5 קמ ב-10%.



השאלה היחידה למי יש רגליים. אנחנו בשבוע השלישי במרוץ וראינו כבר בימים האחרונים אנשים עייפים, אך מי שרוצה לנצח צריך לבוא לעבודה כל יום, ולהיות ליד השולחן עם הטלפונים כל הזמן - הרי תמיד יכול להגיע טלפון גואל בדיוק כשהלכת לשתות משהו, או לשירותים.
קונטאדור חייב להמשיך לנסות, ולקוות שבאחת הפעמים רודריגז לא יחזור אליו, וזה בהחלט יכול לקרות. אלברטו עדיין לא ויתר, ואפשר לשמוע זאת בראיונות שלו, זו בהחלט הדומנה שלו יותר מאשר של רודריגז כך שנראה אותו גם היום מנסה את כל השטיקים המוכרים שלו, מלבד היכולת הוירטואוזית לרקוד בהר.
אוכל יועבר למעוניינים ב~ 15.30-16.00 (שעון מקומי), והשידור של היורוספורט עם קלי והרמון כרגיל - 17.00 - אפשר להצטרף מיד בהתחלה ואל דאגה - עדיין יהיה זמן מספיק בכדי לחטוף משהו לפה בין דרמה לדרמה.
יום נעים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה