יום שבת, 1 בספטמבר 2012

וואלטה 2012, קטע 14, 149.2 קמ, Palas de Rei - Puerto de Ancares, מה צפוי


טקס החתמת הרוכבים אתמול ברחבת הקתדרלה בסנטייאגו די קומפוסטלה
נחזור להיום, ולפני שניגע בגרפים וביתר חומר אינפורמטיבי כמה מילים על ימי ההרים בשלב זה של מרוץ קטעים ארוך/טיול ארצות.
יש לזכור שלקבוצות המאיצים אין עניין בקטעיי הרים אלו והן מנסות בסך הכל לצלוח אותם בשלום מבלי להיזרק מהמרוץ עקב חריגה מהזמן המותר לקטע זה שמחושב לפי הטבלה שלהלן:
Equal or less than 30 km/h - 8%
  From 30 to 32 km/h - 10%
  From 32 to 34 km/h - 12%
  From 34 to 36 km/h - 14%
  From 36 to 38 km/h - 16%
  From 38 to 40 km/h - 18%
  More than 40 km/h - 20%

הקבוצות שהגיעו עם מועמדים לדירוג הכללי, שמהם נשארו לאחר הסלקציות שהתרחשו במשך 13 ימי התחרות האחרונים  כמה שמתמודדים על הנצחון הכללי ואו מקום על הפודיום, אך גם עוד כמה שמתמודדים על מקום בעשיריה הראשונה ששווה הרבה נקודות ופרסטיז'יה, משקיעות את כל מאמציהם בתמיכה באלו ואינן מוציאות רוכבים לקבוצות הבריחה (הקבוצות של המועמדים הבכירים בוודאי שלא), כך שרוכבים שמרוחקים מספיק מהמוביל, יהיו מורשים להצטרף לקבוצות שמנסות לצאת לדרך הבריחה היום.
ולכן ימים מהסוג שלפנינו מצמיחים הרבה פעמים קבוצות בריחה שמצליחות לשרוד ולהוציא מתוכן את המנצח היומי.
ישנן מספר קבוצות שכל מה שנשאר להן הוא לנסות לגנוב איזו תהילה יומית כמו נקודות דירוג יקרות פז בכדי להציל את המירוץ, בין אלה אפשר למנות את:
VACANSOLEILE (על אף מיקומו של מרצ'ינסקי במקום ה-16, 7.01 פיגור)
COFIDIS
LAMPRE (על אף מיקומו של אנאקונה במקום ה-12, 6.35 פיגור, ונֵיימק שמדורג 18, 7.10 פיגור)
LIQUIGAS  (על אף מיקומו של ארוס קאפקי במקום ה-13 ב- 6.47 פיגור)
RADIOSHACK (על אף מיקומו של מקסים מונפורט במקום ה-15, 6.55 פיגור)
LOTO BELISOL
ASTANA
OMEGA PHARMA QUICKSTEP
CAJA RURAL
ANDALUCIA

ועכשיו קצת חומר דיאגרמי:

Tiempo

קישור למפה אינטראקטיבית של הקטע מהסטיפהיל - http://www.steephill.tv/2012/vuelta-a-espana/previewsresults/stage-14/
אז מה יש לנו היום? - בקצרה - שתיים שלישית, אחת שניה ושתיים ראשונה.
נקפוץ ישר לטיפוס הלפני אחרון ל- ALTO FOLGUEIRAS DE AIGAS. כמובן שקודם כל צריך להגיע לשם, אך נצא מנקודת הנחה שהמתמודדים הבכירים הגיעו/הובלו לשם כולם. הטיפוס הוא טיפוס די ארוך - 9.5 קמ, בשיפוע ממוצע של 6.7% - לא משהו יוצר דופן במיוחד (לפי אמות המידה של הרוכבים הבכירים בעולם), וגם שמתסכלים על הדיאגרמה אפשר לראות שהוא לא משופע בראמפות רבות, מה שאומר שהוא מתאים לחברה של סקאיי, שלא יתקלו בבעיות מיוחדות להמשיך בליווי של פרומי - לא צפויה הגברת קצב מיוחדת - הדרך לסיום עוד ארוכה (ומפרכת) ~ 25 קמ, וחבל על הכוח.
אין לצפות גם שמישהו ינסה לתקוף בירידה לכיוון הטיפוס האחרון על אף פי שהיא מספיק טכנית, אולי אולי ולווארדה - (שוב) חבל על הכוח.



לסיום הקטע היומי יטפסו הרוכבים ל-PUERTO DE ANCARES - טיפוס של 9.5 קמ בשיפוע ממוצע של 8.1%:


אם נראה נסיונות תקיפה הם יתרחשו במקפצה באיזור ה ~ 6 קמ בתוך הטיפוס. כפי שאנו מכירים את המתמודדים, במרחק כה רב מקו הסיום נסיונות כאלה יהיו או של קונטאדור או של פרומי, אם הוא עדיין מרגיש טוב ויש לו רגליים, כשפרומי די תלוי בהימצאותם בשלב כה מתקדם, לידו עדיין, של אוראן והנאו, וקונטאדור לא תלוי בכלום. ואם כי נסיון של ולווארדה לנתק מגע בשלב הזה לא יתקבל כהפתעה מרעישה, הצלחה שלו בוודאי שכן.
פוריטו יחכה למאות מטרים האחרונים בשביל הבונוס והשניות שהוא יכול להרוויח, לא יותר. אם היו לפוריטו חולשות בשנים האחרונות הן היו בטיפוסים ארוכים, והטיפוס לאנקאראס כמו הטיפוס הקודם לו לפולגואֵירָס דה איגאס הם בהחלט טיפוסים מסוג זה.
הקטע לא ארוך מידי (150 קמ) ואמור להשאיר את הרוכבים מספיק אנרגטיים בסוף, אך הדרך למדריד רצופה בטיפוסים רבים ואין סיבה לאף אחד להמר הימור גדול מדי בשלב כה מוקדם.

שידורים:
בסטיפהיל ניתן למצוא שלל קישורי סטרימינג - WWW.STEEPHILL.TV  ולהיות פטורים מלוח הזמנים של היורוספורט , בכל מקרה למי שחסר סבלנות ליותר מדי אופניים בעיניים אך אוהב לראות את הדרמות בסיום יום הרים אפשר בהחלט להצטרף ב- 17.30-18.
יום נעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה