יום שבת, 29 בספטמבר 2012

איל לומברדיה - גשם, מי נגד מי, ועוד אינפורציה

לומברדיה חוגגת את יום ההולדת ה- 70 של ג'ימונדי, בן ברגאמו, שניצח כאן פעמיים (כאן עם 'ידיד' לא מזוהה)
קודם כל אנקטודה: הצירוף הלשוני העברי 'עלי שלכת', הבא לתאר את תופעת נשירת העלים מהעצים (רק חלקם נושרים!), ושינוי צִבעם, עקב התמעטות שעות השמש וירידת הטמפרטורה, נקרא באנגלית - 'עלים נופלים' - Falling leaves - האמת שדי דומה לעברית, אך אצל האיטלקים הצירוף הוא דווקא 'עלים מתים' - Foglie morte - איך שפה כה מוסיקאלית ואסתטית יכולה להשתמש בצירוף כה אכזרי לתופעה כה יפה - מעניין - אבל מכיוון שבאופניים עסקינן, קצת מעניין יותר הוא ביקורו של הגשם ולא ההבדלים בין השפות - דווקא המילה 'סערה' נשמעת נחמד באיטלקית - Tempesta (צריך להדגיש את ה-Pe), אבל היא בטח נשמעת רע לרוכבים - ובכל השפות, אמנם בעת כתיבת שורות אלו עדיין אין סערה, אך גשם יורד כבר בנקודת הזינוק.
השידור אמור לעבור לאיטליה כבר ב- 14.30, כפי שהבטיחו המארגנים שגם מעבירים את הסטרימינג החוקי שלו: קישור, או לא הרבה אחרי כן בשלל ערוצי הסטרימינג האחרים: יתר ערוצי הסטרימינג, גם ביורוספורט שלנו בערך מ ~ 15.00.
עכשיו, לפני 'מי נגד מי', כפי שהובטח, כמה מילים על המוּרוֹ די סורמאנו:
זו לא הפעם הראשונה על הקיר הזה בלומברדיה, השתמשו בו כבר שלוש פעמים רצופות כבר קודם, בין 1960-62, אך הוא ננטש, בייחוד עקב מחאות מצד הרוכבים - חלק מהם פשוט נאלץ לרדת מהאופנים ולהמשיך להאבק בהליכה (כיום בעזרת השימוש בקומפקטים למינהם לא צריכות להיות 'שום בעיות'). הדרך עצמה ננטשה גם היא בעקבות סלילה של כביש משופר רחב ומתון שיפוע יותר, וכך הקטע נעזב לו לעצמו ולפלאי הטבע שדאגו לעשות בו פלאים... אך ב- 2006 הוא 'התגלה' מחדש על ידי הרשויות, אולי גם עקב התנועה הגדולה והולכת בשנים האחרונות לחשוף מחדש את פלאי הטבע והטופוגראפיה הטבעית (וההיסטורית) של הדרכים הקודמות, אלו שדרישות הטכנולוגיה המתקדמת, של תעשיית הרכב מחד וגם האפשרויות הבלתי מוגבלות והזולות של עיצובו מחדש של הטבע מאידך, גרמו לנטישתן וסלילת אופציות עדיפות ויעילות יותר לתנועה. האיזור כולו הוא איזור רכיבה פופולרי, ובסופי שבוע (לא רק) ניתן למצוא בו המוני מטפסי הרים חובבֵי אופן, כך שהשיקום של המורו כֻוון בעצם למשוך כך עוד ועוד תיירות אופניים, והוא נעשה תוך קריצה ידידותית לעברם.
עבודת העיצוב של הקטע שנסלל מחדש ניתנה למשרד מעצבים/אדריכלים האיטלקי ifdesign, שיצר על ידי צביעתו של הקטע מעשה אומנות סביבתית בעלת משמעות (בוודאי שלנו, חובבי האופן), וכל זאת על ידי דיאלוג גם עם הטבע עצמו וגם עם עולם רכיבת האופניים - גם עם עולם המירוצים, על ידי ציוני שמות הרוכבים שטיפסו בקטע ושיאי הטיפוס שהושגו בשנים השונות, אך גם עם כל היתר - איתנו, בני תמותה, על ידי ציונים של המיקום הטופוגראפי היחסי - קווי הגובה - כך שבקטעים התלולים הקוים הללו צפופים יותר, והיכן שהשיפוע מתון יותר הקוים מתרחקים אחד מהשני. אך ניתן למצוא בקטע גם נקודות תצפית, שבו אפשר לקבל מתוך הכתוב על האספלט מידע לגבי הנשקף למרחוק, גם ביחס לגיאוגראפיה הכללית וגם למשל ביחס לסוגי העצים שגדלים באיזור:
תמונות
על העבודה העיצובית אדריכלית ותמונות מהביצוע
סרטון

ועכשיו מי נגד מי (קישור לרשימת המשתתפים העדכנית):
ההימור הבטוח הוא כמובן ההימור על ג'ילברט, אבל זה הימור שלא יניב הרבה כסף - ככה זה כשהולכים על בטוח, קשה להתפרנס, אבל יש עוד כמה אופציות.
קונטאדור בהחלט נראית אופציה מעניינת, ואין לשכוח בקשר אליו שהוא למעט היותו מטפס נהדר גם וירטואוז גדול של אופניים, וגם מודע ליתרונותיו הגדולים ברכיבה בתנאי גשם - ראינו אותו כבר יותר מפעם אחת 'נדלק' כשהשמים נפתחים.
ניבלי - גשם וירידות טכניות מתאימות לניבלי, והוא בהחלט יכול לטפס כמו הטובים ביותר (כמעט כמו), ויותר מהכל חולם כבר ממזמן להכניס את רגלו לתוך עולם מנצחי המונומנטים.
רודריגז - השאלה איזה רגליים יש לו - לפי דבריו הוא בסדר גמור, וגם מאוד מעוניין (כפי שנשמע בציוצים שלו בטוויטר בימים האחרונים) - בהחלט אופציה מעניינת.
למי עוד 'כדאי' לשים לב:
שימו לב לבטאנקור מאקווה וסאפונה, אולי סנטאמבורג'יו (רק אם ג'ילברט יתקל בבעיות וישחרר לו ת'רצועה), פוזוביבו מקולנאגו יכול להיות מסוכן אך רק אם לא ירד גשם, אולי סמי סנצ'ס (בהרכב של אאוסקאלטל להיום כמעט כולם נראים לי מסוכנים), פאוליני ומורנו מקטיושה, אנאקונה ואוליסי מלאמפרה, לאסטראס ממוביסטאר לא מפחד מאף אחד ונראה ששיקם את כוחו כבר, אלבאסיני מהאוריקה יכול הכל ביום טוב, ושוב - אוראן, הנאהו, ואף נורדאוו מסקאי.

זהו.
יום טוב.

שלל מפות אינטראקטביות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה