יום שישי, 14 בספטמבר 2012

מירוץ קבוצתי נגד השעון, המסלול

פריירה מנסה לברר עד כמה הוא אבוד בכניסה לקוברג באמסטל גולד בהתחלת השנה
בתחתית הרשימה מצורפת מפה אינטראקטבית של המסלול בוולקנבורג, ובנוסף סרטון של הטיפוס בקוברג מהאמסטל גולד בתחילת השנה, ואולי באמת כדאי שנלך ישר אליה, לקוברג ('berg' בפלמית 'גבעה'), שתשמש מין נקודת התיחסות ליתר השבוע:
הקוברג לא נוראה במיוחד רק שיש איתה בעיה, היא מופיעה בסיום המירוצים, כולם, להוציא את מירוץ הג'וניור נשים, ממש לפני הסיום - אחרי שעוברים את הפסגה נשאר עיקול ימינה והישורת עד הקו, לא הרבה ~ 2.5 קמ, שהקילומטר האחרון ישר לגמרי.
הכביש מספיק רחב בטיפוס (אפשר לראות בתמונה ובסרטון), והדרך סלולה כהלכה - מה שנשאר כשמגיעים לפאתיהּ זה רק להחזיק מעמד עוד טיפה, אבל זה כבר לא פשוט בשלב הזה.


פיל עוד הוביל עוד קצת בקוברג
בואו נתחיל בכניסה אליה (1.02 בסרטון), היא בהחלט מספיק רחבה, אבל מגיעים אליה במהירות גבוהה מתוך ירידה, כך שחייבים להיות מדויקים עכשיו, לאחר שעוברים אותה, עקב רוחב המסלול בטיפוס לא צריכה להיות בעיה להחליף את המוביל שקרוב לוודאי לא ימשוך את הטיפוס לבד. מעניין יהיה לראות עם כמה רוכבים נשארו הקבוצות בשלב זה (הם לא זקוקים ליותר מארבעה בשביל הזמן הרשמי), אבל יותר מעניין יהיה לראות למי נשאר כח בשביל לעבור את הגבעה - זה לא פשוט.



ההתחלה מתונה אך נכנסים לשיפוע יותר מעיק לאחר ~ 400 מ בתוכה, וקופצים לאיזורים של 10% ל~ 400 המטרים הבאים, שזה הקטע התלול שלה שמתרכך לאחר מכן (כשבמקביל הכח אוזל). לאחר הפסגה כאמור עיקול ימני אך המהירות הרבה יותר נמוכה לאחר הטיפוס, מתיישרים וממשיכים עם כל מה שנשאר עד הסוף. חייבים להקפיד לשמור על המבנה הקבוצתי עד הסוף ולא לתת למרווחים בין הרוכבים להיפתח, זה משמעותי גם פה.
עכשיו אפשר ללכת אחורה ולבדוק כמה דברים חשובים לרכיבה הקבוצתית - במיוחד שינויי כיוון חדים ו'רהיטים' שמונחים על הדרך (למשל איי תנועה או תלוליות האטה).
אם עוקבים אחרי המסלול מתחילתו בסיטארד (Sittard) הרי שאפשר להבחין שכל הקטע שעד לקילומטר התשיעי רצופה בהטרדות שכאלו, ואז הן מופיעות מדי פעם אך לא באופן רצוף, ושוב רצף הטרדות לפני הקוברג. המסלול לא מישורי ומעבר לקוברג הרוכבים יטפסו עוד פעמיים טיפוסים מוגדרים - פעם אחרי ~ 19 קמ - טיפוס של 1.3 קמ ב- 4.5% ממוצע, ופעם אחרי ~ 37 קמ - טיפוס של 2.7 קמ בממוצע של 3.3%, אך גם מעבר לאלו הדרך 'משוננת'.

הקבוצות מורשות להתאמן במסלול מחר יום שבת בין 13.00-17.00 וביום ראשון בין 9.00-11.00 (כולל המתחרים במקצים האישים שמתחילים ביום שני).


המסלול בוולקנבורג, מפה אינטראקטיבית
הקוברג, סרטון

זהו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה