יום רביעי, 5 בספטמבר 2012

וואלטה 2012, קטע 17, מה ראינו

Alberto Contador (Saxo Bank-Tinkoff Bank) rode away from his rivals on stage 17 to take both the stage victory and leader's jersey.
הציפור הנדירה לבשה אדום


אז מה ראינו? – ראינו את הציפור היפה – ראינו את הציפור הנדירה ממריאה לשחקים, עוזבת את האדמה, אותנו, ממריאה מעלה מעלה...
ברשימה של הבוקר עוד הספקתי להרהר ולכתוב שקונטאדור שלף כבר את כל השפנים, ושאלתי אם נותרו בכלל עוד סוגי שפן, אז התברר שבהחלט נותרו – נותרו גם נותרו – והיום, לאחר שקונטאדור שלף מיליון ואחד שפנים הוא שלף את המיליון ואחד, והפעם זה היה שפן מנצח.
ממעקב אחרי ההודעות המתעדכנות באתר המירוץ קשה היה להבין מה בדיוק קורה, וכך גם כשעלת היורו ספורט לאוויר, והרמון בתמימותו (וחוסר עידכונו המפליא והנדיר) הקריא עדכון כתוב מבלי להסתכל מה קורה על הכביש, אך אנחנו ראינו שהוא לא יודע על מה הוא מדבר ושהמירוץ התפוצץ. ראינו את קונטאדור רוכב אחוז תזזית, מובל על ידי פאוליניו (שהובא בדיוק בשביל זה לסאקסו עוד לפני שקונטאדור חטף את ההרחקה, ובוודאי שישאר שם כעת), והם רכבו באותה עת בְּחזית קבוצת בריחה שהיתה במרחק של ~ דקה מהקבוצה של פוריטו וולווארדה. לא הרבה אחר-כך ראינו את קונטאדור מתקיף גם את חבורת הבורחים, ואיתו עוזב אותם גם טירלונגו, אותו טירלונגו ששירת אותו בנאמנה בתקופה באסטנה ובאורך פלא לא עבר עם שלושת הפועלים האחרים לסאקסו. וטירלונגו כידוע זוכר לקונטאדור חסד, אותו חסד מהשנה שעברה בג'ירו כשקונטאדור לקח אותו בידים לנצחונו הראשון, והם המשיכו וטיפסו ביחד כשטירלונגו מקבל בקבוקים מהרכב המלווה של סאקסו. כל מה שהיה ניתן לראות כשהמצלמה צילמה את הקבוצה של פוריטו היה שהרוכבים בה עייפים, ואולי העובדה שהיה נדמה שרודריגז בעצמו לא עושה מעשה ועובר לחזית אמרה את הכול. קלי אמר שהוא בטוח שכבר מתחילת הקטע קונטאדור זיהה (ולא רק הוא) שזה לא היום של רודריגז, ולכן החליט להתקיף. והוא התקיף כמה פעמים במהלך היום, אך כל עוד לא ראינו זאת בעיניים קשה היה להבין על מה מדובר. הדיווח הכתוב סיפר שהוא ביצע מספר מהלכיי התקפה כבר בשלבים המוקדמים של הקטע, בקילומטר ה ~ 55, ביחד עם ולווארדה, אך נתפס בקילומטר ה-63 על ידי קטיושה. אך לפני כן אנו לא מוצאים את סאקסו בחזית בנסיון לעצור נסיונות בריחה, מה שאולי אומר שה'גילוי' של קונטאדור התרחש בתוך הקטע עצמו – כשהוא גילה שרודריגז לא הגיע היום לעבודה.
קבוצת בריחה לא הצליחה לצאת היום לדרך לפני שחלפו 80 קמ, וגם אז היא לא השתחררה ופתחה יותר מ- 2.30 דק, על אף שמנתה אחד עשר רוכבים. המרוץ נע כבר מתחילתו במהירות מסחררת, אך הניגוד להרגלו הוא שמר על מהירות מסחררת מתחילתו ועד סופו (את סופו ראינו היטב!). וכל זה נראה טוב ויפה על ניירות או מחשבים, אך על האספלט מישהו חייב לסבול, ומהלכים מסוג זה שראינו היום מקונטאדור לא נראו כבר הרבה שנים במירוצי קטעים. נכון, ראינו את אנדי שלק עושה מעשה בטור לפני שנה, וגם ראינו ביום שלאחריו את קונטאדור עושה מעשה, אך בואו נודה על האמת, רצף מהלכים כמו שקונטאדור מבצע פעם אחר פעם מהתחלת הוואלטה לא ראינו שנים, אם בכלל, ומהלך כמו שהוא ביצע היום לאחר סדרות המהלכים בימים שעברו, מה עוד שאנו נמצאים בשלהי השבוע האחרון למירוץ, לא כל שכן. אולי אני קצת נסחף אך מה לעשות - זה קורה לי עם המדרידיאני הזה - כן, קראתי על מרקס ועל הינו אבל מעולם לא ראיתי – היום התמזל לו מזלי.
לולווארדה זה לקח קצת זמן להבין שעם הרכבת של רודריגז הוא לא יגיע לשום מקום והוא יצא להתקפה בעצמו, ואף כמעט הצליח להדביק את קונטאדור - אם הוא היה מתעשת קצת קודם אולי היה מנצח את הקטע אך לא היה משנה כבר את תמונת הוואלטה השנה.
קונטאדור, אם לא תקרה קטסטרופה, יזכה ביום ראשון בוואלטה הספרדית ל-2012, ואנחנו? - לנו ישארו הזכרונות, וההקלטה מתחת לכרית השינה – היינו עדים היום לקטע היסטורי נדיר ביופיו, ועדיין נשאר לנו יום שבת, שעה נסיעה ממדריד, ולו לקונטאדור נשאר להיכנס ביום ראשון לעירו כמנצח.
וחייבים עוד כמה מילים לקבוצת סאקסו, שנתנה היום תמיכה מלאה לקונטאדור, אם במשיכת קבוצת הבריחה על ידי חאסוס הרננדז חברו הותיק, סרחיו פירס ופאוליניו שמשכו את הבורחים ואיפשרו להם לפתוח דקה מהקבוצה של רודריגז, ואחר-כך על ידי פאוליניו עצמו שמשך מקדימה, אך גם על ידי פריסתה ומיקומה הנכון בקבוצה של פוריטו מאחור, עת שימשה כמעכב תנועה ומקל מאט בגלגליו.

הדירוג השתנה לאחר הקטע של היום (והפערים אף ללא הכר):
  1. קונטאדור - 68.07.54
  2. ולווארדה - 1.52
  3. רודריגז - 2.28
  4. פרום - 9.40
  5. מוראנו - 11.36
  6. חסינק - 12.06
  7. טאן דם - 12.55
  8. טלנסקי - 13.06
  9. אנטון - 13.49
  10. אינטסוסטי - 14.10

זהו.
מחר יום המאיץ.
לילה טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה